Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

TESTIMONI VIVIX BANTU KURANGKAN SAKIT SENDI LUTUT

Assalamualaikum..hari ni nak share testimoni seorang anak yang menghadiahkan Vivix kepada ibu bapa beliau untuk masalah sakit lutut ayahnya. Apabila dah semakin meningkat usia, badan kita akan semakin lemah.


Hari ni nak share testimoni Puan Nur Zahirah bagaimana Vivix membantu ayahnya yang sakit lutut mampu solat terawikh 21 rakaat..


Sehari sebelum berpuasa, mak ada telefon saya. Mak cakap..lutut ayah makin membengkak..sekarang ayah macam dah ada 2 lutut. Ayah dah tak boleh solat sambil berdiri sbb ia sangat menyakitkan. Kalau sujud pon..lambat sangat nak bangun balik. Kat rumah saya takde tandas duduk. Semua tandas mencangkung. Ayah nak kencing pon kena pakai kekuda. Bila saya dengar, saya sangat kesian. Sedih sangat bila ayah yang banyak berkorban untuk saya menderita macam tu. Saya selalu jugak tanya kaba pasal lutut ayah. Tapi ayah cakap dah ok. Tapi sekarang ia makin semakin tak ok. Dulu ayah amik ubat yang doktor bagi. Doktor dah suggest untuk ayah buat pembedahan lututnya tu. Tapi ayah tak nak. Kalau saya pon tak nak jugak operate lutut. Mak pulak cakap badan dia sangatla mudah penat. Sakit belakang, bahu..tapak kaki..sume sakit2. Yelah, mak lahirkan 8 orang anak. Setiap 2 tahun pulak tu. Badan memang sentiasa penat la.
Dulu saya pernah nak bagi mak ayah amik vitamin..tapi diorang ni jenis yang susah nak amik tablet mahupon cecair. Pastu banyak betol alasan bila saya cakap nak bagi supplimen demi kesihatan mereka. Hehe..biasalah kan orang tua..tapi kali ni mereka sendiri request. Jadi diorang tak banyak soal..Ikut je cadangam saya:)
Saya terus buat order vivix untuk mak ayah guna sepanjang Ramadhan. Ayah dan mak terus mencuba vivix tu sebelum tidur seperti yang saya sarankan. Esoknya alhamdulillah ayah tak rasa sangat sakit di lututnya. Mak pulak merasa sangat segar walaupon berpuasa sambil menjadi babysitter kepada 2 orang kanak-kanak. Sampai boleh pergi sapu seluruh laman rumah. Ada orang tegur,"kak ani tak puasa ke hari ni? Saya tengok dari tadi duk mencabut rumput tu puasa-panas ni". Lenguh-lenguh badan mak pon berkurang. Tu baru makan sesudu teh. Banyak nye bagi kesan kepada kesihatan mak ayah saya. Ayah pulak boleh buat solat terawih sampai 21 rakaat tanpa ada masalah walaupon lututnya masih bengkak. Saya tak tahu kesan vivix begitu mendalam dan cepat. Jomlah kita cuba bagi vivix kepada mak ayah kita. Kesihatan mereka tak dapat diganti dengan duit. Kalau mereka sakit makin teruk, lagi banyak duit yang akan dihabiskan kan? So lebih baik kita ambil tindakan cepat2 sebelum terlambat. Lagipon mak ayah kita banyaaakkk sangat berjasa kepada kita. Apa salahnya kita membalas jasa mereka dengan berikan vivix kepada mereka. Duit boleh dicari, tapi mak ayah kita tiada gantinya. Kita pon tak tahu bila mereka akan kembali kepada Allah kan. Jadi selagi mereka masih bernyawa, berikanlah yang terbaik bagi mereka. Kalau dulu kita sakit mereka tak tidur pon menjaga kita.

LANDMARK STUDY MEMBUKTIKAN PRODUK SHAKLEE BERKUALITI TINGGI DAN BERKESAN

Hasil carian imej untuk landmark study shaklee 
Mengapa Landmark Study sangat penting bagi Shaklee? Sebab dengan adanya Landmark Study, dapat membuktikan produk Shaklee sememangnya berkualiti tinggi dan berkesan dalam memperbaiki kesihatan.
Shaklee juga mempunyai banyak testimoni dan rata-rata pengguna Shaklee sangat berpuas hati dengan kesan dari vitamin Shaklee.

Bagaimana dari segi saintifik?

