SET MENGANDUNG SHAKLEE


Secara asasnya, ada 6 supplemen utama yang dicadangkan ketika mengandung iaitu : 

VITALEA IRON FORMULA

Membekalkan keperluan asas kesemua 12 jenis vitamin dan 9 mineral yang diperlukan ibu mengandung dengan tambahan zat besi. Zat besi penting ketika mengandung kerana ia bahan penting dalam menghasilkan sel darah merah. Sel darah merah yang mencukupi adalah diperlukan untuk mengangkut oksigen kepada janin untuk proses tumbesaran

B COMPLEX

B Complex terdiri dari 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh ibu mengandung bagi fungsi normal sistem badan. Asid Folik adalah salah satu vitamin B yang sangat penting dalam pertumbuhan otak, saraf dan tulang belakang bayi. Kekurangan asid folik semasa mengandung boleh menyebabkan kecacatan tulang belakang pada bayi.

SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS

Vitamin C juga memainkan peranan penting semasa mengandung. Ia membantu pembentukan kolagen bagi membina otot, tulang dan kartilaj bayi. Ia juga membantu penyerapan asid folik yang lebih baik oleh tubuh. Selain itu sebagai anti oksidan, vitamin C penting untuk ketahanan tubuh ibu mengandung yang sudah mendapat jangkitan penyakit.

OSTEMATRIX

Kalsium, Magnesium dan Vitamin D adalah bahan penting di dalam Ostematrix Shaklee. Jika ibu mengandung kurang mengambil makanan berkalsium semasa mengandung, sistem badan akan mendapatkan kalsium dari tulang ibu untuk dibekalkan kepada bayi. Kesannya, ibu akan mudah mendapat masalah tulang seperti osteoporosis, tulang rapuh dan lemah di kemudian hari. Pengambilan Magnesium semasa mengandung boleh membantu masalah sukar tidur dan kekejangan semasa mengandung. KekuranganVitamin D pula semasa mengandung pula boleh menyebabkan pelbagai komplikasi kehamilan dan kelahiran seperti preclampsia, riket dan tulang yang tidak normal pada bayi yang dilahirkan.

OMEGA GUARD

Pakar pemakanan berpendapat, pengambilan Omega 3 oleh ibu mengandung dapat membantu perkembangan otak, sistem saraf dan mata bayi di dalam kandungan. Ada kajian mendapati pengambilan DHA dan EPA boleh mengelakkan kelahiran bayi pramatang, bayi kurang berat dan merendahkan risiko pre-eklampsia. Selain itu, kekurangan omega 3 pada ibu dikatakan boleh menyebabkan ibu mudah mendapat tekanan termasuk 'meroyan' selepas bersalin. 

ENERGISING SOY PROTEIN (ESP)

ESP adalah minuman protein dari soya yang mengandungi kesemua 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh badan. Asid amino adalah bahan penting dalam pembinaan dan pembaikan sel, diperlukan dalam tindakbalas enzim dan kimia badan serta fungsi tubuh sistem badan. Pengambilan ESP oleh ibu mengandung membantu masalah keletihan akibat morning sickness, kandungan yang semakin membesar dan ibu yang aktif. Ia membekalkan tenaga selama berjam-jam serta membantu mengurangkan masalah pedih ulu hati dan rasa lapar berlebihan semasa mengandung.
 
 
Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE

COD AREA MELAKA/ALOR GAJAH/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.