Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Showing posts with label SENDI/TULANG. Show all posts
Showing posts with label SENDI/TULANG. Show all posts

TESTIMONI SHAKLEE MERAWAT TULANG PATAH DAN RETAK

Hasil carian imej untuk tulang patah shaklee

Tulang yang retak ataupun patah boleh disembuhkan semula seperti normal kalau kena cara rawatannya.

Biasanya doktor akan simenkan mana-mana bahagian yang patah untuk elak banyak pengerakan dan juga untuk sel tisu tumbuh semula.

Proses untuk tulang patah sembuh semula ada dalam 5 peringkat:

  1. Selepas 72 jam pertama – Inflammasi dan pembekuan darah
  2. Hari ke 2 hingga minggu ke 2 – Pembentukan tulang lembut
  3. Dalam masa 2 hingga 6 minggu – Tulang keras terbentuk
  4. Dalam 3 hingga 6 bulan – Proses penyambungan (union)

Paling penting adalah saluran darah perlu aktif dan lancar untuk mana-mana bahagian yang tulangnya patah ataupun retak. Ini untuk memastikan segala nutrisi yang diambil akan memulihkan bahagian berkenaan.

Seperti testimonial saudara Faiz ini. Yang baru berusia 23 tahun alami kemalangan jalan raya. Dan dalam masa 3 bulan terpaksa menjadi ‘iron man’ kemudiannya pulih sepenuhnya.




"Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni (2015). Semasa tu saya menunggang motosikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ‘makan’ jalan laluan saya. (Masa tu rasa macam superman plak badan melayang terbang). Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.

Doktor cakap akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun. Tapi, ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa..

Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja. Takkan boleh sembuh dengan ubat tu ja..Jadi, saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar Shaklee memberi cadangan supplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.

Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT. Alhamdulillah setelah mengamalkan supplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas, tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!. Dengan izinNya jua. Alhamdulillah…Menakjubkan!!

Doktor pun berkali-kali tengok xray macam tak percaya. Siap tanya dah berapa lama 'accident' ni sehinggakan doktor tu pun panggil doktor yang dari pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya. Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya..

Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu sekurangnya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul-betul kukuh dan bercantum dengan baik sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.

Bulan ke -3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka. Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda-benda yang berat dan juga menunggang motor.

Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!! Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan ‘open appoinment’ sekiranya terjadi apa-apa seperti rasa sakit dan sebagainya.

Alhamdulillah!! Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan juga ESP sahaja. Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat.

Syukur Alhamdulillah. Terima Kasih". 

  

SUPLEMEN UNTUK RAWAT PATAH TULANG


1. AJHT untuk kuatkan sendi
  • Mengandungi glucosamine yang membekalkan pelincir dan kusyen antara sendi-sendi. Juga membantu membina kolagen untuk bahagian tisu penyambungan.

2. Ostematrix untuk kuatkan pembentukkan tulang

  • Pembentukkan tulang lembut hingga tulang keras sangat memerlukan kalsium yang tinggi. Bagi memastikan penghasilan sel tisu yang baru untuk tulang.
3. Zink untuk cepatkan luka kering

  • Mempercepatkan proses luka kering secara dalaman dan luaran samada selepas pembedahan ataupun koyakan pada mana-mana tisu.

4. ESP untuk pertumbuhan sel baru
  • Kandungan protein diperlukan untuk pertumbuhan sel-sel baru bagi menggantikan sel tulang yang telah patah atupun rosak.

Ambil secara konsisten selama 120 hari untuk kesannya. Kerana dalam masa 120 hari adalah untuk sel dalam badan akan bertukar kepada sel-sel baru. Jadi sel-sel yang mati disebabkan oleh tulang yang patah/retak akan diperbaharui.


Tulang yang patah boleh menyebabkan kecacatan kekal jika tidak dirawat dengan cara yang betul. Mungkin ramai beranggapan yang mengurut boleh memperbetulkan kembali.


