Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Showing posts with label DARAH TINGGI. Show all posts
Showing posts with label DARAH TINGGI. Show all posts

Supplement Vitamin Untuk Darah Tinggi / Hypertension


DARAH TINGGI/HYPERTENSION


Jantung merupakan alat pengepam dimana ia menguncup dan berehat. Aktiviti ini menghasilkan tekanan yang membawa darah keseluruh badan kita. Setiap individu mempunyai tekanan darah yang berbeza. Hypertension / tekanan darah tinggi disebut sebagai penyakit senyap yang mengakibatkan banyak komplikasi danjuga kematian jika tidak dirawat.

Kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan II mendapati penyakit ini menunjukkan 24% kejadian.
Lebih 2,800000 rakyat Malaysia (semoga kita bukan dalam statistik ini) mengidap tekanan darah tinggi. Lebih malang lagi 80% tidak tahu tentangnya. Darah tinggi juga disebut sebagai pembunuh No 1 di Malaysia.
Kajian juga menunjukkan 4.8 juta orang / 43% daripada rakyat Malaysia yang berusia 30 tahun mengidap darah tinggi.

APA PUNCA YANG MENYEBABKAN DARAH TINGGI/HYPERTENSION?

Sebagai penyakit dalam diam, punca-punca darah tinggi ni jugak tidak diketahui walaupun selepas berjumpa doktor. Walau bagaimanapun, ia boleh disebabkan oleh:
  • Cara hidup tidak aktif
  • kegemukan
  • umur melebihi 35 tahun
  • tinggi paras kolesterol
  • faktor keturunan / sejarah keluarga
  • pengambilan garam yang tinggi
  • pengambilan alkohol yg berlebihan / merokok
  • uabatan seperti steroid, ubat anti radang bukan steroid 
  • penyakit buah pinggang.
CARA MENGATASI

Tekanan darah tinggi boleh dikawal tanpa ubat-ubatan.
Ubah cara hidup boleh mendatangkan kesan yang sangat baik -
  • Amalkan pemakanan sihat
  • kurangkan pengambilan garam dan lemak
  • amalkan senaman berkala
  • dapatkan berat badan yang ideal jika berat badan sekarang berlebihan
  • belajar cara mengatasi tekanan secara berkesan
  • berhenti merokok!
VITAMIN CADANGAN

Pengidap darah tinggi perlu mengambil makanan sihat & seimbang, banyakkan makan sayur-sayuran dan buahan. Sayuran seperti bayam, ubi kentang, buah pisang, kacang-kacangan sangat baik bagi pengidap darah tinggi. 

Bagaimanapun semuanya perlu diambil secara sederhana.

Pengidap hyprtension juga disarankan mengamalkan suplemen vitamin bagi menambah baik tahap kesihatan.

Semestinya vitamin semulajadi shaklee yang bebas steroid:
  • Vivix - mengimpak 4 mekanisme utama penuaan sekular
  • Omega Guard - melancarkan perjalanan darah, menghalang pembekuan
  • Vita E - difisiensi selenium berkait pada penyakit jantung (tekanan darah tinggi boleh menyebabkan kompilasi pada jantung juga tau)
  • Lecithin - mengemulsi lemak
  • Garlic - merendahkan tekanan darah
  • ESP - menurunkan tahap kolesterol
  • B complex - menurunkan stress.
  • Ostematrix - Difiensi kalsium berkait dengan tekanan darah tinggi, regulasi jantung
  • Sustained Released Vita C - menghalang pembekuan darah
LARANGAN BAGI PENGHIDAP DARAH TINGGI/HYPERTENSION

Walaubagaimana pun mereka perlu mengelakkan makan makanan- makanan yang tinggi sodium dan lemak. 

Makanan yang perlu dielakkan seperti :
  • Mi Segera - mi segera mengandungi sodium yang sgt tinggi.
  • Daging merah
  • Daging ayam berkulit
  • Acar
  • Makanan proses seperti sosej, kentang goreng,daging burger dsb.
  • Kuih-kuih yang tinggi gula seperti donut
  • alkohol
  • Susu - susu baik utk bekalan kalsium tetapi susu juga mengandungi lemak yang tidak boleh diambil secara berlebihan oleh pengidap darah tinggi.
Bagaimanapun, mencegah lebih baik dari merawat. Periksalah tekanan darah kita secara berkala. Lakukan senaman sekurang-kurangnya 3kali seminggu. Cara hidup sihat boleh mengelakkan dari pelbagai penyakit berbahaya.

KENAPA KITA PERLUKAN VIVIX?

Apa itu Vivix?


Vivix merupakan kordial bewarna merah pekat dan rasanya masam-masam manis seperti rasa Ribena. Jangan risau rasanya sedap bukan disaster macam ubat batuk ye..

