Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Showing posts with label VITA-LEA. Show all posts
Showing posts with label VITA-LEA. Show all posts

TESTIMONI KANSER PAYUDARA CEPAT SEMBUH DENGAN SHAKLEE

Salah satu kelemahan terapi untuk kanser adalah ia akan melemahkan tubuh pada tahap paling rendah dan terdedah. Pada waktu kritikal inilah pesakit biasanya cepat berputus asa. Bagaimanapun dengan pengambilan Shaklee seperti Regina dalam testimoni berikut membuktikan supplement dan nutrisi sangat membantu pesakit cepat sembuh antara kitaran kimo.

 

"At 36 I was diagnosed with breast cancer. After two lumpectomies and mastectomy, my body was exhausted. I was physically and emotionally drained. My niece, Amber White, started me on a vitamin program that included Vitalea, Vita C, Nutriferon, Carotomax and B Complex. My incision started healing much quicker. I was able to begin chemotherapy, which had been delayed due to infection concerns. I received one of the strongest treatment possible. I had trouble with nausea and exhaustion and stopped taking the vitamins. After my blood work showed my white blood cell counts were dangerously low, I started taking them again. My oncologist was shocked at how quickly I recovered. After each treatment when my white blood cell count dipped, it returned to normal within 10 days. She asked what I was doing and told me to continue Shaklee vitamins since they were working great for me. I think Shaklee is incredible. "
-Regina-

"Pada usia 36 tahun saya telah didiagnosis dengan barah payudara. Selepas 2 lumpektomi (hanya pembuangan ketulan) dan mastektomi (Pembedahan membuang keseluruhan payudara), badan saya menjadi sangat lesu. Saya kehilangan upaya secara fizikal dan mental. Anak buah saya, Amber White, memulakan program makanan tambahan yang mengandungi Vita-Lea, Vita-C, Nutriferon, Caratomax dan B-Complex. Luka insisi saya sembuh dengan lebih cepat. Saya mampu memulakan semula kemoterapi, yang mana ditangguhkan kerana dikhuatiri ada jangkitan. Saya menerima rawatan paling kuat saya boleh terima. Saya mengalami masalah loya dan lesu lalu berhenti mengambil vitamin tersebut. Apabila ujian darah menunjukkan jumlah sel darah putih saya sangat rendah, saya kembali mengambil vitamin tersebut. Pakar onkologi saya sangat terkejut dengan kadar pemulihan saya. Selepas setiap kali rawatan ketika jumlah sel darah putih saya jatuh, ia akan kembali normal dalam 10 hari. Dia bertanya apa yang saya ambil dan memberitahu untuk meneruskan ambil vitamin Shaklee kerana ia kelihatan sangat berkesan kepada saya. Saya fikir Shaklee sangat mengagumkan."
-Regina-


Selain tetapi kimo yang popular dengan penyakit kanser, pembedahan membuang bahagian yang dikenalpasti mempunyai sel kanser adalah antara langkah selamat. Bagaimanapun ada risiko kecil terdapat sedikit sel kanser yang sudah berada dalam aliran darah dan merebak ke bahagian tubuh lain. Set Kesihatan Kanser Shaklee ini memastikan risiko untuk kanser berulang menjadi lebih rendah kerana kanser adalah penyakit kekurangan nutrisi untuk tubuh beroperasi sebaik mungkin. 


TESTIMONI SET MENGANDUNG SHAKLEE ANAK TIADA EKZEMA


TESTIMONI NIK ROSHADYLA ROSLAN




"Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera

Saya Dyla, mama kepada 4 cahayamata iaitu 2 perempuan dan 2 lelaki.

Pengalaman anak ke-2 pada tahun 2009 yang disahkan g6pd dan ada masalah ekzema menjadi punca saya cuba produk Shaklee ☺

Mula kenal Shaklee tahun 2012 dengan Set Hamil Trimester 2&3. Masa tu memang nak sangat cuba dan usaha dengan produk Shaklee ni sebab tak nak anak yang ke-3 nanti ada masalah ekzema jugak.

Masa anak ke-2 tu, tanda-tanda ekzema keluar masa dalam tempoh berpantang. Sayu hati bila kulit yang lembut, putih & gebu dulu dah bertukar jadi merah-merah. Bila time panas jek, menggaru-garu. Macam tak boleh berpeluh, kalau berpeluh lagi teruk. Banyak aktiviti luar rumah terpaksa di hadkan.

So, untuk berpantang anak ke-3 ni sebarang jamu memang tolak tepi. Doktor pun ada bekalkan vitamin masa anak ke-2 dulu.

Selepas rasa sendiri Set Hamil Shaklee tu, banyak sangat perubahannya, yang paling best badan bertenaga, hilang kejang kaki, hilang sembelit, bangun pagi pun senang walaupun kerap ke toilet, tidak mudah penat bila di tempat kerja dan malam plak ke kelas pengajian luar kampus walaupun tengah hamil. Memang terbaik!

Alhamdulillah.... anak ke-3 tiada masalah ekzema dan kulit pun cantik dan berjaya menyusukannya sehingga usia 2 tahun, hanya dengan vitamin Shaklee.

Anak ke-4 pula, memang mengamalkan vitamin Shaklee dari awal kehamilan hingga sekarang usianya 6 bulan. Alhamdulillah dapat menyusu secara eksklusif selama 6 bulan pertamanya. Hanya dengan Set Menyusu Premium Shaklee. Memang terbaik sebab ia menyeluruh dapat membantu memenuhi keperluan nutrisi mama dan baby.

Alhamdulillah... yang paling penting tiada lagi masalah ekzema yang merisaukan. Kulit pun alhamdulillah cantik... Syukur!"
 

SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL

 

OsteMatrix (Calcium-Magnesium)
  • Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kiranya 3 dalam 1.
  • Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium.
  • Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
  • Vitamin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
  • Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.
  • Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.
  • Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
  • Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri.
  • Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.
Energizing Soy Protein
  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.
  • Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.
  • Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit.
  • ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.
  • Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.
  • Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah.
  • Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.
Omega Guard
  • Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.
  • Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.
  • DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby.
  • Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan
B-Complex
  • B Complex Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B.
  • Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya ‘spina bifida’.
  • Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari.
  • Penting bagi menjamin keperluan asid folik ini mencukupi 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung hinggalah tempoh awal mengandung.
  • Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.
Sustained Release Vita-C
  • Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat.
  • Ianya juga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.
  • 1 biji vitamin C bersamaan dengan 7 biji oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari?
  • Selain itu vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.
Vita-Lea Iron Formula
  • Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi.
  • Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia.
  • Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.

TESTIMONI PESAKIT AUTO IMUN BERTEMU PENAWAR DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum..oleh kerana Vivix belum diguna luas oleh rakyat Malaysia, teringin saya berkongsi testimoni dari negara kelahiran produk Vivix ni kerana di sana, lebih 1,000,000 botol terjual dalam tahun pertama ia dilancarkan. Hari ni kisah bagaimana Shaklee mengubah hidup seorang yang mempunyai penyakit auto imun. 

 


 


 






Hello all! My name is Kate. My husband just returned from two tours in the Middle East as a Naval Intelligence Officer. We all now are living in Austin, Texas. I am a Commercial and Residential Interior Designer by trade. I have decided to pursue a 2nd hobby in 2010 after being diagnosed with an Auto Immune Disease. I was desperate for medical answers that I couldn't find. I have taken SHAKLEE supplements off and on for 40 years. My grandmother partnered with Dr. Shaklee for 25 years and because of her, I am continuing on with her nutritional influence.

I was diagnosed with: Auto Immune Disease (Seronegative Spondyloarthopathy, HLA B27+) several years ago, and because of Shaklee, acupuncture and massage therapy I am not in a wheelchair. The side effects to the prescription drugs that were prescribed had damaging and devastating impact on my body. They wanted to put me on a chemo therapy drug, and I stood up and said "NO", "there has to be another way." My journey over the past 10 years led me to some specific supplements from SHAKLEE that changed my world. I have decided to get out in front of people and share this same information about what NUTRIFERON, VIVIX, OMEGAGUARD, VITALIZER, IRON +C, LIVER DETOX, and to just name a few….. did specifically for me. I am currently finishing a Bachelors Degree in Health Science. I have studied pharmaceutical and alternative medicine for years and consult with clients on health and wellness through supplementation and diet to change and eliminate pain and suffering. I have used SHAKLEE all my life, but until recently when I could really do the research and compare to other brands, I am now convinced from one more science angle, that SHAKLEE is far superior in their ingredient sources and manufacturing process. Just in the past 15 years SHAKLEE has had more recent discoveries with their breakthrough science. These new products that have launched with SHAKLEE has had life changing effects on so many people that I have met. 


The new program for me that I use has been very successful in amazing and radical support for:

cancer, fibroid tumors, crones disease, diabetes, pancreatitis, kidney disease, hepatitis, herpes, menopause, high blood pressure, hormone imbalance, mental illness, auto immune disease, thyroid dysfunction, infertility, pneumonia, weight loss,

..... and the list has just started. I am now working for a 50 + year old billion dollar company called SHAKLEE. They are successful in pure, organic and non-gmo, vitamins, sports nutrition and a long list of life changing recovery supplements. SHAKLEE'S household products are fantastic, biodegradable, and without harsh chemicals. They are superior to anything out there. Shaklee's LAUNDRY, FACE CREAM, and CLEANING PRODUCTS are also absolutely wonderful.
 
Many of my clients are tired of the band-aids they are offered, and want answers and results without side effects. Time and time again, people I meet are tired of suffering and not feeling good. It's an exciting time for health and wellness in this country and the motivation one gets from seeing those who are having life changing experiences is what drives my passion for maximum healing. Because my grandmother set the tone for her family, my nutrition from an early age was better. I'm honored to carry on her legacy. Your business will continue to help me help those who are in need and can't afford supplementation. Try these products, what do you have to lose? Shaklee has 100% satisfaction guarantee! Let me help you get started on the supplements that would fit your need and get you feeling better in 30 days. You don't have to suffer any longer. I would be honored to help you

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hello semua! Nama saya Kate. Suami saya baru sahaja pulang dari dua lawatan di Timur Tengah sebagai Pegawai Perisikan Tentera Laut. Kita semua sekarang adalah tinggal di Austin, Texas. Saya adalah seorang Designer Perdagangan dan Interior Kediaman oleh perdagangan. Saya telah membuat keputusan untuk meneruskan hobi 2 pada tahun 2010 selepas didiagnos dengan Penyakit Auto Immune. Saya terdesak untuk mendapatkan jawapan perubatan bahawa saya tidak dapat mencari. Saya telah mengambil makanan tambahan SHAKLEE luar dan selama 40 tahun. Nenek saya bekerjasama dengan Dr. Shaklee selama 25 tahun dan kerana itu, saya sedang meneruskan dengan pengaruh pemakanannya. 

