FAKTA DAN MITOS MENGENAI VITAMIN


Persoalan umur- lama sama ada kita memerlukan vitamin tidak lagi soalan yang sah. Hakikatnya adalah bahawa ia adalah mustahil untuk mendapatkan nutrien daripada makanan kita kerana makanan kita datang dari tanah habis. Jadi persoalannya ialah apa jenis vitamin adalah yang paling berkesan?

Seawal 1936 kajian menunjukkan bahawa tanah AS terlalu habis dengan mineral penting kerana kaedah pertanian yang tidak betul dan penggunaan baja sintetik yang tidak menambah tanah dengan nutrien yang betul. Sekarang menghasilkan dihantar dari negara-negara yang jauh di mana buah-buahan dan sayur-sayuran perlu dituai awal.

Hanya ada satu punca penyakit tetapi banyak nama bagi penyakit-penyakit yang berbeza. Sel-sel yang tidak berfungsi kerana mereka tidak menerima jumlah yang betul nutrien atau kerana beban toksik adalah terlalu besar atau kedua-duanya. Inilah satu-satunya sebab anda jatuh sakit.

Berjuta-juta rakyat Amerika mengambil vitamin tambahan setiap hari. Adakah ia meningkatkan kesihatan mereka? Bagi sebahagian besar jawapannya adalah NO. Malah yang terbukti dalam tanda terkenal Kajian yang telah dilakukan di UC Berkley oleh penyelidik terkenal sebagai Gladys Block. Shaklee mengambil bahagian dalam kajian ini dengan orang-orang yang telah menggunakan produk Shaklee selama lebih 20 tahun berbanding dengan orang yang telah menggunakan jenama lain dan kumpulan lain yang tidak disokong di semua. Keputusan yang mengejutkan. Lihat carta yang disertakan.



Kajian LandMark 1

Seperti yang anda boleh lihat dari carta kajian penting yang telah dilakukan di UC Berkley anda hanya membuang wang anda seperti berada dengan menggunakan vitamins.Unfortunately paling lain hanya kerana nutrien ini pada label ini tidak bermakna bahawa nutrien yang berguna untuk badan anda, ia mungkin tidak mendapat ke sel yang lebih kurang dapat digunakan oleh sel.

Penjelasan yang mudah adalah bahawa produk vitamin yang paling tidak berkesan dan juga beberapa jualan terbaik jenama. Mengapa ia begitu? Kebanyakan produk adalah sama ada sintetik, atau gabungan sintetik seperti yang terdapat di kedai-kedai makanan kesihatan. Kedua-dua jenis ini mengandungi toksin dan dibuat atau sebahagiannya dibuat dari murah sintetik tar arang batu (yang hitam mam mentah) derivatif yang tidak boleh makan badan anda pada tahap sel. Seluruh kesihatan badan anda pada tahap sel. Jenis-jenis lain vitamin mengandungi pengikat, pengisi, dan ejen lain yang boleh menyebabkan reaksi alahan kepada produk-produk ini.

Tahukah anda pengisi dan pengikat / dan atau bahan tambahan kimia merupakan kira-kira separuh daripada kebanyakan vitamin? Ini pengisi dan pengikat mendorong toksin dan alergen, mengganggu penyerapan dan mengurangkan aktiviti biologi mereka pada tahap sel.

Sila lihat gambar-gambar vitamin dipanggil kromatogram .. Anda akan melihat vitamin sintetik dan vitamin Shaklee berasaskan makanan keseluruhan yang telah dicipta dari asas makanan organik dan kemudian dihasilkan pada suhu yang rendah untuk mengekalkan enzim. Enzim adalah tenaga kehidupan yang menjadikan tindak balas kimia berlaku. Adakah anda pernah masak kentang dan kemudian ditanam dan ia berkembang? Sudah tentu tidak. Lalu mengapa kita mengharapkan vitamin mati untuk membantu kami mendapatkan lebih sihat? Jawapannya adalah anda tidak boleh.


Kromatogram A adalah teknik analisis, yang mengenal pasti komponen penyelesaian melalui warna diserap oleh penapis paper.L

Talian kuasa dan tepi bergalur didapati dalam corak bahan-bahan semula jadi adalah kerana enzim dan aktiviti enzim. Semakin garis daya lebih semula jadi bahan itu. Perkara penting yang perlu diingat ialah bukan sahaja ia penting di mana bahan yang datang dari untuk produk akhir tetapi sama penting adalah bagaimana bahan yang diproses. Anda tidak boleh mencipta produk yang penuh dengan enzim jika anda mengambil haba yang tinggi dan memusnahkan enzim. Sama seperti anda tidak boleh mengambil potatosn22 dan rebus dan kemudian menanam dan mengharapkan ia berkembang.

Mari kita lihat pada gambar yang pertama. One ialah C semula jadi dan Vitamin C sintetik dan Jus Natural Orange dan jus oren sintetik yang anda biasa lihat di kedai runcit.


Sekarang mari kita lihat pada Shaklee Vitamin yang telah diproses dengan api kecil untuk mengekalkan enzim.



Tidak hairanlah bahawa apabila orang consitently menggunakan Shaklee produk pemakanan mereka mendapat keputusan?

sumber : http://www.healthsachoice.com/uncategorized/facts-and-myths-about-vitamins-and-one-cause-of-disease/