SET BERSALIN DAN BERPANTANG SHAKLEE


Setelah ibu selamat melahirkan anak sama ada secara normal atau pembedahan, urat-urat si ibu akan menjadi longgar dan kendur.

Maka si ibu perlu diurut dan dijaga dengan rapi supaya emosi ibu tidak terganggu dan sentiasa stabil.

Untuk memastikan ibu sentiasa berada dalam keadaan yang segar, sihat dan bertenaga, semestinya ibu memerlukan zat makanan yang mencukupi untuk keperluan tubuh ibu semasa dalam pantang, dan semestinyalah Set Bersalin Shaklee menjadi pilihan ibu-ibu.

Set Bersalin Shaklee ini SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN.

Ini kerana setiap satu produk Shaklee telah dikaji manfaatnya kepada ibu dan anak. Hasil kajian mendapati Set Bersalin Shaklee ini dijamin tidak mengganggu penyusuan susu ibu.

Di samping itu juga, ia tidak menyebabkan jaundice kepada bayi yang baru lahir. Sekiranya bayi anda sedang mengidap jaundice dan G6PD, anda tetap boleh menggunakan Set Bersalin Shaklee ini.


3 Pilihan Set Bersalin Shaklee:

Set Bersalin Shaklee Asas 

Vita Lea Iron Formula
  • 120 biji Vita Lea Iron Formula sebagai multivitamin dan mineral akan memberi tenaga segera dan  membantu ibu yang menghadapi masalah tidur semasa berpantang. 
  • Vita Lea membantu dalam menangani masalah kurang selera, tekanan darah rendah, depresi, kebas-kebas, letih & lesu, masalah enemia dengan pembentukan darah merah dan juga gula rendah.
Sustained Release Vita-C Plus
  • 180 biji Sustained Release Vita C Plus pula sebagai antioksidan, mengurangkan stres, membaik pulih luka, mengukuhkan sistem imunisasi dan dapat mempertingkatkan peredaran kulit kepala disebabkan rambut gugur.
B-Complex With Folic Acid
  • 120 biji B-Complex With Folic Acid adalah anti stres, penenang, membantu tambah selera, menghasilkan tenaga dan juga penting untuk replikasi sel darah merah sekiranya ibu letih dan lesu kerana mempunyai 8 vitamin penting iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folic dan biotin.
Zinc Complex
  • 120 biji Zinc Complex ialah penyembuh luka, dapat meningkatkan deria rasa makanan dan bau, serta dapat mengurangkan rambut gugur yang kebiasaanya dialami oleh ibu berpantang dan ibu yang menyusukan anak.

2) Set Bersalin Shaklee Extra (Bersalin + Menyusu)

Set ini adalah gabungan Set Bersalin Shaklee Asas dengan tambahan ESP dan Ostematrix.

- Vita Lea Iron Formula
- Sustained Release Vita-C Plus
- B-Complex With Folic Acid
- Zinc Complex
- ESP

  • 850 gram ESP ialah sumber protein yang mempunyai 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
-Ostematrix
  • 120 biji Ostematrix ialah sumber kalsium yang yang penting untuk si ibu dalam penyusuan, melegakan sakit belakang, kebas-kebas dan baik untuk tulang.
3. Set Bersalin Shaklee Premium (Set Bersalin + Langsing)

Set ini adalah gabungan Set Bersalin Shaklee Extra dengan tambahan Alfalfa Complex, Lecithin dan juga Omega Guard untuk ibu kekal langsing selepas bersalin. 

Gabungan Lecithin dan Omega Guard dalam set ini sangat mengujakan kerana Lecithin bertindak memecah dan menguraikan lemak manakala Omega Guard pula bertindak membakar lemak.
  
- Vita Lea Iron Formula
- Sustained Release Vita-C Plus
- B-Complex With Folic Acid
- Zinc Complex
- ESP
- Ostematrix

- Alfalfa Complex
  • 330 biji / 700 biji Alfalfa Complex bertindak sebagai detox, milk booster, dan ia dapat membantu menangani sakit-sakit tubuh dengan mengurangkan keasidan dalam tubuh. 
  • Alfalfa juga membantu menangani masalah sembelit yang sering terjadi semasa tempoh berpantang. Ibu disyorkan mengambil Alfalfa hanya sekiranya bayi telah bebas dari jaundice.
- Lecithin
  • 120 biji Lecithin dapat membantu memecahkan lemak dan kolestrol, mengelakkan ibu daripada terkena susu tersumbat atau bengkak susu.
- Omega Guard
  • 90 biji Omega Guard dapat membantu membakar lemak, mengempiskan perut buncit, mengelakkan perut geleber, melembabkan kulit dan bertindak lebih kuat berbanding Lecithin.
Semoga perkongsian di atas dapat memberi sedikit sebanyak manfaat kepada ibu-ibu yang bakal menimang cahaya mata.