Tetapi bukan semua bahagian di badan kita akan sembuh dan pulih dengan mengurut sahaja. Perlu disokong dengan nutrisi yang cukup untuk tulang.


KHASIAT DAN KEBAIKAN OSTEMATRIX SHAKLEE


Kalsium sinonim dengan untuk kebaikan tulang. Namun hakikatnya, kalsium berperanan jauh lebih besar dari sekadar kebaikan tulang untuk tubuh kita. Ada pelbagai manfaat yang kita tak nampak, juga kita tak sedar sebenarnya.

Manfaat Utama Ostematrix

Menguatkan Tulang
  • Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-kebas
  • Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

Ostematrix untuk wanita hamil
  • Masa hamil kita kerapkali kejang kaki kan?
Meringankan Stress
  • Ianya mengimbang tekanan darah, memeliharan denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
Memperbaiki Masalah Haid
  • Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium meringankan sakit semasa haid dan membantu membuang air kecil.
Pengalkalian Tubuh
  • Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesity di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.
Vitamin D
  • Dinamakan Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Juga bagus untuk mereka yang vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen Vitamin D.
Magnesium
  • Magnesium merupakan antara ion positif yang penting didalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum
  • Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan un tuk membaiki tulang rawan dan menghalang arthritis.

Ostemarix Shaklee Untuk Tulang

Bagaimana Memilih Kalsium Yang Bagus?

✔ Pilih kalsium yang turut mengandungi Vitamin D dan Magnesium

✔ Elakkan produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum

✔ Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Perbezaan Ostematrix Shaklee


Kalsium yang paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.


Kalsium Shaklee Untuk Tulang

MEMBANTU MENGATASI SAKIT SENDI,LUTUT DAN TULANG

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.
Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.
Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  • Sakit pada sendi yang terlibat.
  • Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  • Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  • Adanya pembesaran tulang sendi.
Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini? Senang sahaja. Amalkan tiga kaedah ini:
 
Merawat Sakit Sendi
Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat 
 
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen

Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi 

 
Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omeg- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat 

 
Ostematrix penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.


Merawat Sakit Sendi

KEBAIKAN DAN KEISTIMEWAAN OMEGA GUARD SHAKLEE


Kalau sebut Omega Guard Shaklee mungkin tidak ramai yang kenal. Kalau sebut DHA mungkin lebih popular kerana dalam Omega Guard Shaklee ini juga mengandungi DHA yang sangat baik untuk otak.

Sebelum itu mari kita berkenalan dulu dengan Omega-3

OMEGA-3

Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.

FUNGSI EPA  
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi
TUGAS DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan
APAKAH KEBAIKAN OMEGA GUARD SHAKLEE?

Melindungi Jantung Anda*

Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung

Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.


Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
Sumber : Shaklee Malaysia

SIAPA PERLUKAN OMEGA GUARD SHAKLEE?

Ibu Hamil
  • Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan.
  • Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang ataupun dikenali sebagai bayi tak cukup bulan
  • Mengurangkan risiko gila meroyan selepas melahirkan bayi
  • Mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil
Ibu Menyusu
  • Membekalkan khasiat untuk sistem imunisasi kepada anak dan membantu perkembangan otak juga.
  • Membantu penurunan berat badan ibu tanpa jejas penghasilan susu dan kualiti susu
Kanak-kanak
  • Pertumbuhan badan yang sihat dan juga untuk kesihatan otak
  • Sesuai untuk anak yang mudah jatuh sakit seperti batuk, selesema, asma
  • Memperkuat sistem imunisasi badan
Mereka yang mengalami masalah berat badan

Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama.

Sering dilanda masalah kesihatan
  • Batuk berkahak, selesema berterusan
  • Sakit-sakit sendi, kolestrol tinggi
  • Sakit Stroke
Shaklee dah berada di pasaran dan terbukti berkesan sejak lebih 50 tahun lalu. Omega Guard Shaklee adalah ultrapure, dibuat dengan begitu sempurna, penyulingan 3 peringkat secara semula jadi memberi manfaat asid lemak pada masa yang sama mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan. Omega Guard dibuat dari ikan, bukan hati ikan yang boleh memberi kesan toksik.

