BAGAIMANA VIVIX BERTINDAK MEMBANTU MERAWAT KANSER ?

Vivix Shaklee



Melalui kajian makmal, ramuan Vivix telah terbukti memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama penyebab penuaan selular.

4 mekanisme utama tersebut :

  • Kerosakan DNA - Vivix memelihara dan memulihara kerosakan DNA
  • Pengawal Genetik - Vivix memberi impak positif terhadap pengawal genetik dengan memperlahankan penuaan selular.
  • Penurunan Tenaga Selular - Mitochondria dalam sel tubuh kita menghasilkan tenaga. Ramuan Vivix akan merangsang biogenesis mitochondria
  • Penimbunan Protein AGE (Advanced Glycation End Products) - Vivix 10 kali lebih berkesan berbanding resveratrol sahaja dalam meperlahankan pembentukan Protein AGE.


Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam Vivix yang telah dirujuk lebih daripada 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk bebearapa kajian yang dijalankan antaranya oleh Harvard University, National Institute of Aging, National Cancer Institute dan banyak lagi.  Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik daripada pelbagai sudut pnyelidikan mengenai resveratrol. 

Resveratrol merupakan bahan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia mampu menghalang atau menghentikan pelbagai peringkar kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malah juga dicadangkan sebagai rawatan tambahan dalam kehidupan.


PENYELIDIKAN TERKINI BERKAITAN KANSER DAN RESVERATROL

1. MENGHENTIKAN GEN KANSER

Bagi badan normal, reaksi badan yang sihat yang dipanggil pengasetilan dan penyahasetilan menjadikan gen hidup atau mati. Bagaimanapun bagi kanser, sel-sel mula menjadi tidak terkawal dan menaktifkan "gen kanser" nya sendiri, menggalakkan penyebaran sel-sel berpenyakit. 

Dengan mengawal penyahasetilan dan mengaktifkan panjang umur gen, resveratrol mempunyai potensi untuk menghentikan proses kanser dan memberi manfaat umur panjang yang sebenar.

2. MENTERBALIKKAN KESILAPAN DNA

Punca utama proses penuaan adalah kebolehan sel tua yang semakin menurun untuk mereplika secara terperinci DNA mereka ke dalam setiap sel baru. Disebabkan "kesilapan" DNA dan penimbunan serpihan pecahan DNA yang tidak boleh digunakan, sisa DNA yang tidak teratur ini akhirnya menghentikan sel daripada berfungsi dengan baik. Ini akan mengakibatkan sel tersumbat dengan  "sampah" DNA dan akhirnya membawa kepada kemerosoton dan kematian sel.

Bagaimanapun resveratrol mampu mengurangkan kesilapan dan sisa DNA ini sehingga 60% melalui kebolehannya merangsang kepanjangan umur gen. Ini merupakan sebab mengapa resveratrol merupakan satu pencapaian besar dalam memperlahankan proses penuaan.

Vivix Shaklee

3. KESAN ANTI-KANSER

Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja menghalang kanser, tetapi juga dicadangkan sebagai rawatan tambahan kepada kanser. Ini kerana resveratrol terbukti memperlahankan atau menghentikan tahap tertentu kanser. 

Resveratrol boleh menghalang kanser dalam melalui beberapa cara :
  • Boleh meyekat penyerapan estrogen dan androgen (tidak kira sel kanser itu mempunyai reseptor negatif atau positif)
  • Boleh memodulasi ekspresi gen
  • Boleh menyebabkan sel kanser mati melalui penyahsetilan.
4. MENGHALANG KANSER TANPA MEMUDARATKAN

Resveratrol telah dibuktikan effektif pelbagai jenis kanser, samada pada peringkat menghindar mahupun peringkat rawatan.Kebolehannya menghentikan sel kanser berkait rapat dengan kemampuannya membezakan sel kanser dengan sel sihat. Ubat terapi kimo tidak spesifik ketika menyerang sel mengakibatkan samada sel kanser dan sel sihat dalam masa yang sama. Sebaliknya resveratrol tidak merosakkan sel sihat tetapi melindungi sel sihat ketika mematikan sel kanser.

Kebolehan resveratrol yang terkenal termasuk kemampuan menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau nyahaktif enzim penting/gen/hormon dan kimia dalam tubuh. Kajian menunjukkan resveratrol memberi kesan yang ketara kepada kanser yang berkaitan gen. 

Antara kesan lain, resveratrol mengaktifkan gen penumpas tumor dan gen yang menyahtoksik bahan kimia. Ia juga menahan gen yang membolehkan sel kanser berhubung antara satu sama lain.

5. POLIPHENOL RESVERATROL

Resveratrol dan poliphenol turut membantu melindungi sel DNA, menghalang bahan kimia dan bahan radiasi yang menyebabkankanser serta melawan radikal bebas dan imflamasi.

ANTARA BUKTI PENYELIDIKAN RESVERATROL DALAM MENYEMBUHKAN PENYAKIT KANSER 

Vivix Shaklee

Vivix Shaklee

Vivix Shaklee

Vivix Shaklee