Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Showing posts with label HERBLAX. Show all posts
Showing posts with label HERBLAX. Show all posts

SHAKLEE MEMBANTU MENGHILANGKAN MASALAH BAU BADAN


Masalah bau badan mungkin dipandang remeh oleh sesetengah individu yang kurang peka. Hakikatnya, masalah ini boleh menjadi rumit jika tidak dibendung segera. Tak kira sama ada lelaki atau wanita, pengurusan kebersihan diri adalah aspek terpenting yang perlu ditekankan.

Jangan ambil mudah, ia berisiko menyebabkan seseorang hilang keyakinan diri dan malu untuk bersosial. Paling kritikal, impak yang sangat menakutkan dalam kehidupan peribadi iaitu sukar mencari jodoh atau bagi yang sudah berkahwin, ia mampu menjejaskan hubungan sesama suami isteri. Pasti kita tak mahu ini berlaku bukan?

Kenalpasti Dan Fahami Punca Masalah Bau Badan

Hakikatnya semua orang mempunyai bau badan yang tersendiri kerana ia berpunca daripada proses perpeluhan. Berpeluh adalah sebahagian daripada proses tubuh dan kita perlu faham mengapa tubuh menghasilkan peluh.
Ada dua jenis kelenjar menghasilkan peluh, pertama kelenjar Eccrine dan kedua kelenjar Apocrine. Kelenjar Eccrine bertanggungjawab terhadap proses perpeluhan di mana ia bersambung terus hingga ke permukaan kulit untuk menghasilkan peluh. Ia bertujuan mengawal suhu badan selain membuang bahan-bahan buangan seperti urea, sodium, kalsium atau elektrolit.

1. Berpunca dari Bakteria




Peluh melalui kelenjar Eccrine sifatnya tulen, jernih seperti air dan tidak menghasilkan bau kerana akan terus keluar ke permukaan kulit dan meluap. Kelenjar Apocrine pula merembeskan cecair yang lebih likat dan agak keruh serta menimbulkan masalah jika ia lebih banyak dari kelenjar Eccrine.

Kelenjar Apocrine terdapat pada bahagian tubuh yang banyak folikel rambut seperti ketiak serta tempat sulit seperti kemaluan. Kelenjar ini mengandungi sebum, bahan berlemak di mana peluh dirembeskan. Sebum pula bahan organik yang tersimpan dalam kelenjar Apocrine.

Di sinilah lebih mudah untuk bakteria memecah masuk protein dalam rembesan peluh, tidak seperti kelenjar Eccrine. Apabila protein dipecah masuk dalam peluh oleh bakteria, ketiak atau kaki akan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan.

2. Berpunca dari Toksin di dalam Badan



Punca bau badan boleh disebabkan bahan buangan terkumpul dalam badan akibat proses pencernaan tidak sempurna. Pengambilan pelbagai jenis makanan, majoritinya digunakan untuk tubuh, sementara selebihnya ditukar ke dalam bentuk sisa buangan atau toksin. Toksin ini disingkirkan sekiranya ginjal, hati dan saluran penghadaman usus berfungsi dengan baik.

Atas sebab tertentu seperti sembelit, sekiranya sistem pencernaan tubuh tidak berfungsi dengan betul, toksin ini boleh kekal dalam tubuh. Individu yang punya masalah ini dan makan banyak daging, telur, ikan dan kekacang khususnya akan mempunyai bau badan yang busuk. Makanan ini mengandungi banyak Choline yang tidak mudah melalui proses metabolisme.

3. Pengambilan Kafein dan Pemakanan Makanan Berempah Yang Berlebihan



Banyak minum kopi atau minuman berkafein dan makanan berempah yang mengandungi bawang dan bawang putih juga berpotensi menyebabkan bau pada ketiak, tidak kira lelaki atau wanita. Elakkan makanan tinggi choline seperti bawang putih, daging, rempah, kafein dan kekacang.

4. Faktor Kesihatan & Genetik



Punca lain bau badan termasuklah masalah ginjal, hati, hypoglycemia (kurang gula dalam darah), jangkitan kuman, kencing manis dan tiroid. Ia dikesan apabila individu yang pada mulanya tidak punya masalah bau, tiba-tiba mengalami perubahan bau badan yang mengganggu. Bau badan juga disebabkan oleh faktor genetik dan kelenjar yang sangat aktif.

