KURANGKAN KOLESTROL TINGGI DENGAN PHYTOCOAL


Tanda-tanda kolestrol tinggi


Rasa berat di tengkuk hingga rasa sengal di bahu

Sebahagian besar orang merasakan berat di kepala dan sakit-sakit sebagai gejala awal. Gejala ini muncul sebagai akibat kurangnya oksigen.

Cepat Mengantuk
Terutama bila kadarnya sudah tinggi sekali, misal trigliserida yang normalnya dibawah 200 mg atau 150 mg, ada yang sampai 600 atau 700 mg itu biasanya akan mengantuk. Hal ini biasanya terjadi kerana kurangnya pengaliran oksigen ke otak akibat pembuluh darah yang menyempit kerana adanya timbunan lemak akibat kolestrol.

Kesemutan
Kadang-kadang kesemutan juga boleh terjadi kerana darahnya agak pekat. Kadar kolestrol yang tinggi dapat menyebabkan aliran darah menjadi pekat sehingga oksigen menjadi kurang.

Timbunan lemak di atas kelopak mata
Secara klinikal ada beberapa hal yang boleh dijadikan petunjuk awal seseorang memiliki kolestrol tinggi, aitu adanya timbunan lemak di atas kelopak mata. Biasanya timbunan ini mengandungi kadar trigliserida (molekul asam lemak) yang tinggi.

Mudah Letih
Ketika plak terbentuk di dinding arteri, boleh menyebabkan keadaan seperti atherosclerosis, penyakit jantung koroner (PJK) dan penyakit mikrovaskuler koroner atau coronary microvascular disease (CMD). Keadaan seperti inilah yang menyebabkan badan terasa mudah letih.

Sering Sakit Kepala
Ini kerana kolestrol yang tinggi dalam darah menyebabkan terjadinya penimbunan plak-plak di pembuluh darah arteri sehingga menyebabkan terjadinya artherosclerosis. Keadaan ini membuat arteri akan menyempit dan membuat aliran darah ke kepala dan otak berkurang, sehingga menyebabkan rasa sakit di kepala.

Kaki Bengkak
Kaki merupakan organ tubuh yang paling jauh dari jantung. Ketika pembuluh darah menyempit dan pengaliran oksigen berkurang, maka tentu saja yang paling sedikit mendapatkan darah adalah kaki. Hal ini akhirnya menyebabkan kaki terlihat membengkak. Keadaan ini hampir sama dengan ketika anda terlalu lama duduk ketika perjalanan jarak jauh.

BAGAIMANA SHAKLEE DAPAT MEMBANTU?



Apakah Phytocol ST Shaklee?
Phyto Col-ST adalah formula proprietari yang membekalkan 2,000 mg Fitosterol setiap har.

Apa itu Fitosterol?
Fitosterol(dirujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan)ditemui dalam membran sel tumbuh-tumbuhan.Ia juga boleh ditemui dalam kuantiti yang kecil dalam pelbagai tumbuhan,buah-buahan,sayur-sayuran dan bijirin.Dianggarkan 200-400mg sterol tumbuhan dan lebih kurang 50 mg stanol tumbuhan kita makan setiap hari.

Bilakah masa yang sesuai untuk saya mengambi PhytoCol-ST?
Untuk hasil yang terbaik ambil produk yang disyorkan 2 tablet 2 kali sehari dengan makanan.

Bolehkah saya menganbil PhytoCol-ST Shaklee dan Omega Guard Shaklee pada masa yang sama?
Ya boleh..Anda juga boleh mengambil CoQ Health yang boleh mengoptimumkan manfaat PhytoCol-ST Shaklee.

Adakah ia sesuai untuk mereka yang berkolesterol tinggi sahaja?
PhytoCol-ST dapat membantu mengawal paras kolesterol dalam tubuh.Oleh itu ia disarankan kepada sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan mereka.

PhytoCol bebas Gluten

Bagaimana Fitosterol bertindak 



Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda.

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.