Jom kita dapatkan Omega Guard Shaklee ini untuk kegunaan sekeluarga!

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE
 COD AREA MELAKA/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

KALSIUM MINERAL PENTING!!

Sangkaan segelintir orang bahawa tulang adalah bahagian tubuh yang tidak hidup ataupun hanya fosil ternyata salah. Ini kerana sama seperti bahagian tubuh lain, tulang yang juga tisu hidup ini sentiasa tumbuh, be...rubah, malah memperbaharui dirinya, umpama projek lebuh raya yang tidak pernah ada tarikh siap.

Di bahagian dalamnya terkandung saraf, salur darah dan sum-sum dengan sel darah merah dihasilkan. Ketika dilahirkan, manusia mempunyai 300 batang tulang yang kemudian bercantum sesama sendiri hingga membentuk 206 tulang apabila dewasa.

Kalsium adalah sejenis mineral yang mampu menguatkan tulang dan perlu diambil setiap hari. Ini kerana tubuh kita membuang sejumlah kecil kalsium setiap masa sebelum digantikan dengan kalsium yang baru dalam proses dinamakan ‘permodelan semula tulang’.

Perlu diingat, kalsium juga disingkirkan daripada badan menerusi proses semula jadi seperti rambut gugur, kuku, peluh dan kulit mati.

Sekiranya jumlah kalsium yang disingkirkan lebih banyak berbanding yang digantikan, tulang menjadi lemah secara perlahan-lahan dan terdedah kepada risiko mudah patah.

Mengambil susu atau pemakanan yang kaya dengan kalsium mampu membantu tubuh menyimpan lebih banyak kalsium supaya tulang terus kekal kuat.

Jom dapatkan sumber kalsium dari Shaklee..


Hanya 2 biji sehari cukup utk bekalan kalsium harian anda!!



Kalsium Shaklee



Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE
 COD AREA MELAKA/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


KEBAIKAN DAN MANFAAT OSTEMATRIX SHAKLEE



Hasil penemuan penyelidikan bersama Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti Otago, New Zealand menunjukkan kebanyakan wanita di Malaysia mendapat kurang daripada 50% jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang. Pengambilan kalsium yang rendah merupakan antara faktor risiko utama yang menyumbang kepada berlakunya penyakit osteoporosis yang bermaksud ‘tulang poros’.

Pakar Runding Ortopedik dan Pakar Bedah Trauma, Dr. Chin Chee Howe berkata osteoporosis adalah sejenis penyakit yang ‘senyap’ dan serius. Kebanyakan wanita hanya mengetahui mereka menghidapinya selepas mengalami retak atau patah tulang. Kesihatan tulang manusia merosot secara berperingkat dan beransur-ansur dari umur 30-an. Namun, ianya belum terlambat untuk mula menjaga kesihatan tulang anda.

Boleh Dicegah

Osteoporosis bukannya sejenis penyakit yang boleh disembuhkan tetapi ia dapat dicegah. Retak atau patah tulang pinggul merupakan antara yang paling biasa berlaku di kalangan penghidap osteoporosis. Ia hampir pasti akan membawa kepada kemasukan wad dan juga boleh membawa maut dalam satu daripada setiap lima (20%) kes patah tulang pinggul. sumber penerangan.gov.my

KELEBIHAN KALSIUM SHAKLEE OSTEMATRIX MENGEKALKAN TULANG YANG SIHAT

1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

3. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang arthritis

Ostematrix Shaklee Bukan Sekadar Kalsium


Pengambilan Kalsium diketahui dapat :-

- Meredakan migrain, sakit belakang, period pain, kebas2/kekejangan
- Beri tidur yang lena, mengekalkan kecergasan tubuh bila bangun pagi, mengurangkan kelesuan tubuh
- Penting untuk ibu hamil, ibu menyusu, berpantang
- Penting untuk orang tua, ahli-ahli sukan, wanita dan lelaki yang pentingkan kesihatan


TERLEBIH KALSIUM, APA KESANNYA?