7 Tips Kebersihan Diri Dan Pemakanan Untuk Atasi Bau Badan

  1. Mandi dengan lebih kerap sekurangnya 3 kali sehari.
  2. Pilih pakaian fabrik kapas dan longgar untuk meminimumkan rembesan peluh.
  3. Elakkan makan makanan tinggi choline seperti bawang putih, daging, rempah, kafein & kekacang.
  4. Cukur rerambut halus yang tumbuh seperti di bahagian kemaluan serta ketiak apabila tiba waktunya.
  5. Pemakaian deodoran anti-perspirant yang mengandungi bahan antiseptik juga antara yang banyak membantu meskipun bukan jaminan 100 peratus.
  6. Antara cara merawat dan mengawal masalah bau ketiak pula ialah penggunaan cecair pencuci mengandungi 3 peratus hidrogen peroksida, menyembur pewangi dan penyembur anti peluh.
  7. Jika terlalu serius, pembedahan membuang kelenjar Apocrine pada tempat bermasalah boleh dilakukan selain laser serta suntikan botox.

Pengambilan Supplemen Untuk Kawal Bau Badan Secara Semulajadi

Kita juga boleh mengambil suplemen Shaklee untuk mengatasi masalah bau tubuh ini secara semulajadi kerana Shaklee sememangnya semulajadi, halal dan berkesan.

Alfalfa Shaklee

Alfalfa dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang pengaliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan.

Garlic Shaklee

Diproses secara semulajadi di bawah suhu yang rendah bagi mengekalkan SEMUA allicin. Ia juga telah dirumus untuk mengawal bau. Walaupun bawang putih salah satu penyebab nafas berbau, namun tablet Garlic Shaklee tak pecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan estrak rosemary bagi mengawal bau dengan berkesan.


Herba-Lax Shaklee

Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang teperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksik. Herba-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan proses usus.


KEPENTINGAN DETOKS UNTUK KESIHATAN TUBUH & KULIT YANG CANTIK


Ramai orang mengadu masalah mereka tidak dapat diselesaikan walaupun telah mengambil vitamin atau supplemen yang bagus. Ada sesetengahnya mengalami gejala atau simptom yang lebih teruk lagi.

Sebagai contoh, gadis A hendak menyelesaikan masalah jerawatnya yang teruk. Maka dicadangkan pengambilan Set Cantik Gebu atau Set Kulit yang terdiri daripada Vitamin B Complex, Sustained Release Vita C dan Vita E Complex.

Set Cantik Gebu tersebut seolah-olah tidak berkesan langsung, malah makin banyak pulak jerawat yang naik.... KENAPA YE?..

Soalan seterusnya yang patut ditanya ialah... Cik Adik ada mengalami masalah kurang ke tandas? Kalau ada, kemungkinan besar masalah pertama yang harus diselesaikan ialah memastikan fungsi pencernaan kita lawas terlebih dahulu.

Apakah kepentingan kelancaran membuang air besar dan kecil yang lawas?

Apabila kita mudah untuk membuang (tak kira membuang air kecil atau besar) bermakna tubuh badan kita sihat kerana toksin dan bahan buang yang tidak diperlukan dibuang secara konsisten.

Namun, jika kita kurang ke tandas, bermakna perut dan usus kita menyimpan banyak bahan-bahan yang tidak diperlukan. Hasilnya mungkin berlaku "blockage" dan menyebabkan kita harus melakukan sesuatu untuk "clear"kan "blockage" tersebut. Disebabkan "blockage" juga, badan kita tidak dapat menyerap nutrien-nutrien daripada makanan dan supplemen dengan baik.
Oleh itu, kita hendaklah detoks dulu badan kita. Dengan menjalani proses detoks, toksin dan bahan-bahan buangan yang tersekat di dalam badan akan dibuang dan memudahkan penyerapan nutrien-nutrien penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

Selepas detoks barulah senang badan kita hendak menyerap nutrien daripada supplemen-supplemen Set Cantik Gebu atau Set Kulit tadi.

Shaklee mempunyai pelbagai supplemen untuk menjalankan proses detoks:

RAHSIA BERJAYA KEMPISKAN PERUT

Langkah Pertama untuk Mengempiskan Perut Buncit.

Untuk mengempiskan perut kepada saiz idaman. Anda wajib melalui proses DETOX. Detox adalah suatu proses menyahtoxin dengan melalui proses membuang kotoran atau sisa yang tidak diperlukan oleh badan. Walaupun badan kita melakukan menyahtoxin secara semulajadi iatu melalui perkumuhan, perpeluhan dan pembuangan najis. Namun proses tersebut tidak lancar kerana melibatkan sistem kolon.