Tetapi bagaimana dari segi saintifiknya, kita mahu sahkan yang Shaklee ini betul – betul terbaik dan selamat?

Ramai warga tua yang tetap terkena penyakit kronik walaupun rajin makan vitamin di masa muda.

Landmark Study – uji darah pengguna di makmal

Jadi, apa yang pemilik syarikat Shaklee lakukan adalah minta pihak saintis yang tidak bekerja dengan Shaklee, pihak saintis yang tidak mendapat apa-apa kelebihan atau untung dari Shaklee untuk ambil darah pengguna yang tegar makan Shaklee, dan buat ujikaji dan study untuk pastikan betul kah pengguna Shaklee betul-betul mempunyai kesihatan yang lebih baik.


Di  Amerika, terdapat satu organisasi saintis yang dikenali sebagai NHANES yang mebuat ujikaji (study) ini.


Sebelum ini NHANES memang pernah buat ujikaji (study) perbandingan antara 2 kelompok; iaitu kelompok orang yang makan vitamin dibandingkan dengan kelompok orang yang tidak makan vitamin.

Apabila pemilik Shaklee mahu pastikan yang Shaklee ini betul-betul selamat dan berkesan, pemilik Shaklee meminta pihak NHANES buat ujian perbandingan antara 3 kelompok pula iaitu:
  • Orang yang makan vitamin Shaklee
  • Orang yang makan vitamin (sebab nak lihat apa beza Shaklee milik beliau dengan vitamin jenama lain)
  • Orang yang tidak makan vitamin
Apabila kita menjadi pemilik produk, semestinya kita nak pastikan produk kita betul-betul terbaik dan selamat.
Lebih-lebih lagi apabila ia melibatkan makanan kesihatan.

Jika jual produk yang tidak betul-betul selamat, risau pengguna nanti akan terkena kesan sampingan.

Kita tak mahu orang lain sakit disebabkan oleh kita.

Untuk memastikan yang ujian adalah ketat, NHANES meminta institusi penyelidikan yang paling top untuk buat ujikaji (study)

Institusi tersebut adalah University of California, Berkeley.

Dan dari institusi itu, NHANES minta doktor yang paling pakar dan paling mahir dalam bidang Epidemiology & Public Health Nutrition untuk buatkan ujikaji.

Beliau adalah seorang professor di dalam bidang tersebut dan bukan calang-calang doktor. Doktor tersebut adalah Dr Gladys Block.


Doktor ini tiada kaitan dengan Shaklee, dan tidak mendapat apa-apa untung dari Shaklee.

Doktor ini juga menegaskan yang apa sahaja hasil dari ujian yang beliau dan pasukan beliau lakukan, akan di publish.

Bagaimana cara doktor tersebut membuat ujikaji (study)?
  • Pemilik Shaklee langsung tiada kuasa dalam cara bagaimana ujikaji tersebut di jalankan.
  • Semuanya di dalam kawalan doktor tersebut.
  • Doktor tersebut yang menentukan bagaimana ujikaji (study) tersebut dijalankan
  • Doktor tersebut dan pasukan beliau yang akan menulis laporan hasil dari ujikaji (study) tersebut
  • Shaklee perlu melabur untuk kos perbelanjaan ujikaji (study) ini
Ya, walaupun masih belum pasti sama ada hasil keputusan dari ujikaji (study) ini adalah positif atau negatif, Shaklee tetap perlu bayar untuk semua kos yang keluar.

Satu lagi yang pemilik Shaklee buat adalah mendapatkan pandangan saintis-saintis dari pihak lain untuk mengkaji hasil kerja Doktor tersebut pula.

Ia dikenali dengan istilah third party peer-reviewed.

Third party peer-reviewed ini dilakukan:
  • Untuk pastikan ketepatan ujikaji (study) dari Doktor tersohor tadi.
  • Dengan mendapatkan pandangan pihak saintis-saintis lain, tiada siapa boleh pertikaikan hasil ujikaji (study) tersebut

KEPUTUSAN DARIPADA UJIKAJI (STUDY) TERSEBUT






Alhamdulillah Shaklee bukan sekadar terbukti dengan testimoni. Tetapi juga terbukti di makmal secara saintifik

JENIS VITAMIN YANG PERLU DIKETAHUI

Hasil carian imej untuk supplement
Vitamin ni ada 3 jenis sebenarnya, ia adalah Semulajadi, Organik & Sintetik.

Kadang- kadang pelik tak, kalau kita pergi farmasi, kat satu rak tu terdapat pelbagai vitamin daripada pelbagai jenama.