Saya telah disahkan dengan: Penyakit Auto Immune (Seronegative Spondyloarthopathy, HLA B27 +) beberapa tahun lalu, dan kerana Shaklee, akupuntur dan terapi urut saya tidak berada dalam kerusi roda. Kesan-kesan sampingan kepada ubat-ubatan preskripsi yang ditetapkan memberi kesan merosakkan dan yang amat buruk kepada badan saya. Mereka mahu meletakkan saya pada ubat terapi kimo, dan saya berdiri dan berkata "TIDAK", "perlu ada cara yang lain." Perjalanan saya sejak 10 tahun yang lalu membawa saya kepada beberapa tambahan tertentu dari SHAKLEE yang mengubah dunia saya. Saya telah membuat keputusan untuk keluar di hadapan orang ramai dan berkongsi maklumat ini sama tentang apa NutriFeron, Vivix, OMEGAGUARD, Vitalizer, IRON + C, HATI DETOX, dan hanya yang demikian ... .. lakukan khusus untuk saya. Saya kini menamatkan Ijazah Sarjana Muda Sains Kesihatan. Saya telah mengkaji farmaseutikal dan perubatan alternatif selama bertahun-tahun dan berunding dengan pelanggan dalam kesihatan dan kesejahteraan melalui tambahan dan diet untuk mengubah dan menghapuskan kesakitan dan penderitaan. Saya telah menggunakan SHAKLEE sepanjang hidup saya, tetapi sehingga baru-baru apabila saya benar-benar boleh membuat kajian dan perbandingan dengan jenama lain, saya kini yakin dari satu sudut sains lebih, bahawa SHAKLEE adalah jauh lebih hebat dalam sumber-sumber bahan dan proses pembuatan. Hanya dalam 15 tahun yang lalu SHAKLEE telah mempunyai lebih banyak penemuan baru-baru ini dengan sains kejayaan mereka. Produk-produk baru yang telah dilancarkan dengan SHAKLEE telah mempunyai kehidupan yang berubah-ubah kesan ke atas begitu ramai orang bahawa saya telah dipenuhi.  

Program baru bagi saya yang saya gunakan telah sangat berjaya dalam sokongan yang luar biasa dan radikal untuk:  

kanser, ketumbuhan fibroid, penyakit crones, kencing manis, pankreas, penyakit buah pinggang, hepatitis, herpes, putus haid, tekanan darah tinggi, ketidakseimbangan hormon, penyakit mental, auto imun penyakit, disfungsi tiroid, kemandulan, radang paru-paru, berat badan, 

..... dan senarai ini baru sahaja bermula. Saya kini bekerja untuk sebuah syarikat bilion dolar 50 + tahun dipanggil SHAKLEE. Mereka yang berjaya dalam tulen, organik dan bukan gmo, vitamin, nutrisi sukan dan senarai panjang hidup berubah makanan tambahan pemulihan. Produk isi rumah SHAKLEE'S yang hebat, mesra alam, dan tanpa bahan kimia. Mereka adalah lebih kepada apa-apa yang di luar sana. LAUNDRY, FACE CREAM, dan bahan pencuci Shaklee juga benar-benar indah.Ramai pelanggan saya bosan dengan band-bantuan mereka ditawarkan, dan ingin jawapan dan keputusan tanpa kesan sampingan. Dari semasa ke semasa, mereka yang saya temui bosan dengan penderitaan dan tidak berasa baik. Ia adalah masa yang menarik untuk kesihatan dan kesejahteraan di negara ini dan motivasi seseorang mendapat daripada melihat orang-orang yang mempunyai pengalaman hidup berubah adalah apa yang mendorong semangat saya untuk penyembuhan maksimum. Oleh kerana nenek saya menetapkan nada untuk keluarganya, pemakanan saya dari usia muda adalah lebih baik. Saya bangga untuk meneruskan legasi beliau. Perniagaan anda akan terus membantu saya membantu mereka yang memerlukan dan tidak mampu suplemen. Cuba produk-produk ini, apa yang anda perlu hilang? Shaklee mempunyai 100% jaminan kepuasan! Izinkan saya membantu anda memulakan makanan tambahan yang akan sesuai keperluan anda dan mendapatkan anda berasa lebih baik dalam 30 hari. Anda tidak perlu menderita lagi. Saya akan berbesar hati untuk membantu anda.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mungkin ramai lagi pesakit auto imun di Malaysia yang ingin keluar dan mencari penyelesaian muktamad berbanding bergantung hidup dengan ubat bahan kimia, dadah, steroid. Jom usah bertangguh lagi untuk mengembalikan nikmat hidup. Bak kata Kate, "what you gonna lose?"

SUPPLEMEN SEMASA RAWATAN KIMOTERAPI UNTUK PESAKIT KANSER


Saya terjumpa satu entri yang sangat bermanfaat kerana ianya panduan pesakit kanser menjalani rawatan memulihkan kanser. Panduan ini bukan rawatan alternatif kepada rawatan konvesional tetapi adalah pelengkap. Rawatan konvesional adalah sangat penting, tetapi kesan rawatan itu sangat teruk dan ramai meninggal kerana kesannya. Oleh itu disinilah Shaklee membantu pesakit kanser untuk segera pulih dari rawatan kerana tubuh perlukan nutrisi berkualiti untuk pulih.


Dr. Steve Chaney
Kita berada dalam zaman yang maju di mana dunia perubatan telah bertambah maju dan pengetahuan manusia mengenai kanser dan cara memulihkannya juga telah bertambah baik.

Panduan ini diberikan oleh seorang profesor perubatan yang khusus dalam bidang kanser. Berikut adalah panduan dalam Bahasa Inggeris. Terjemahan Bahasa Melayu ada di bawah selepas nota dalam Bahasa inggeris. Sumber - http://www.healthsachoice.com/cancer/nutritional-guidelines-during-cancer-treatments-facts-and-myths/

Garis Panduan Pemakanan Semasa Rawatan Kanser-Fakta dan Mitos

Saya ingin berkongsi nota dari Dr. Steve Chaney yang aktif dalam kajian penyakit kanser di Universiti of North Carolina. Sila baca biografi beliau di bawah. Terdapat banyak kekeliruan mengenai apa yang pesakit kanser perlu lakukan ketika melalui tempoh rawatan kanser. Sesetengah maklumat yang tidak tepat itu sendiri diberikan oleh doktor yang merawat mereka.

Perlu diingatkan kebanyakan doktor mempunyai pengetahuan nutrisi yang sedikit sahaja (kurang 5% dari keseluruhan kursus) dan dalam banyak kes tidak menggalakkan pesakit mengambil supplement tambahan sedangkan ia sangat membantu pesakit dari banyak sudut untuk berjaya melalui rawatan kanser. Jika sesorang perlu menjalani rawatan kanser, adalah penting untuk memaklumkan doktor mengenai apa-apa supplement yang mereka ambil.   