Gambar jenis-jenis usus

Kenapa kita Perlu Detox untuk Kempiskan Perut?


Proses untuk mengempiskan perut akan jadi amat sukar kerana anda tidak membuang kotoran dalam usus anda. Tanpa mendetox produk /aktiviti untuk mengempiskan perut tidak berkesan kerana tidak dapat menyerap dengan sempurna. Dan tidak dapat kesan seperti diharapkan. Jika anda mendetox dengan sempurna , penyerapan vitamin berlaku dengan lebih berkesan dan optimum. Ini kerana nutrien tertentu iaitu carbo, protin dan fiber memainkan peranan yang besar dalam proses penurunan berat badan. 

Contohnya protin sangat penting bilamana seseorang nak kurus. Protein membantu dalam membina dan membaiki tisu-tisu otot supaya kadar metabolisme badan dapat dipertingkatkan dan seterusnya membakar lemak untuk ditukarkan kepada tenaga. Jadi adalah penting zat protin dapat diserap dengan baik oleh usus. Jika usus penuh toksik, zat protin tidak dapat diserap dan peranan protin tidak berlaku dengan cara yang optimum. Tahukah anda telur (yang kaya dengan protin) dapat membantu anda untuk turun berat dengan pantas.

Keratan Rentas Usus yang telah tersumbat

Apakah Bentuk senaman yang amat berkesan untuk kempiskan perut?

Permulaanya ia sukar, namun masuk sahaja minggu ke-2 anda akan rasa selesa dengan aktiviti ini.
Apakah yang menarik dengan senaman PLANK? Kenapakan senaman plan bagus untuk kaum Hawa? Seriously sangat best dan ramai berjaya.

  • mengempiskan perut dan bahagian abdomen anda
  • membantu proses menguruskan badan dan menegangkan otot-otot di bahagian abdomen
  • perbaiki struktur badan
  • menguatkan badan
  • boleh dilakukan dimana-mana sahaja dan bila-bila sahaja
  • boleh dilakukan dengan pelbagai teknik

Jenis Senaman untuk kempiskan perut
Syarat: Perlu dimulakan selama 5 saat terlebih dahulu pada hari pertama, dan tambah bilangan saat, minit secara konsistant.

Contoh : 5saat, 10 saat, 15 saat dan seterusnya. Boleh dilakukan berulang-ulang pada sesuatu masa.
Apakah vitamin yang dapat memecahkan lemak di kawasan perut anda?

Vitamin untuk mengempiskan perut anda perlu mengamalkan LECITHIN atau jika ada budget boleh digantikan dengan OMEGAGUARD.

Bagaimana nak detox dengan cara semulajadi dan selamat

1.    Meminum teh hijau yang asli
2.    Selain itu, sayur-sayuran hijau dan buah-buahan tertentu seperti lemon, limau, oren adalah agen detox semulajadi yang selamat untuk diamalkan.
3.    Cara paling jimat adalah dengan berpuasa.
4.    Detox boleh juga dilakukan dengan bantuan product kesihatan seperti Herb lax Shaklee, DTX Complex Shaklee dan Alfalfa Shaklee.

Julab ShakleeRaja Herba

Herb lax Shaklee 

Digunakan untuk merangsang pengecutan oto-otot usus seterusnya membolehkan sisa-sisa yang terperangkap akan keluar dengan lebih pantas tanpa memerangkap toksin di dalam kolon badan kita. 

Kelebihan herblax yang lain iaitu dapat mengatasi sembelit yang amat teruk. Pastikan anda mendetox sekurang-kurang 2X semiggu dengan HERB LAX Shaklee.

Alfalfa Shaklee 

Membantu dalam proses pencernaan dan bersifat anti radang boleh memudahkan nyahtoksik dari badan. 

Alfalfa juga membantu untuk anda turunkan berat badan dengan bertindak seakan span yang menyerap kolestrol berlebihan dalam darah. Alfalfa juga dikenali sebagai agen detox yang membuang unsur mineral yang merbahaya dalam badan, seperti bahan kimia. Kelebihan alfalfa yang lain iaitu dapat mengawal bau badan.