JENIS-JENIS VITAMIN YANG KITA PERLU TAHU

Vitamin Semulajadi

  1. Proses nak buat dia rumit dan leceh.
  2. Contoh vitamin C. Di ambil dari buah oren.
  3. Vitamin C di ekstrak secara semulajadi- tak boleh dipanaskan oleh mana-mana bahan pemanas sebab ia akan menghilangkan zat Vitamin C tu sendiri. So nak panas cemana? Haa, keringkan lah bawah cahaya matahari, ada lah teknik dia untuk preserve the nutrition
  4. Bonus untuk Vitamin C Shaklee- ia mempunyai bioflavonoids. Ape ke benda alah bioflavonoids ni? Senang cerita, bio ni tolong Vitamin C untuk dilepaskan secara perlahan-lahan dalam tubuh kita. Kalau sekali pop Vitamin C larut dalam badan, ia boleh membawa bahaya

Vitamin Organik

  1. Proses dia mudah sikit berbanding vitamin semulajadi
  2. Buah oren tetap menjadi sumber pembuatan. Tapi pembuatannya melalui proses kimia
  3. Contoh Vitamin C lagi. Buah oren diambil dan dikeringkan di dalam alat pemanas, bukan bawah sunlight

Vitamin Sintetik

  1. Melibatkan banyak proses kimia.
  2. Beberapa proses dan bahan kimia dilakukan untuk menghasilkan sesuatu yang menyerupai sifat Vitamin C di dalam buah oren. Bukan ambil buah oren dah ni tapi ‘create’ vitamin yang menyerupai sifat, rasa macam Vitamin C dalam buah oren
  3. Sistem tubuh susah nak proses benda yang tak semulajadi ni, jadi pasti ada beberapa side effect yang tak di ingini bila ambil vitamin sintetik

  CARA MENGENALI VITAMIN SEMULAJADI

  1. Dalam botol tu tiada silica gel sebab vitamin semulajadi tak perlukan preservation berbanding vitamin sintetik
  2. Vitamin tu tak busuk dan tak gelap

RESVERATROL DALAM VIVIX MEMBANTU PESAKIT TALASEMIA



Talasemia adalah gangguan darah yang diwarisi melalui keluarga di mana badan membuat bentuk hemoglobin (protein dalam sel darah merah yang membawa oksigen) yang tidak normal. Gangguan dalam kemusnahan berlebihan sel -sel darah merah ini boleh membawa kepada anemia. Anemia adalah gangguan di mana badan anda tidak mempunyai sel -sel darah merah yang sihat dan normal.

Penyakit ini diwarisi , yang bermaksud bahawa sekurang-kurangnya salah seorang dari ibu atau bapa anda perlu menjadi pembawa penyakit ini. Ia adalah disebabkan oleh sama ada mutasi genetik, atau penghapusan gen utama tertentu.

Ada 2 jenis bentuk utama talasemia, iaitu talasemia alfa dan talasemia beta. Dalam talasemia alfa, sekurang-kurangnya salah satu gen alfa globin mempunyai mutasi atau keabnormalan . Dalam talasemia beta, beta globin gen adalah gen yang terlibat.



FAKTOR-FAKTOR RISIKO UNTUK TALASEMIA

Talasemia berlaku apabila terdapat kelainan atau mutasi dalam salah satu gen yang terlibat dalam pengeluaran hemoglobin. Kecacatan genetik ini diwarisi daripada ibu bapa anda.

Jika hanya salah satu daripada ibu bapa adalah pembawa talasemia, anda boleh mendapat satu bentuk penyakit yang dipanggil "talasemia minor". Jika ini berlaku, anda mungkin tidak mempunyai gejala yang menunjukkan talasemia, tetapi anda akan menjadi pembawa penyakit ini. Sesetengah orang yang mempunyai talasemia minor menunjukkan gejala ringan.

Jika kedua-dua ibu bapa anda adalah pembawa talasemia, anda mempunyai peluang 25 peratus daripada mewarisi bentuk yang lebih serius penyakit.


Talasemia biasa dijumpai dikalangan orang dari Asia Tenggara dan Asia Tengah, Mediterranean, Timur Tengah, India, dan Afrika Utara.   

TANDA-TANDA TALASEMIA

1) Talasemia minor

Pembawa talasemia minor selalunya tidak menunjukkan apa2 simptom pembawakan. Jika ada, pembawa talasemia minor hanya akan menunjukkan tanda anemia minor.