Nota dari syarahan Steve Chaney PhD dan Barbara Lagoni Mengenai Nutrisi Sokongan Semasa Rawatan Kanser

Ini adalah pendapat mereka berdasarkan kajian dan pengalaman dan tidak bermaksud untuk diagnos, mengubat, menyembuhkan, atau mengelak apa-apa penyakit. Kedua mereka usahawan Shaklee yang aktif untuk lebih 25tahun.

Steve Chaney PhD Dr. Chaney memegang Izajah Sains dalam bidang Biokimia dari Duke University dan Ph.D. dalam bidang Biokimia dari UCLA (University of California Los Angeles)

Kini beliau seorang professor di Jabatan Biokimia, Biofizik, dan Jabatan Nutrisi di University of North Carolina dimana beliau mengajar pelajar tahun pertama bidang perubatan dan mengetuai program kajian kanser selama lebih 30 tahun!

Lebih 95 tajuk hasil penulisan Dr. Chaney pernah diterbitkan dalam jurnal saintifik, dan 12 ulasan beserta 2 bab mengenai nutrisi dalam buku peneraju dalam bidang biokimia yang digunakan oleh pelajar bidang perubatan hari ini. Beliau turut dinamakan beberapa kali "Teacher of the year" oleh pelajar perubatan tahun pertama dan kini memegang "Medical Alumni Distinguished Teaching Professorship".

Barb Lagoni merupakan pakar nutrisi yang mempunyai Ijazah dari Cornell dan menyampaikan syarahan di seluruh US mengenai Kesihatan dan Nutrisi.

Sokongan Nutrisi Untuk Kanser

Mitos Mengenai Kanser & Makanan Tambahan  

 Mitos #1 "Vitamin menggalakkan sel kanser
  • Menahan daripada memberikan nutrisi tambahan sama seperti membunuh pesakit untuk menyelamatkannya dari kanser.
  • Satu-satunya cara adalah dengan merencatkan sel kanser dengan menahan glukosa (karbohidrat) dan memastikan tubuh sentiasa alkali.
  • Sel normal menggunakan karbohidrat, protein, dan lemak untuk tenaga.
  • Sel kanser HANYA menggunakan glukosa (karbohidrat) dan memerlukan keadaan berasid untuk memetabolismakan glukosa tersebut.

STRATEGI MELAWAN KANSER YANG TEPAT

  • Memastikan paras gula dalam darah rendah
  • Memastikan darah bersifat alkali (Alfalfa Shaklee dan sayur-sayuran)
  • Gula, daging, dan produk tenusu membuatkan darah bersifat asid
Mitos #2 "Vitamin mengganggu ubat kimo"
  • Tiada kajian klinikal yang berkualiti pernah membuktikan nutrisi tambahan mengganggu proses terapi kimo.
  • Sebagai langkah berjaga-jaga, hentikan pengambilan supplement antioksida 2 hari sebelum kimo dan 2 hari selepas kimo. (Hanya antioksidan, supplement lain boleh diteruskan pengambilan)
  • Ubat kimo dicipta untuk keluar meninggalkan badan secepat mungkin setelah memusnahkan sel.
  • Tempoh sementara antara rawatan kimo diperlukan untuk sel normal pulih.

Kesan Sampingan Terapi Kimo

  • Terapi kimo akan memusnahkan sel tubuh yang berkembang tanpa memilih.
  • Memberi kesan terhadap rambut, permukaan saluran penghadaman, dan sum-sum tulang.
  • Menyebabkan penyakit kulit dan kudis di dalam mulut
  • Kesan sampingan terhadap sistem penghadaman adalah loya, muntah, dan kehilangan air.
  • Kimo menyebabkan kerosakan otak-"otak kimo"
  • Sesetengah ubat memberi kesan buruk terhadap darah, merosakkan platelet, neurotrofil, dan limfosit. Kesemuanya penting untuk sistem imun.
Produk Untuk Menangani Isu Pencernaan