CARA KEMPISKAN PERUT SELEPAS BERSALIN

Perut Buncit

Mimpi ngeri...? Ya, bagi sesetengah orang perut buncit dan menggeleber selepas bersalin memang sesuatu yang amat ditakuti. Baru bersalin sorang dua badan dah macam orang beranak enam. Eh! tak juga.. kadang-kadang kita jumpa orang lama yang beranak 5-6 tapi badan, mak aii... macam anak dara.

Oh.. mungkin sebab baru bersalin, memang la badan kembang lagi. Tapi kalau dah 6 bulan bersalin perut macam mengandung 6 bulan macam mana? Lepas setahun, berat makin naik pula. Oh tidak! Memang mimpi ngeri. Bagi yang tak sabar dan banyak duit terlebih, boleh lah pergi ke mana-mana Slimming Centre yang menawarkan pakej ribu-ribu ringgit untuk buang lebihan berat tu dengan 'agak' cepat. Tapi jangan lupa.. risiko untuk berat anda naik semula juga 'agak' tinggi. 




Tips Cara Kempiskan Perut Buncit dan Menggeleber Selepas Bersalin
  • SUSU BAYI : Susukan anak dengan susu badan anda (susu ibu) sebaik sahaja lepas bersalin. Sebaiknya, lakukan penyusuan eksklusif sekurang-kurangnya 6 bulan dan dilanjutkan sehingga 2 tahun. Menyusu badan boleh mempercepatkan proses pengecutan rahim dan membakar 200 hingga 600 kalori sehari
  • BERBENGKUNG : Mungkin ramai di kalangan ibu-ibu yang tidak gemar berbengkung selepas bersalin - rimas, panas, tidak selesa dan sebagainya. Tapi tahukah anda, berbengkung boleh membantu mengembalikan bentuk badan asal. Gunakan bengkung yang sesuai dengan cara pemakaian yang betul bagi mengelakkan kesan negatif yang tak diingini. Pemakaian bengkung yang tidak betul juga boleh memudaratkan.
  • BERTUNGKU/BERTANGAS/BERSAUNA : Amalan bertungku mungkin sudah makin kurang popular pada hari ini. Selepas bersalin, bertungku adalah kaedah tradisional ibu-ibu sejak dahulu untuk memecahkan darah beku, lemak dan mengurangkan bengkak dalam perut/ rahim. Bertangas dan bersauna pula membantu memecahkan lemak, angin dan air berlebihan dalam badan
  • KAWALAN PEMAKANAN : Ibu menyusu tidak digalakkan berdiet berlebihan kerana khasiat yang seimbang dan kalori yang mencukupi diperlukan terutamanya di bulan-bulan pertama menyusukan bayi anda. Walaubagaimanapun ia tidak bermakna anda boleh makan sesuka hati dan mengabaikan bentuk badan yang semakin merosot. Jika anda tidak menyusu atau bayi anda tidak lagi bergantung sepenuhnya kepada susu ibu, lakukan kawalan pemakanan yang sesuai bagi mengelakkan masalah perut buncit dan menggeleber semakin teruk. Kurangkan pengambilan lemak dan minyak, ambil protein mencukupi bagi membina semula otot dan mengelakkan perut menggeleber. Lebihkan makanan yang membantu proses membakar lemak seperti oat, kekacang, bayam, salmon dan madu.
  • SENAMAN DAN AKTIVITI FIZIKAL : Senaman kardiovaskular dan abdominal tertentu boleh membantu anda mengempiskan perut. Dapatkan kaedah yang betul senaman khusus untuk membentuk perut ini dari jurulatih senaman atau bahan rujukan yang disediakan pakar. Aktiviti fizikal seperti berjalan kaki, berbasikal dan berenang juga mampu mengurangkan lebihan lemak di bahagian perut dan sekaligus membina otot perut. Lakukan secara konsisten bagi mendapatkan kesan terbaik
  • BETULKAN POSTUR TUBUH : Kebanyakan ibu-ibu terlalu sibuk untuk mengambil berat postur badan mereka. Tahukah anda, masalah postur yang tidak baik ketika berjalan, duduk dan mengangkat barang juga menyebabkan masalah perut buncit dan menggeleber sukar diselesaikan. Jangan pandang remeh cara anda bergerak setiap hari
  • DETOKSIFIKASI : Lebihan toksin dalam badan kebanyakannya terkumpul di bahagian perut. Ia menyebabkan anda mengalami masalah penghadaman dan seterusnya mengakibatkan lebihan makanan dan lemak terkumpul di bahagian perut. Lakukan proses detoksifikasi dari masa ke semasa dan apabila perlu bagi membantu mengurangkan toksin dalam tubuh anda terutamanya perut. 
Bagaimana supplemen Shaklee membantu?