Vivix dari 4 ramuan semulajadi iaitu Anggur Muscadine, Purple Carrot, Elderberry dan Polyganum Cuspidatum. Kesemua ramuan ini menghasilkan: 


  • Anti Oksida yang tinggi
  • Anti Kanser
  • Anti Radang
  • Anti Penuaan
  • Memberi perlindungan pada jantung
  • Memperbaiki penghadaman dan penglihatan
  • Mengurangkan masalah Diabetis dan banyak lagi kelebihan lain


Kandungan Resveratrol?

Resveratrol merupakan Anti Oksida yang terdapat pada buah anggur. Paling banyak didapati pada kulit buah anggur bagi mengelak dari buah tersebut terkena kulat dan rosak. Tetapi hanya buah anggur jenis Muscadine sahaja tahap resveratrolnya tinggi, tidak pada anggur biasa. Sebab itu anggur dipasaran cepat busuk

Khasiatnya sudah tentu untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Bayangkan jika sel-sel badan kita rosak dan tidak dipelihara, segala jenis penyakit cepat je menyinggah terutama sakit kronik seperti kanser, diabetis dan jantung

Jadi tidak hairanlah sebotol Vivix beratus-ratus harganya sesuai dengan khasiat yang kita peroleh. Kira tak rugi membeli expecially time promosi ni kan? Apalah sangat jika dibandingkan dengan bil-bil hospital dan rasa sakit yang kita tanggung bila penyakit tuh dah makin kronik. Betul tak?

Testimoni yang Berjaya dengan Vivix

Alhamdulillah semakin ramai percaya dan yakin dengan kehebatan Vivix. Rata-rata bagi feedback yang positif setelah mengamalkan Vivix secara konsisten. Kira pelaburan yang berbaloi untuk kesihatan anda.








Berapa Harga Vivix?

Harga pasaran RM475 sebotol tapi untuk bulan July 2014 Shaklee berbaik hati untuk runtuhkan harga. So boleh pakat order ramai-ramai bagi dapatkan harga yang jauh lebih murah sehingga beza beratus-ratus bagi sebotol Vivix. Ye... sila percaya!

Anda Rasa Mahal? 

Untuk pengetahuan semua, sebiji anggur Muscadine yang sebesar biji bola golf mencecah RM100 di pasaran? Nilainya yang agak tinggi disebabkan kandungan Resveratrol yang merupakan bahan utama Vivix

Berapa lama Vivix Bertahan?

Pengambilan Vivix cuma satu sudu teh sehari sekali. Jika kita sorang sahaja yang amalkan, sebotol boleh bertahan selama hampir 2 bulan. Kalau anda bijak bahagikan harga sebotol dengan 60 hari. Lebih kurang sehari RM5.50 sahaja

Pantang Larang Vivix

Harus diingat Vivix tidak boleh diamalkan oleh Ibu Hamil dan Menyusukan anak. Hal ini kerana tahap anti oksida yang tinggi boleh membahayakan janin. Bagi Ibu menyusu pula, susu Ibu agak pelik rasanya dan menyebabkan anak anda tidak mahu lagi menyusu

GLA COMPLEX

Gla Complex
Kebaikan GLA Complex

Gla (Gamma-Linolenic Acid) adalah dihasilkan daripada Evening Primerose Oil (EPO). Bagi GLA Complex daripada Shaklee, ia diekstrak daripada borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali ganda lebih berkesan berbanding EPO. GLA Complex Shaklee diekstrak daripada borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan, Utara Amerika. 

InsyaAllah, pengambilan GLA Complex secara konsisten akan membantu membetulkan kitaran haid seseorang wanita. Di samping itu, dengan adanya gabungan minyak sunflower, vitamin E, dan juga kandungan Omega-6 akan menyumbang kepada kulit dan rambut yang lebih cantik dan menawan. Antara kebaikan lain GLA Complex adalah:
  • Merawat ulser, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  • Melambatkan Menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan membantu melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, dan membantu mencantikkan kulit.
  • Memperbaiki prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  • Menentang Kanser - GLA adalah bahan anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh dan menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Memperbaiki inflamasi kulit seperti eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, tinea, kurap. Juga membantu meringankan sakit dan bengkak yang terjadi daripada rheumatisma dan artritis.
  • Menghalang komplikasi diabetes dengan merendahkan gula darah, mengurangkan kebas dan kesakitan yang disebabkan oleh gula darah yang tinggi. Sesuai untuk penghidap diabetes semasa hamil dan semasa umur lanjut.
  • Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan - merendahkan kolesterol LDL, memberi tone kepada kulit dan otot secara berperingkat untuk mencapai bentuk tubuh yang menawan. Diambil semasa perut kosong untuk mengelak daripada keasidan hiper.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, membantu mengelakkan masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infection.
  • Hiperaktif dan Autisma - Dibuktikan secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma dan hiperaktif.
Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE
 COD AREA MELAKA/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE

COD AREA MELAKA CHENG/BUKIT RAMBAI/ALOR GAJAH/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL

HP : 012-6412248

Email : healthynurjannah@gmail.com

FB Pages : AJLegacy

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.