  • Untuk loya - Stomach Soothing Complex (Peppermint Ginger Plus - Malaysia)
  • Terhidrasi - Performance Drink
  • Optiflora (USA) untuk mengembalikan probiotik yang penting
  • EZ Gest (USA) membekalkan kesemua enzim pencernaan yang diperlukan untuk mencernakan lemak, protein, karbohidrat, dan lain-lain jika diperlukan.
Kebimbangan Terbesar..Kerosakan Sum-Sum Tulang
  • Sum-sum tulang adalah simpanan sel stem untuk untuk kesemua sel darah (sel stem adalah sel yang boleh menjadi kesemua jenis sel)
  • Platelet (untuk pembekuan / henti luka), neutrofil & limfosit (sel-sel putih)
  • Sel darah mempunyai jangka hayat dari beberapa minggu kepada beberapa bulan, jadi ia perlu sentiasa diganti.
  • Penukaran sel stem kepada sel darah memerlukan pembahagian sel, oleh itu, ubat kimo yang pelbagai berpotensi merosakkan sel stem.
  • Ini punca mengapa jumlah darah sering menurun bila menggunakan ubat kimo.
  • Adalah sangat kritikal untuk memberi nutrisi yang diperlukan sum-sum tulang untuk menggantikan sel darah putih dan platelet darah.
  • Protein (ESP) - Kritikal untuk memastikan paras kalori dan protein mencukupi
  • Vitaliser (USA) - Membekalkan sum-sum tulang yang sihat dengan Vita-C, Vita-E, Zinc, B-Complex, Caratomax, dan Vita-lea
  • Nutriferon - merangsang pengeluaran interferon - yang mana menyebabkan sum-sum tulang menghasilkan lebih banyak sel imun. (ini sangat kritikal)
Bagaimana Dengan Sel Darah Merah
  • Sel darah merah kurang terkesan berbanding sel darah putih dan platelet, tetapi anemia juga adalah satu masalah
  • B-Complex - sangat penting untuk penghasilan sel darah merah
  • Zat Besi dan Vita-C - kadangkala diperlukan
  • Tetapi situasi yang paling mengancam nyawa berlaku bila sistem imun menjadi lemah disebabkan kehilangan sel darah putih.
  • Pesakit boleh kalah kepada jangkitan daripada kulat, bakteria, yis, dan lain-lain.
  • Ataupun mengalami pendarahan dalaman atau stroke kesan daripada kehilangan platlet.
  • Sistem imun sangat kritikal dalam melawan sel kanser.
Pengambilan Lemak Jahat Boleh Menjadi Punca Kanser
  • Kurangkan lemak tidak baik - banyakkan lemak baik.
  • Eicosenoid adalah bahan seakan hormon yang mengawal tumbesaran sel.
  • Eicosenoid tidak baik datang dari lemak tidak baik iaitu lemak omega-6, lemak tepu dan lemak trans - lemak ini dijumpai dalam makan bergoreng, makanan seperti kerepek, snek rangup. keropok, makanan dipanggang yang diperbuat dengan minyak sayuran seperti minyak saf, minyak jagung, minyak bunga matahari dll, makanan berproses (makanan dengan bahan pengawet), kuah salad, lembu / kambing / ayam yang diberi jagung untuk menggemukkan mereka.
  • Eicosenoid baik datang dari lemak baik omega-3 dari sumber ikan laut dalam - Omega Guard
  • Lemak Asid Omega-3 : Omega Guard
  • Lemak asid omega-3 tambahan - untuk mengurangkan eicosenoid tak baik yang merangsang perkembangan sel kanser.
  • Lemak asid omega-3 : menghasilkan eicosenoid "baik" yang merencat perkembangan kanser
  • Lemak asid omega-6 : menghasilkan eicosenoid "tak baik" yang meransang perkembangan kanser
  • Lemak tepu dan lemak trans juga mungkin merangsang perkembangan sel kanser
Kawal Gula Dan Karbohidrat
  • Sel kanser hanya bergantung kepada glukosa untuk berkembang
  • Sel kanser berkembang aktif dalam keadaan berasid
  • Oleh itu pastikan gula dalam darah sentiasa rendah. ( Tak boleh gula pasir, makanan ringan berkanji )
  • Makan protein tanpa lemak / kulit dan sayur-sayuran
  • Alkalikan badan dengan Alfalfa dan sayur-sayuran
Detoks Darah Dan Hati
  • Ubat terapi kimo adalah beracun
  • Ia direka untuk menyerang sararannya dan kemudian meninggalkan badan dalam tempoh beberapa hari.
  • Bantu detox / cuci hati dengan DTX Complex
 Tujuan Terapi Kimo

  • Keberkesanan terapi kimo berkadar terus dengan jumlah rawatan yang boleh diberikan untuk membasmi sel kanser.
  • Jika pesakit menjadi terlalu lemah, jika jumlah sel darah putih terlalu rendah, rawatan mesti dihentikan.
  • Matlamatnya adalah untuk memastikan pesakit berada dalam keadaan kuat sebolehnya semasa rawatan supaya jumlah terapi kimo yang maksimum boleh dilakukan.
  • Kerana itu amat penting untuk menguatkan sel normal diantara rawatan terapi kimo.
Apa Sel Normal Perlukan Untuk Pulih Selepas Rawatan Terapi Kimo

  • Nutrisi yang diperlukan sel normal - Vita-Lea
  • Baikpulih sel normal yang rosak - Vivix dan Protein ESP
  • Cinch / Energizing Soy / Meal Shakes - Tidak kisah yang mana anda guna atau suka, adalah sangat penting untuk memastikan paras protein dan kalori sentiasa tinggi.
  • Nutrisi untuk imunisasi - Nutriferon, Vitalea, Carotomax (Previtamin A, mengawal pengembangan sel)
  • Nutrisi Tambahan
  • Defend and Resist Echinacea (USA sahaja)
  • Nutriferon - Menggalakkan penghasilan interferon. Interferon menggalakkan penghasilan lebih banyak sel imun.
Terapi Radiasi
  • Biasanya diberi setiap hari
  • Elakkan supplement antioksidan supaya ia tidak melindungi sel kanser dari terapi radiasi (Vitamin C, E, Carotomax - caretanoid, flavonoid, Vivix, Cinch (Shake dan Tea), Meal Shakes, Vita-lea, kerana terdapat antioksidan )
  • Tetapi ambil supplement yang bukan antioksidan seperti Nutriferon, B-Complex, ESP, Zinc, Optiflora (USA)
Untuk Disemak - Pelajaran "Bawa ke Rumah"
  • Tiada kajian klinikal menunjukkan samada supplement mengganggu terapi kimo
  • Kerana ketidakpastian tersebut maka langkah berjaga-jaga adalah tindakan bijak ketika ubat kimo sedang berada dalam tubuh badan. Jadi kita menghentikan supplement antioksidan 2 hari sebelum sehingga 2 hari selepas terapi kimo, kerana ubat kimo akan meninggalkan badan dalam tempoh 24-48 jam.
  • Kemudian supplement tersebut boleh diambil semula terutama Vivix untuk membantu sel normal pulih semula diantaraa kitaran rawatan kimo agar lebih banyak terapi kimo boleh diberikan. 
Kajian Klinikal Membuktikan Supplement Boleh Meningkatkan Kualiti Kesihatan Semasa Terapi Kimo 

Untuk Disemak - Ketika Terapi Kimo

  • Hentikan supplement antioksidan 2 hari sebelum sehingga 2 hari selepas kimo.
  • Antioksidan seperti Vitamin C, E, Carotomax, Flavomax, Vitalea, Cinch, Meal Shakes, Vivix.
  • Teruskan pengambilan Nutriferon, Optiflora, B-Complex, ESP, dan Zinc Complex
  • Vitamin B tidak digalakkan ketika mengambil methotrexate dan dadah berkaitan - bincang dengan doktor
  • Antioksidan hendaklah dielakkan ketika rawatan radiasi
Pandangan Professor