Kalsium berlebihan boleh memberi kesan kepada buah pinggang seperti terjadinya batu karang / batu dalam hempedu.

Ini terjadi apabila jurang nisbah kalsium-magnesium sangat besar dimana kekurangan magnesium akan menyebabkan kalsium tidak dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh, lalu buah pinggang menjadi toksik.

Sebab itu apabila membeli supplemen kalsium, anda wajib meneliti kandungan magnesium dan vitamin D ada bersama kerana kedua-dua perlu untuk membantu penyerapan maksimum kalsium.

MANFAAT OSTEMATRIX SHAKLEE 

1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua.
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE
 COD AREA MELAKA/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

OMEGA GUARD SHAKLEE-MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA

Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen didunia. Ini kerana setiap kapsul Omega Guard mengandungi 7 spektrum penuh asid lemak omega-3 semulajadi antaranya EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.


Setiap kapsul Omega Guard Shaklee mengandungi hanya asid lemak omega-3

Omega Guard diekstrak daripada ikan air laut sejuk (ikan sardin, ikan bilis, ikan kembung dan ikan herring) diperairan negara Jepun. Ianya tidak diambil dari minyak hati ikan. Ketumpatan Omega Guard juga adalah 3x ganda berbanding ketumpatan minyak hati ikan.

Kaedah mengekstrak minyak ikan iaitu kaedah penyulingan tekanan tinggi, biasa digunakan oleh kebanyakan kilang masa kini. Kaedah ini boleh memusnahkan sesetengah nutrien malah tidak mampu menapis logam-logam berat yang membahayakan kesihatan.

Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini. Omega Guard dihasilkan oleh melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 paling tulen dan paling semulajadi.

Kaedah ini berjaya menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (polychlorinated biphenyl - sejenis bahan kimia industri yang sangat toksik)

Omega Guard mempunyai pelbagai faedah kesihatan yang akan membuatkan anda rasa sangat rugi jika tidak mengambilnya sebagai suplemen harian anda. 

TUGAS OMEGA-3 UNTUK MEMBAIKI TARAF KESIHATAN

1. Mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS.
2. Membantu meningkatkan kesuburan.
3. Pengambilan secara berterusan memyerikan kulit, kulit lebih licin dan kemerah-merahan.
4. Mencegah penyakit saluran darah dan strok
5. DHA dan EPA mampu menentang trombosis
6. Merendahkan kepekatan darah dan tekanan darah tinggi.
7. Melicinkan saluran darah dan peredaran darah lebih lancar
8. Mengekalkan tekanan darah normal
9. Mengurangkan ketegangan dileher atau sakit kepala
10. Merendahkan kolestrol
11. Menghindarkan pembekuan darah didalam badan.
12. Mengawal masalah obesiti
13. Mencegah arteriosclerosis, myocardial infacrtion
14. Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
15. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
16. DHA merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ianya penting dalam 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa dalam kandungan.
17. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran.
18. Mencegah penyakit alzheimer.
19. Memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migrain.
20. Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru.
21. Membaiki alahan kulit, psorisis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus
erythematosus) dan penyakit buah pinggang.
22. Menentang kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon.
23. Meningkatkan enterogastritis, merangsang hati selepas pembedahan.
24. Membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.
25. Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis)
26. Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan.
27. Memelihara fungsi-fungsi sendi dan membaiki gout dengan berkesan.
28. Mencegah insomnia dan mengurangkan tekanan.
29. EPA dan DHA berupaya menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental seperti kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autisme, kanak-kanak
hiperaktif dan penyakit schizophernia.

KESAN KEKURANGAN ASID LEMAK OMEGA-3 PADA TUBUH BADAN

1. Selalu penat
2. Fungsi otak terjejas (penglihatan, kelakuan, mental dan pembelajaran)
3. Fungsi sistem saraf terjejas
4. Tekanan darah dan trigliserida tinggi
5. Radang tisu
6. Edema (bengkak air)
7. Rambut dan kulit kering
8. Fungsi tiroid dan kadar metabolisme rendah
9. Sistem imun lemah

Diet harian kita mengandungi jumlah omega-3 yang terlalu rendah sebaliknya jumlah omega-6 yang sangat tinggi. Omega-6 juga merupakan asid lemak perlu oleh badan tetapi jika diambil secara berlebihan ianya akan memudaratkan kesihatan.