2) Talasemia beta

Talasemia beta terbahagi kepada dua; iaitu talasemia major (juga dikenali sebagai anemia Cooley) dan talasemia intermedia.
 
Tanda-tanda talasemia major selalunya ditunjukkan sebelum ulangtahun ke-2 kelahiran seseorang kanak-kanak. Tanda-tanda talasemia major:
  • Anemia yang teruk (boleh membawa maut)
  • Pucat
  • Jangkitan berulang
  • Hilang selera makan
  • Pembesaran organ
  • Jaundice
Selalunya pesakit talasemia major memerlukan pertukaran darah yang kerap.
 
Talasemia intermedia adalah bentuk talasemia yang kurang teruk berbanding beta talasemia. Walaupun individu dengan keadaan ini masih mempunyai anemia, namun mereka tidak memerlukan pemindahan darah.

3) Talasemia alfa

Talasemia alfa terbahagi kepada 2 kategori iaitu penyakit hemoglobin H dan hydrops fetalis.

Penyakit Hemoglobin H boleh menyebabkan masalah kepada tulang. Pipi, dahi, dan rahang semua boleh tumbuh terlalu cepat. Selain daripada masalah tulang dan anemia yang berkaitan dengan talasemia, penyakit H hemoglobin boleh menyebabkan gejala-gejala lain iaitu:
  • Penyakit kuning (jaundice)
  • Limpa membesar
  • Kekurangan zat makanan
Hydrops fetalis adalah satu bentuk talasemia yang paling teruk. Ia berlaku sebelum kelahiran, dan kebanyakan individu dengan keadaan ini akan mati semasa lahir atau mati tidak lama selepas dilahirkan.

RAWATAN BAGI PESAKIT TALASEMIA

Rawatan untuk talasemia bergantung kepada jenis dan berapa teruk penyakit talasemia yang dihidapi. Doktor akan memberikan anda satu rawatan yang sesuai untuk kes tertentu anda.

Secara umum, rawatan yang akan diterima termasuklah:
  • Pemindahan darah
  • Pemindahan tulang sumsum
  • Ubat-ubatan dan makanan tambahan
  • Pembedahan untuk membuang limpa dan/atau pundi hempedu
Anda mungkin akan diminta untuk tidak mengambil vitamin atau makanan tambahan yang mengandungi zat besi. Ini terutamanya berlaku jika anda memerlukan pemindahan darah. Orang yang menerima pemindahan darah menerima besi tambahan yang badan tidak boleh dengan mudah menghilangkan dan besi boleh berkumpul di dalam tisu, yang boleh membawa maut.

VIVIX MEMBANTU DALAM RAWATAN PESAKIT TALASEMIA

Resveratrol yang terkandung dalam Vivix sangat kaya dengan antioksidan yang boleh membantu pesakit talasemia.

Selain tu asid elagik dalam polyphenol boleh mengurangkan kesan stress oksidatif yang selalunya dialami oleh pesakit talasemia beta.

KENALI MASALAH KEROSAKAN BUAH PINGGANG DAN CARA RAWATANNYA



Kerosakan buah pinggang adalah istilah umum yang digunakan untuk menggambarkan apa-apa kemerosotan dalam fungsi buah pinggang. Ia boleh disebabkan oleh pelbagai keadaan atau kecederaan, termasuk kencing manis, jangkitan, tekanan darah tinggi, tekanan darah rendah, batu karang, komplikasi transfusi dan penyakit autoimun. Walaupun beberapa bentuk kerosakan buah pinggang akan kembali pulih, bentuk kerosakan yang lain hanyalah boleh diperlahankan tetapi tidak dapat disembuhkan. 

Mendiagnosis dan Memulihkan Kegagalan Buah Pinggang Akut


Kegagalan buah pinggang akut adalah keadaan yang kebiasaannya dapat dipulihkan jika dirawat dengan betul. Istilah ini meliputi apa-apa bentuk ketidakupayaan buah pinggang untuk menyingkirkan bahan buangan dari aliran darah atau membuat air kencing secara tiba-tiba. 

Gejala-gejala kegagalan buah pinggang akut termasuk:
  • pembendungan cecair dan bengkak
  • pengurangan atau pemberhentian yang lengkap dalam pengeluaran air kencing
  • tekanan darah tinggi
  • loya
  • keletihan
  • najis berdarah
  • sawan
  • pergerakan perlahan
  • perubahan dalam fungsi mental

Jika anda mengalami salah-satu daripada tanda-tanda ini, dapatkan rawatan perubatan dengan segera.