Bagi membantu proses mendapatkan kembali perut anda yang cantik dan seksi, rangkaian supplemen Shaklee ada menyediakan beberapa pilihan. Tapi ingat! Supplemen hanya membantu sahaja - ia bukan ubat kurus atau magic potion yang boleh menghilangkan perut buncit dan menggeleber dalam sekelip mata TANPA anda melakukan usaha lain seperti tips di atas.

Apakah supplemen tersebut?

  • Herbalax : membantu proses detoksifikasi, membantu masalah tidak hadam dan pergerakan usus yang tidak sihat.
  • Lecithin : diekstrak dari soya tanpa penggunaan bahan pewarna, pemanis atau pengawet. Membantu proses memecahkan lemak dalam tubuh.
  • Alfalfa Complex : Bahan serat (fiber) penting untuk membantu pengeluaran lemak yang telah dipecahkan. Juga membantu memecahkan angin dalam badan.
  • Cinch Shake Mix : Minuman protein soya membantu rasa kenyang serta mengandungi Leucine™ untuk membantu mengekalkan otot semasa proses pembakaran lemak berlebihan. 

KEPENTINGAN DAN CARA BUANG TOKSIN DALAM BADAN (DETOX)

Detox Hati


Pernah dengar tak pasal DETOX? Ramai menyebut-nyebut pasal DETOX atau dalam bahasa kita dipanggil NYAHTOKSIN. Apa sebenarnya detox ni ye?

Secara normal, hari-hari badan kita akan menyingkirkan toksin melalui peluh, najis dan air kencing. Pembuangan toksin dari badan adalah perlu bagi bagi memastikan tubuh badan kita berfungsi secara normal

Dari mana datang toksin?

Toksin pada badan kita datang samada dari persekitaran atau dari dalam badan kita sendiri. Ia masuk ke dalam badan melalui macam-macam cara seperti :

  • UDARA : udara yang mengandungi asap, bahan kimia, racun dan bahan cemar lain disedut masuk ke dalam badan
  • MAKANAN/ MINUMAN : makanan atau minuman yang tidak bersih atau dimasak mungkin mengandungi sisa racun, bahan kimia dan sebagainya.
  • UBATAN : Ubatan sintetik dan vaksin juga boleh menyebabkan toksin bertambah dalam badan.
  • RADIASI : pendedahan terhadap sinar x-ray, bahan radioaktif dan gelombang mikro
  • MAKANAN TIDAK HADAM : makanan yang tidak hadam dan tinggal akan usus akan mengalami tindakbalas biokimia dan meracuni tubuh anda dari dalam
  • DEHIDRASI dan MALNUTRISI : kekurangan air dalam badan boleh menyebabkan tindakbalas enzim, sistem imun dan saraf yang meracuni sistem manusia
Tanda-tanda anda perlu DETOX
  • Masalah penghadaman
  • Sembelit
  • Sakit kepala
  • Jerawat
  • Penuaan pra-matang
  • Letih
  • Berat badan berlebihan
  • Insomnia
Cara & Langkah-langkah DETOX

Bagi membersihkan tubuh dari toksin secara semulajadi, dicadangkan supaya kita mengikuti langkah berikut :
  • PUASA - rehatkan sistem badan, puasa dapat membantu proses detox
  • DETOX hati - rangsang hati anda untuk membuang toksin yang terkumpul dengan cara mengurangkan pengambilan kaffein, alkohol, garam, gula, makanan diproses dan sbagainya. Pengambilan sesetengah herba seperti teh hijau, bawang putih, kunyit, sayuran seperti brokoli dan artichoke, cendawan reishi, milk thistle, dandelion root dan sebagainya
  • DETOX Sistem Penghadaman - ambil makanan yang tinggi serat (fiber) seperti sayuran dan buahan segar, gandum, oat, alfalfa, jus limau dan buahan berries.
  • DETOX melalui kulit - minum air yang ditapis lebih banyak dari biasa, lakukan senaman secara teratur bagi menggalakkan pengeluaran peluh, nikmati sauna dan mandian wap 2-3 kali seminggu.
  • MAKANAN BERKHASIAT - setelah melalui proses detox, kawal pemakanan anda dengam mengambil makanan yang berkhasiat, mengambil makanan tambahan dan vitamin dan menggunakan sistem penapis air yang baik
Detox dengan SHAKLEE!