Terapi kimo adalah "masa terbaik dan masa paling teruk"
  • Masa terbaik kerana ia menawarkan penyembuhan ajaib
  • Masa paling teruk kerana ia mengenakan kesan teruk pada sel normal dalam tubuh kita. 
Langkah berhemah untuk menyokong sel normal kita sambil meminimumkan gangguan terhadap rawatan terapi kimo memungkinkan:
  • Meminimumkan kesan sampingan dan meningkatkan kualiti kesihatan serta hidup
  • memaksimumkan jumlah terapi kimo yang boleh diberikan

TESTIMONI PESAKIT KANSER USUS KEMBALI SIHAT DENGAN SHAKLEE


Kanser usus merupakan pembunuh nombor tiga di kalangan wanita,selepas kanser payudara dan serviks. Sangat menakutkan apabila jumlah pesakit semakin bertambah dari tahun ke tahun

Saya ingin kongsikan dengan anda , testimoni yang saya petik dari Live Changing Cancer Short Stories mengenai Bill iaitu penyakit kanser usus yang diaturkan oleh doktor untuk menjalani 3 jenis rawatan kimoterapi kembali pulih dengan pengambilan makanan tambahan dari produk Shaklee secara berterusan dan konsisten

Jom kita baca pengalaman beliau dan telah saya terjemahkan kedalam bahasa malaysia untuk mudahkan pembacaan anda :)


" Saya telah mengambil suplemen Shaklee selama 10 tahun dan telah sentiasa beranggapan produk Shaklee dapat memelihara kesihatan saya. Tapi pada tahun 2010, Bill mula kehilangan berat badan dan pergi dari 221 pound ke 151 pound dalam tempoh masa yang singkat.

Selepas doktor mencadangkan Bill melalukan pemeriksaan kolonoskopi, kanser telah dikesan dan dijumpai. Bukan sahaja di dalam usus, tetapi ia telah merebak ke hati beliau. Dia tidak boleh dan tidak mahu makan sebelum atau selepas pembedahan usus . Ahli onkologi meletakkan beliau untuk menjalani 3 jenis kemoterapi. Dengan tiada selera dan memasukkan ubat ubatan ke dalam badannya setiap hari, saya tahu dia tidak boleh hidup dengan cara ini. Satu-satunya perkara yang dia akan ambil adalah protein soya (ESP) segera dengan ais krim.

Sebaik sahaja dia dapat mengambil makanan tambahan, dia telah mengambil Nutriferon. Saya merasakan sel yang baik diperlukan untuk meningkatkan kesihatan dan membina semula sel-sel baru. Kami telah menambahkan lebih banyak makanan tambahan apabila nafsu makannya kembali baik. Pakar onkologi beliau tidak membantah pengambilan makanan tambahan Shaklee. Tiga bulan selepas pembedahan usus, Bill kembali bekerja sebagai pemandu bas, bukan sahaja dia memandu pagi dan petang, tetapi 8 jam sehari.

Terima kasih kepada Shaklee, kita boleh mencampurkan program perubatan dengan makanan tambahan . Kebanyakan orang tidak akan mempertimbangkan pengambilan vitamin semasa kemoterapi. Mereka menunggu sehingga mereka selesai dengan rawatan sebelum mereka mula cuba untuk membina semula badan mereka.

Kami telah menambah Vivix, DTX Complex, Vitalea, Vitamn E, Vitamin C dan B Complex. Setiap kali ujian darah dilakukan , ia menunjukkan bilangan tumor seperti semakin menurun. Dengan banyak doa dan Shaklee, Bill bertambah baik setiap hari, dan kami mempunyai hari yang indah dan bersyukur bersama-sama. " - Bill 



BAGAIMANA VITAMIN SHAKLEE MEMBANTU MERAWAT KANSER


  • Vivix - Berperanan memperbaiki sel sihat dan merencat sel kanser, mempercepatkan proses penyembuhan
  • Vitalea - Mengandungi kesemua vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh
  • Sustained Release Vita C - Dos vitamin C yang lebih tinggi membantu mempercepatkan proses pemulihan
  • B-Complex - Sangat penting untuk penghasilan sel darah merah
  • DTX Complex - Detoks hati dari ubat kimo yang beracun
  • Nutriferon - Menggalakkan penghasilan interferon. Interferon menggalakkan penghasilan lebih banyak sel imun
  • Vitamin E - melepaskan radikal bebas dalam badan yang menyebabkan kanser

Shaklee memperkenalkan Vivix Shaklee (Produk utama anti kanser) yang kaya dengan resveretrol, mempunyai rangkaian produk yang boleh digunakan sebagai oleh pesakit kanser sama ada belum menjalani rawatan, sedang menjalani rawatan, mahupun selepas menjalani rawatan terapi kimo.

TANDA-TANDA KANSER PARU-PARU

Kanser paru-paru merupakan kanser pembunuh nombor satu lelaki. Antara punca utama adalah merokok. Ini kerana rokok seperti yang diketahui merupakan bahan beracun yang akan melalui paru-paru ketika asap rokok disedut. Selain itu terdapat juga punca-punca lain yang normal seperti gaya hidup tidak sihat dan



Kanser paru-paru adalah tumor mengancam (malignant tumour) pada paru-paru. Paling biasa adalah bronchogenic carcinoma (sekitar 90%). Kanser paru-paru adalah tumor mengancam yang paling bahaya di seluruh dunia, menyebabkan sehingga 3 juta kematian setahun.

Pendedahan kepada karsinogen, seperti yang hadir dalam asap tembakau, serta-merta menyebabkan perubahan kecil pada selaput tisu pada bronkus di paru-paru (bronchial mucous membrane). Kesan ini terhimpun, dan pendedahan berpanjangan akan menyebabkan lebih banyak tisu rosak sehingga tumor terbentuk. Jika tumor membesar ke dalam ia mungkin menghalang laluan udara menyebabkan kesukaran bernafas. Paru-paru mungkin runtuh dan jangkitan berlaku, menyebabkan bisul paru-paru - lung abscess. Pesakit akan mula batuk bahan lendir berdarah. Bagaimanapun jika tumor membesar ke luar paru-paru, pesakit mungkin tidak menyedarinya sehingga ia mula menjangkiti bahagian tubuh yang lain. - Wikipedia

TANDA-TANDA AWAL KANSER PARU-PARU

Kanser paru-paru yang kerap terjadi adalah kanser bronkial dan ia merupakan jenis kanser yang kerap ditemui sekarang. Kadar kematian yang berlaku akibat kanser ini agak stabil di kalangan lelaki tetapi semakin meningkat di kalangan wanita.