Makanan proses seperti biskut, kentang goreng, emping kentang, makanan sejukbeku mempunyai kandungan omega-6 yang tinggi. Begitu juga makanan segera, donat, mentega kacang, margerin, telur, daging ayam, lembu dan makanan tenusu.

Sekian banyak makanan dengan omega-6 yang kita ambil menjadikan nisbah antara omega-3 dan omega-6 sangat tidak seimbang. Nisbah yang betul ialah 2 : 1 atau 4 : 1, namun nisbah omega-3 yang kita ambil berbanding omega-6 padahari ini adalah seperti berikut


Nisbah yang jauh ini boleh mendatangkan pelbagai kemudharatan kepada kesihatan dan kita berisiko mendapat penyakit-penyakit berikut :-

1. Sakit kardiovaskular
2. Diabetes melitus
3. Obesiti
4. Sindrom metabolik
5. Sakit usus
6. Sakit tua
7. Rheumatoid arthritis (sakit sendi)
8. Sakit asma
9. Kanser
10. Gangguan psikiatri
11. Penyakit autoimun

Maka sangat penting bagi mendapatkan asid lemak omega-3 dalam makanan seharian. Contoh seperti ikan tuna, brokoli, ikan salmon, kacang walnut dan sebagainya. Namun, jika berpijak dibumi nyata, sukar untuk kita mendapatkan jumlah omega-3 yang mencukupi bagi keperluan tubuh. Kerana sumber omega-3 mahal dan jarang diambil setiap hari.

Maka anda boleh mendapatkan omega-3 setiap hari dengan membeli Omega Guard Shaklee. Ianya tulen, bebas logam berat dan sangat berkesan memperbaiki taraf kesihatan kita. Pasti tidak menghampakan anda.

Omega Guard Shaklee juga boleh digabungkan dengan pelbagai produk Shaklee lain untuk menyelesaikan pelbagai masalah kesihatan.

Kombinasi hebat Omega Guard dengan produk Shaklee lain untuk pelbagai set seperti

1. Omega Guard + Mealshake + Lecithin = Set Anak Pintar
2. Omega Guard + Melashake = Kuatkan imuniti kanak-kanak, Kurangkan Alahan Kulit, Pulihkan Asma
3. Omega Guard + GLA + Vita-Lea = Set Kesuburan Wanita
4. Omega Guard + Lecithin + Alfafa = Set Kurus Asas
5. Omega Guard + AJHT + Ostematrix = Set Sendi Sihat
6. Omega Guard + AJHT + Vivix + Performance + Alfafa = Set Gout
7. Omega Guard + Vivix + Lecithin + Alfafa = Set Bebas Diabetes
8. Omega Guard + Vivix + Coq Health = Pelbagai sakit kronik

Berita baik untuk yang sedang membaca, bulan ini merupakan bulan promosi Omega Guard Shaklee beli 6 free 1, Sekiranya anda membeli Omega Guard sebanyak 6 botol anda layak mendapat
  • keahlian percuma seumur hidup
  • rebate tunai pada Disember 2014
  • percuma sebotol Omega Guard yang bernilai RM136
  • penjimatan total sebanyak RM201 

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:


PENGEDAR SAH SHAKLEE

 COD AREA MELAKA/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU


SHARIFAH JAMIL

HP : 012-6412248 

Email : healthynurjannah@gmail.com

FB Pages : Healthy Nurjannah


Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
 

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE

COD AREA MELAKA CHENG/BUKIT RAMBAI/ALOR GAJAH/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL

HP : 012-6412248

Email : healthynurjannah@gmail.com

FB Pages : AJLegacy

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.