Shaklee mencadangkan pengambilan beberapa rangkaian produknya untuk membantu proses detox bagi melancarkan proses membuang toksin dan bahan buangan. Berikut adalah rangkaian produk untuk anda :

  • Alfalfa Complex (Detox seluruh tubuh) : Herba yang kaya dengan pelabagai nutrisi dan digelar 'Raja Segla Tumbuhan'. Membantu proses detox hati, darah dan usus. Beralkali tinggi dan membantu meneutralkan keasidan badan, membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol, membantu merawat masalah penghadaman dan banyak lagi.
  • DTX Complex (Detox hati) : Campuran 6 herba yang terkenal dalam kesihatan hati iaitu biji benih milk thistle, kunyit, artichoke, cendawan Reishi, dandelion dan biji benih schizandra chinensis. Membantu mengekalkan aliran hempedu, membina semula sel-sel hati, meningkatkan penghasilan enzim untuk proses detox hati, melindungi hati dari toksin dan merawat masalah hati
  • Garlic (Detox darah) : dibuat dari bawang putih premium yang dirumus bersama ekstrak herba rosemary & spearmint. Membantu meningkatkan sistem penghadaman, mengeluarkan logam berat dari dalam darah, antibiotik semulajadi meningkatkan sistem imun tubuh
  • Herblax (Detox usus) : Gabungan 9 herba semualajadi - daun alfalfa, daun jati cina (senna), biji adas manis cina (anise seed), bunga mallow biru (Blue malva), kulit kayu buckthorn, akar likoris, biiji jintan manis (fennel), akar rhubarb & akar Culver's. Membantu membersihkan usus dari najis lama yang tertinggal, membantu pergerakan semulajadi usus & melegakan sembelit
Bila waktu terbaik detox?
Sebenarnya kita boleh melakukan detox pada bila-bila masa. Badan kita bukan kereta yang perlu ada jadual penyelenggaraan. Cuma yang penting, bila badan rasa tidak selesa, dan timbul simptom-simptom seperti sakit kepala, berat badan berlebihan, tidak hadam, keletihan, sukar tidur dan jerawat - mungkin kita perlukan detox. Pakar nutrisi mencadangkan supaya seorang individu dewasa melakukan detox menyeluruh sekurang-kurangnya setahun sekali. Tapi, sebaiknya anda lakukan mengikut keperluan.

Menurut Dr. Juliet Tien
, pakar dalam bidang ini - jika anda jarang-jarang melakukan proses detoksifikasi, disarankan anda melakukannya selepas musim perayaan kerana pada masa inilah anda akan mengambil makanan yang berpotensi mentoksikkan badan dalam jangka masa pendek dan panjang. Makanan manis, berlemak, berminyak, makanan tersedia yang mungkin dicemari yis dan parasit banyak dihidangkan di rumah terbuka dan jamuan-jamuan.


Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE

COD AREA MELAKA/ALOR GAJAH/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

ATASI SEMBELIT DENGAN HERB-LAX SHAKLEE

Siapa yang pernah mengalami sembelit.., seksa kan? Saya juga telah mengalaminya suatu ketika dalulu selepas bersalinkan anak pertama. Allah sahaja yang mengetahui keadaan kita. Fobia nak masuk tandas pun ada. Setiap kali mebuang pasti berdarah. Risau, dan pernah terpikir adakah saya akan mendapat buasir. Dengan amalan ostematrix dan herbalax saya amat berpuas hati. Mari kita kenal herba-lax shaklee. Herb-lax shaklee juga membantu untuk proses detox

Perkenalkan Produk Shaklee HERB-LAX Shaklee

Herb-Lax Shaklee dibotolkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.

Herba yang digunakan dalam Herb-Lax Shaklee tidak ada berkaitan dengan julap kimia buatan yang dijual di mana-mana kedai. Tahukah anda? Produk-produk julap buatan ni biasanya merengsakan tisu dengan cara menarik bendalir ke dalam usus untuk memaksanya mengeluarkan bahan-bahan dalam usus. Julap tiruan seperti ini membahayakan dan membolehkan melemahkan organ-organ dan boleh menyebabkan kebergantungan terhadapnya, Ya kebergantungan dimana apabila anda tidak mengambil julap anda pasti tidak boleh membuang. Julap juga menyebabkan anda dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit. Jadi, berhati-hati ya rakan-rakan.