Kanser paru-paru merupakan salah satu daripada kanser yang digeruni kerana kebiasaannya kanser ini dikesan apabila telah menjangkau tahap bahaya (tahap 4) dan telah merebak ke organ lain. Oleh itu, kemungkinan untuk sembuh agak tipis.


Justeru, tanda amaran awal kanser paru-paru perlu diketahui supaya ia dapat dikesan lebih awal. Ini terutamanya perlu bagi mereka yang mempunyai risiko tinggi mengidap penyakit ini seperti perokok, ahli keluarga perokok, ahli keluarga pernah menghidapi kanser ini, pernah terdedah kepada radiasi, selalu stres, dan lain-lain penyebab. Orang lelaki lebih terdedah kepada kanser paru-paru ini berbanding dengan orang perempuan, kerana kebanyakan perokok adalah kaum lelaki.

Rokok merupakan satu-satunya punca yang sering dikaitkan dengan kanser ini. Tetapi, bagi perokok pasif (menghidu asap rokok) kemungkinan untuk mendapat kanser ini adalah 1.5 lebih tinggi. Kanser ini juga dikaitkan dengan pendedahan kepada asbestos seperti kilang kuari dan pada arsenik, kromium, bahan petroleum dan radiasi.

Di antara tanda-tanda amaran awal kanser paru-paru yang dikenal pasti ialah:
(Depresi) atau perubahan mood lain
  • Ini termasuk juga kebimbangan dan simptom psikiatrik yang lain. Perubahan perangai atau mood ini boleh dirasakan sendiri atau dapat dilihat oleh orang di sekelilingnya.

Selalu sakit yang berulang-ulang
  • Sakit yang berulang-ulang beserta dengan selesema, flu, batuk-batuk atau pnemonia (radang paru-paru) terutamanya di kalangan perokok. Ini disebabkan kanser ini terdapat di tisu paru-paru dan tiub bronkia yang menghasilkan simptom menyerupai flu atau batuk-batuk yang tidak baik-baik.

Hilang selera makan dan turun berat badan secara mendadak tanpa sebab
  • Apabila kanser paru-paru ini sudah merebak ke hati, pengidapnya akan hilang selera makan.

Buah dada lelaki membesar secara abnormal (gynecomastia)
  • terutamanya di kawasan bawah puting susu, bukannya di sekeliling tisu buah dada orang lelaki. Ini disebabkan oleh tumor kanser paru-paru ini merembeskan hormon, protein dan bahan lain ke dalam salur darah dan menyebabkan hormon badan tidak stabil yang membawa kepada pertumbuhan buah dada lelaki.

Keletihan luar biasa
  • Badan terasa letih kerana bahan yang dirembeskan ke dalam salur darah oleh tumor kanser paru-paru ini mempengaruhi paras oksigen, kesihatan sel darah merah, mengganggu fungsi kelenjar adrenal dan aspek lain dalam pengeluaran tenaga.

Hujung jari sakit dan menebal atau bengkak
  • Ini merupakan tanda biasa bagi kanser paru-paru. Kadang-kadang simptom ini disangkakan sebagai simptom masalah nutrisi (pemakanan) atau alergi.

Nafas pendek dan dada berbunyi
  • Tanda ini seperti orang asma. Keadaan ini terjadi kerana pertumbuhan tumor kanser paru-paru ini mengganggu kelancaran fungsi paru-paru menarik nafas masuk dan menghembuskan nafas keluar.

Batuk berpanjangan atau suara ke dalam disertai dengan air liur yang banyak keluar
  • Batuk berpanjangan ini adalah seperti batuk perokok sehingga berbulan-bulan, malahan ada yang sampai bertahun lamanya. Batuk ini kering seperti tanda alergi atau batuk yang basah yang berkait dengan flu atau selesema. Kahak yang keluar terdapat kesan-kesan darah. Ini mungkin disebabkan salur bronkus tersumbat oleh tumor atau mukus, apabila batuk maka sebahagian darah daripada tumor ini akan masuk ke dalam kahak.

Otot lemah dan terasa tidak larat melakukan aktiviti fizikal harian yang biasa dilakukan
  • Ini disebabkan tumor di paru-paru menghasilkan antibodi yang menyerang otot dan merembesakan bahan kimia yang boleh mengganggu aktiviti biasa sel darah merah yang boleh juga menyebabkan anemia.

Sakit dada, belakang, bahu atau perut
  • Selalunya tanda sakit dada dan belakang ini disalahertikan atau disangka sakit otot biasa atau sakit jantung. Sakit dada dan belakang ini adalah disebabkan oleh pertumbuhan tumor yang menekan saraf di bahagian-bahagian tersebut.

Oleh itu, jika anda mempunyai satu atau lebih tanda-tanda amaran yang dinyatakan di atas, eloklah dapatkan pemeriksaan doktor pakar (jangan hanya bergantung kepada pemeriksaan doktor di klinik-klinik biasa yang selalunya dianggap sebagai sakit, batuk atau demam biasa)

Antara tanda-tanda kanser paru-paru adalah seperti:

  • Batuk = 42%
  • Sakit dada = 22%
  • Batuk berdarah = 15%
  • Lelah, hilang berat badan, suara serak = 5%

Sekiranya seseorang disyaki menghidap penyakit kanser paru-paru, beberapa langkah pemeriksaan akan dijalankan. Antaranya ialah:
  • Sejarah kesihatan akan ditanya dengan lengkap
  • Pemeriksaan akan dilakukan : kesihatan umum, dada, bahagian badan lain untuk mengesan perebakan ke anggota badan lain seperi tulang, hati, buah pinggang, otak dan lain-lain.
  • Penyiasatan akan dijalankan :

X-ray dada: untuk lihat kemungkinan ada ketumbuhan atau sakit lain.