Sebelum cuba memulihkan kegagalan buah pinggang anda, doktor anda terlebih dahulu perlu mendiagnosis dan mengawal punca-punca asas. Setelah proses ini berjalan, mereka akan menilai fungsi buah pinggang anda dan berusaha untuk mengembalikan kepada julat normal.

Dalam usaha untuk melindungi buah pinggang anda daripada pembentukan bendalir dan bahan buangan di dalam darah, anda akan diletakkan pada diet yang menghadkan pengambilan cecair. Anda juga berkemungkinan perlu mengelakkan makanan yang tinggi kandungan protein, kalium dan garam, dan meningkatkan pengambilan karbohidrat. Dalam usaha untuk mengelakkan pembentukan kalium berlebihan, anda boleh diberikan natrium sulfat (polystyrene Kayexalate), glukos atau kalsium.

Dalam banyak kes, buah pinggang anda untuk sementara waktu tidak dapat menjalankan fungsi mereka tanpa bantuan langsung. Jika ini berlaku, anda perlu menjalani dialisis, atau mekanikal pembersihan toksin dalam darah anda.

Dalam prosedur dialisis yang biasa, darah secara beransur-ansur dikeluarkan dari badan anda ke dalam mesin yang direka untuk meniru fungsi buah pinggang, dan kemudian kembali ke dalam badan anda. Dengan cara ini, doktor akan memberikan masa kepada buah pinggang anda untuk sembuh dan kembali kepada fungsi normal. Walaupun kronik, atau semakin teruk, penyakit buah pinggang kadang-kadang terbentuk daripada kegagalan yang teruk, rawatan yang sewajarnya biasanya berkesan dalam memulihkan fungsi buah pinggang dalam tempoh beberapa minggu atau bulan.

Memahami dan Merawat Kegagalan Buah Pinggang Kronik


Kegagalan buah pinggang kronik dan komplikasi yang berkaitan dengannya akan menimpa kira-kira satu dalam setiap 500 orang Amerika, dan yang paling biasa akibat dari kencing manis dan tekanan darah tinggi.

Berbeza dengan kegagalan akut, dengan tanda-tanda luar yang jelas, kegagalan buah pinggang kronik biasanya terbentuk secara perlahan-lahan dari masa ke masa dan pada mulanya tidak menunjukkan sebarang gejala. Walau bagaimanapun, kerosakan dalaman secara beransur-ansur akan meningkat, dan sebahagian besar fungsi buah pinggang boleh berfungsi sebelum ianya mengalami kegagalan sepenuhnya.

Jika anda didiagnosis dengan kegagalan buah pinggang kronik, untuk memulihkan kembali fungsinya tidak mungkin. Pusat-pusat rawatan yang terdapat di sekitar anda akan berusaha untuk mengurangkan tahap kerosakan buah pinggang anda dan mencegah kerosakan buah pinggang lanjut. Di samping rawatan dialisis dan diet yang digunakan untuk kegagalan akut, anda mungkin perlu melakukan pemindahan darah atau kaedah perubatan yang lain untuk mengelakkan komplikasi dari anemia. Berjumpalah dengan doktor anda untuk mendapatkan penjelasan penuh rawatan untuk kegagalan buah pinggang kronik.

Cadangan supplement untuk masalah buah pinggang

  • Vivix berperanan mengembalikan semula fungsi buah pinggang dengan membaik pulih sel yang telah rosak. Kenali Vivix dengan lebih mendalam lagi untuk memahami keupayaannya
  • Omega Guard pula bersifat anti radang dan berkesan dalam mengurangkan radang pada penapis buah pinggang yang menjadi punca kegagalan fungsi buah pinggang.
Jika anda menjalani dialisis, anda akan nampak hasil dalam masa beberapa minggu selepas pengambilan supplement ni.


Ramai dah dapat hasil positif bila amalkan supplement. Testimoni Vivix - Pulihkan Buah Pinggang Rosak Tahap 4 Menjadi Tahap 2 Lalu Transplant Dibatalkan. Testimoni Pesakit Penapis Buah Pinggang Bocor Sembuh Tanpa Biopsi.


Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE

COD AREA MELAKA CHENG/BUKIT RAMBAI/ALOR GAJAH/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL

HP : 012-6412248

Email : healthynurjannah@gmail.com

FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.