Sebaliknya, Herb-Lax dirumus khas secara semulajadi bagi merangsang pengecutan otot usus. Rumusan ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa pemindahan,serta mengelakkan penyerapan toksin. Herb-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, melegakan sembelit,mengurangkan bau badan, gas perut dan usus, jerawat, dan menormalkan fungsi usus.

Kandungan Herb-Lax Shaklee

 Herba semulajadi:
  • Senna leaves - merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak
  • Alfalfa leaves - membersihkan usus, darah dan hati.
  • Buckhorn bark - melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan kelembapan kepada usus.
  • Culver's root - membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma
  • Licorice root - membantu proses detoksifikasi
  • Blue malva flower - membantu proses detoksifikasi danmengimbangi tekstur kulit
  • Fennel seeds - mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah semebelit dan kembung perut atau usus
  • Rhubarb root - Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik
  • Anise seeds - merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
Manfaat Utama HerbaLax Shaklee
  • Membantu masalah sembelit.
  • Mengempiskan perut.
  • Pembersihan najis yang tersekat.
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat / tersimpan lama dalam tubuh kita.
  • Mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus kerana tindakan pembersihannya yang lembut boleh
  • Memejalkan perut. 
Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

SUPER DETOX SHAKLEE


Apa itu Toksin?

Toksin merupakan punca utama kepada pelbagai penyakit yang menyerang manusia. Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin.

Toksin dalam badan manusia berpunca dari pendedahan kepada penggunaan bahan kimia yang berleluasa seperti racun perosak, racun serangga, baja kimia, pengambilan makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa/pewarna tiruan dan sebagainya.

Simptom-simptom di bawah menunjukkan bahawa badan berkemungkinan mempunyai toksin yang berlebihan:
  • Jerawat/kulit kusam
  • Selalu berasa lesu dan tidak bertenaga
  • Sakit kepala yang kerap dan berulang
  • Rasa gatal
  • Emosi yang bercelaru
  • Radang pada kulit
  • Alahan
  • Ekzema
Namun dalam persekitaran kita pada hari ini, agak mustahil untuk kita menghindarkan segala punca pengumpulan toksin dalam badan. Oleh itu, satu alternatif diperlukan bagi membantu badan mengeluarkan toksin dan bahan buangan ini daripada badan secara selamat dan mengembalikan kesihatan badan.

Set Detox Shaklee

Ia terdiri daripada 3 suplemen ini iaitu:

1- Herb-Lax
Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus. Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis. Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot-otot pada usus secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar seterusnya membersihkan najis yang tersekat pada usus.

2- Alfalfa
Banyak sangat manfaat dan fungsi Alfalfa. Ia bukan sekadar detox malah telah terbukti banyak membantu memulihkan masalah kesihatan. Ia membantu mencuci buah pinggang dan mengelak masalah kencing kotor, membuang angin dalam badan, merawat keputihan, meneutralkan asid dalam badan, melegakan sembelit, membantu masalah penghadaman dan sebagainya. 

3- DTX Complex
Tahukah anda bahawa hati merupakan PEMBERSIH RACUN dalam tubuh kita? Kerana itu ia perlu diservis setiap hari untuk membuang toksik dan racun dari badan kita. DTX Complex bertindak sebagai detoksifikasi untuk menyahtoksik bahan beracun dari hati seperti dadah dan bahan bernitrogen bagi memastikan seluruh organ berfungsi secara normal. Apabila fungsi hati terganggu, timbunan toksik dalam badan akan menyerang organ yang lain. 

Untuk memastikan badan kita sentiasa bersih dari toksik, set ini perlu diambil selama seminggu, sebulan sekali. Sayangi organ badan kita, jangan sampai dah berkarat dan berpenyakit, baru kelam kabut nak cari penawar.

Kebaikan dari pengambilan set ni adalah:
  • Membantu menyingkirkan toksin berbahaya daripada badan
  • Membantu meningkatkan kesihatan hati
  • Meningkatkan seri wajah
  • Meningkatkan sistem imun terhadap jangkitan tubuh 

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE

COD AREA MELAKA CHENG/BUKIT RAMBAI/ALOR GAJAH/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL

HP : 012-6412248

Email : healthynurjannah@gmail.com

FB Pages : AJLegacy

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.