Gambar x-ray kanser paru-paru tahap 4

CT Scan: untuk lihat ketumbuhan, memeriksa saiz ketumbuhan dan perebakan yang mungkin terjadi.

 

Bronkoskopi: satu teropong akan disalurkan ke dalam paru-paru untuk melihat ketumbuhan dan mengambil sedikit cebisan tisu bagi analisis patologi.

 
Fine needle aspiration biopsi: Jarum halus dicucuk dari luar dada untuk mengambil sedikit tisu bagi analisis patologi.

 


CADANGAN VITAMIN UNTUK PESAKIT KANSER


Shaklee mempunyai rangkaian produk yang boleh digunakan Set Rawatan Kanser oleh pesakit kanser sama ada belum menjalani rawatan, sedang menjalani rawatan, mahupun selepas menjalani rawatan terapi kimo.



Pembelian set ini membolehkan anda mendapat keahlian percuma dan rebat atas belian (bonus dimasukkan dalam akaun pada bulan berikutnya) untuk mendapat produk dengan harga ahli dengan syarat kombinasi produk perlu lebih 200UV (unit value).

VITALEA SHAKLEE CEPAT LARUT


Vitalea telah dipilih oleh Center of Science di US sebagai The Best Multivitamin di dalam Public Interest pada tahun 2000. Mengapa Vitalea dan tidak vitamin lain?

Vitalea dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks disebut ExploTab. Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut di dalam air dan juga tubuh manusia.

Apa itu ExploTab?

ExploTab ialah teknologi yang membolehkan vitamin itu stay digestive for a while, kemudian cepat-cepat ia pecah untuk membebaskan nutrisi di dalamnya.

Jika vitamin dibelah, dan dilihat di bawah mikroskop, anda akan lihat bebola putih kecil yang dinamakan sebagai starch grains iaitu bijian kanji. Apabila bijian kanji ini pecah, ia akan pecah dan membebaskan nutrisi yang terikat di dalamnya.

Aktiviti dibawah menunjukkan tindakan pemecahan ExploTab. Selepas 5 minit anda akan dapati semua tablet Vitalea akan pecah, hancur dan larut dalam air.


Keratas Rentas Multivitamin Jenama S

Keratan Rentas Multivitamin Vitalea Shaklee



Jika anda guna aktiviti ini untuk multivitamin lain, mungkin anda akan dapati:
  •  ia tidak boleh larut
  •  ia setengah sahaja larut
  •  larut keesokannya bergantung kepada jenama itu
Disebabkan teknologi ini, para pengamal Vitalea akan merasai kesan segera bertenaga dengan begitu cepat.
 
Klik pada video di bawah:
 

SET MENYUSU SHAKLEE UNTUK BAYI G6PD

Set Eu Four Pack merupakan set alternatif kepada set asas yang kami tawarkan untuk ibu yang ingin cergas, cantik, dan bertenaga dalam menjayakan penyusuan eksklusif selama 2 tahun. Set Eu Four Pack ialah untuk ibu yang alah kepada Alfalfa atau tidak menggemari susu. Ianya lebih untuk memperkayakan susu ibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Set Eu Four Pack mengandungi Vitalea, B-Complex, SR Vita-C, dan Ostematrix 
 
 
Fungsi Setiap vitamin dalam membantu ibu menyusu:

Vitalea (Multivitamin lebih baik dari Obimin): 
 
♦ Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai Sistem Penyerapan Bioaktif yang dipatenkan untuk memastikan peningkatan penyerapan asid folid yang sangat diperlukan.
♦ Membantu meningkatkan hemoglobin (Hb) ke paras normal (>11) semasa hamil bagi ibu yang mempunyai masalah darah rendah.
 
 Sustained Released Vita C Plus: 

♦ Memelihara kandungan antioksidan semulajadi tubuh dan membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Pengambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh
♦ Vitamin C diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu di semua bahagian badan anda. Ia digunakan untuk:
  1. Membentuk protin penting yang digunakan untuk membuat kulit, tendon, ligamen, dan saluran darah.
  2. Menyembuhkan luka dan parut mengandung.
  3. Membaiki dan mengekalkan ketahanan rawan, tulang, dan gigi.
♦ Vitamin C tambahan diperlukan bagi ibu-ibu mengandung dan yang sedang menyusukan bayi di mana diet harian sahaja tidak mampu memberikan vitamin C yang mencukupi. Sebiji SR Vita-C dengan rasa oren dapat menyediakan vitamin C setara 7 buah oren. Ia ideal bagi ibu yang ingin kelihatan cantik kulitnya selepas bersalin.

Vitamin B complex: 

♦ Membantu mengekalkan sistem saraf yang baik kepada bayi
♦ Penting dalam penghasilan hormon, sel darah merah dan penghasilan tenaga oleh sel badan.
♦ Menggalakkan kesihatan jantung, metabolisma tenaga dan replikasi DNA yang sihat
♦ Meningkatkan fungsi otak dan mampu membantu mengurangkan tekanan.

Ostematrix

♦ Kandungan susu ibu sendiri dihasilkan oleh sekurang- kurangnya 40% kalsium ibu.
♦ Kalsium amat diperlukan bagi pembesaran dan pertumbuhan tulang serta gigi bayi yang sihat.
♦ Ibu perlu 1000mg hingga 1300mg Kalsium sehari bersamaan 5 gelas susu. Sebiji Ostematrix 5x kali lebih baik dari segelas susu.


Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE

COD AREA MELAKA CHENG/BUKIT RAMBAI/ALOR GAJAH/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL

HP : 012-6412248

Email : healthynurjannah@gmail.com

FB Pages : AJLegacy

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.