TESTIMONI PESAKIT SLIP DISC KEMBALI PULIH DENGAN SHAKLEE

Slip disc adalah masalah tulang belakang beralih atau menggelongsor dari kedudukan asalnya di sebabkan oleh gel di antara tulang yang berfungsi menyerap tekanan bocor dan menyebabkan berlakunya peralihan. Jadi bila terjadi fenomena ini maka tulang akan menekan pada saraf-saraf yang mengawal anggota badan seperti kaki, tangan dan leher yang menyebabkan kesakitan yang teramat sangat sehingga boleh menyebabkan berlakunya kebas. 


Setakat ini masih belum ada ubat untuk menghilangkan penyakit. Cuma terdapat beberapa kaedah bergantung pada severity slip disc itu sendiri.
  • Ada kes yang memerlukan pembedahan.
  • Rawatan Fisio yang merupakan salah satu cara rawatan terbaik walaupun ianya memakan masa. Fisio bermula dengan rawatan cold pack pada peringkat permulaan diikuti dengan hot pack ditempat sakit. Rawatan diteruskan dengan senaman ringan bagi menguatkan otot-otot bahagian yang terlibat.
  • Rawatan thermal seperti bersauna adalah digalakkan bagi mengurangkan sakit.
Walaubagaimanapun, slip disc mungkin berlaku kembali jika kita tidak mengambil langkah berhati-hati terutamanya ketika aktiviti yang berat menggunakan tulang belakang.

TESTIMONI SLIP DISC & SHAKLEE

Testimoni pesakit slip disc selepas makan Shaklee
Beliau mengamalkan Omega Guard, Advanced Joint Health Tablet & Vivix secara konsisten setiap hari bukan on off.
  • Vivix - Ia adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.
  • Omega Guard - DHA & EPA yang terdapat di dalam Omega Guard di temui dari ikan laut dalam. Ia di katakan mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu perolehi melalui pemakanan. Omega Shaklee merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan Omega Guard Shaklee menyediakan 1000mg asid lemak Omega 3 termasuk DHA & EPA
  • Advanced Joint Health Tablet (AJHT) - Ia menyokong kesihatan sendi berpanjangan.  Ia adalah merupakan satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi.

    Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.