Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Selamat Datang Ke Healthy Nurjannah

First Class For Health And Beauty Consultant

Showing posts with label COLLAGEN POWDER. Show all posts
Showing posts with label COLLAGEN POWDER. Show all posts

KEISTIMEWAAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE



Sel kulit fibroplas yang menghasilkan kolagen dalam badan kita. Fibroplas menggantikan fiber kolagen yang rosak dengan yang baru apabila diperlukan.Kesimpulannya semakin usia kita meningkat, keupayaan untuk badan membaiki dan bina semula kolagen makin berkurang.
  • Epidermis ialah permukaan kulit kita.
  • Sel-sel kulit akan mati dalam jangkamasa 28 hari.
  • Sel-sel kulit yang mati akan digantikan oleh bahagian dermis.
  • Senang sahaja nak bersihkan kulit mati kita ni, hanya perlu cuci sebersihnya.
Bahagian epidermis terdiri daripada 3 :
  • Kolagen
  • Elastin
  • Fibroplas
Elastin ini seperti gelang getah.
Sel-sel elastin membantu tisu kulit kita menjadi bentuk asal semula setelah kulit kita diregangkan.

Pada masa yang sama, fibroplas yang menghasilkan kolagen.

Bermula umur 20 tahun, kolagen dalam badan kita semakin berkurang.

Badan kita kehilangan 4,000mg kolagen sehari tau.

Lama-kelamaan, makin berkurang penghasilan kolagen badan kita makin kendur makin kusam. Dan proses ini dinamakan penuaan kulit.

Penuaan kulit ini ada 2 faktor utama iaitu faktor luaran dan dalaman:

Faktor luaran
  • Radiasi UV
  • Pemakanan tak sihat
  • Pencemaran seperti asap, habuk, debu
  • Merokok / Alkohol
Faktor dalaman
  • Sel kita makin tua ( Penuaan Sel )
  • Stress oksidatif
Penuaan sel berlaku secara semulajadi dan tidak dapat dikawal. Namun, faktor luaran yang mempercepatkan penuaan sel.

Stress oksidatif ialah badan kita menjalani proses metabolisme setiap hari.

APA ITU KOLAGEN?

Tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi, dan saluran darah.

KEISTIMEWAAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Setiap hari apabila kita amalkan kolagen, badan kita akan jadi lebih muda dan menawan.

Setiap sachet Collagen Powder Shaklee memberikan 4000mg RSS kolagen dari sisik ikan merah



KENAPA SHAKLEE MEMILIH SISIK IKAN MERAH

  • Ikan merah hidup sedalam 5,000 meter dari permukaan air.
  • Sisik ikan merah sangat kuat dan anjal, dan ia dapat menahan tekanan air yang kuat sepanjang masa.
  • Ikan laut dalam biasanya terhindar dari pencemaran toksik.

Jisim serbuk kolagen Shaklee ialah 1,000 dalton, ia dapat menyerap dengan lebih cepat ke dalam sel badan kerana mempunyai jisim yang rendah

Contohnya, kolagen dalam pasaran ada yang jisimnya 300,000 dalton dan ia susah untuk diserap oleh badan.

Ada 7 bahan kandungan aktif yang memberikan kesan maksima kepada pengamal Collagen Powder Shaklee :

Keanjalan
  • Ekstrak kekerang laut
  • Kolagen sisik ikan merah
  • Lactobacillius acidhophilus
Kelembapan
  • Ekstrak biji Camellia Japonica
  • Ekstrak Pfafilia
Antioksidan (melambatkan penuaan)
  • Vitamin C
  • Vitamin B2 dan B6

KESAN PENGAMBILAN COLLAGEN SHAKLEE POWDER


Kajian menunjukkan 71% pengamal kolagen Shaklee mendapat kesan kulit lembap dan tekstur kulit lebih baik dalam masa 8 minggu

Anti penuaan
  • mengecilkan liang pori
  • menghilangkan kedutan
  • menghilangkan garis halus
Untuk mereka yang kulit kering
  • Kolagen memberikan kelembapan
  • Mengurangkan rasa kering dan sakit
  • Mengurangkan kegatalan bahagian muka ketika menggelupas
Cerah dengan cepat
  • Mengurangkan pigmentasi
  • Cegah jeragat
  • Tona kulit lebih sekata
Keupayaan sendi / ligamen
  • Meningkatkan pergerakan sendi
  • Menyokong kesihatan sendi dan tulang
  • Menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  • Memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protein pada saraf.
Mengembalikan keanjalan
  • Kulit lebih anjal
  • Kulit lebih tegang dan lembut.
Kesihatan rambut
  • Jadikan rambut lebih sihat, bersinar
  • Rambut tidak mudah gugur
  • Rambut tidak bercabang
Payudara
  • Payudara lebih gebu
  • Menegangkan payudara dan punggung

TUA SEBELUM USIA??TIPS UNTUK KEKAL AWET MUDA


Tua sebelum usia? Itu ibarat mimpi ngeri bagi kita kan. Tapi dengan kesibukan harian, kadang kala tiada masa untuk memanjakan diri sendiri. Sedar-sedar je kulit dah berkedut, kendur dan garis-garis halus di muka pun tumbuh macam cendawan dah. Tahukan anda kenapa ini terjadi?

Kerana tubuh kita semakin kekurangan kolagen. Kolagen adalah sejenis protein yang menyumbang kepada 75% berat untuk kulit yang sihat. Tetapi semakin kita meningkat usia, paras kolagen turut berkurangan. Pengurangan kolagen inilah yang menyebkan munculnya tanda-tanda penuaan seperti berikut:
  • Kulit berkedut, kering dan melayut
  • Kuku rapuh dan tidak kukuh
  • Rambut halus dan gugur

Semua orang sebenarnya akan mengalami kemerosotan semulajadi ini. Dan cara untukmengatasinya adalah dengan mengambil supplement kolagen tambahan bagi menggantikan kolagen yang telah hilang. Tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa dan kulit yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang awet muda.

Kenapa kita perlukan kolagen tambahan?

Kolagen dihasilkan oleh badan secara semulajadi. Tetapi penghasilan kolagen akanberkurangan sehingga 15% setahun sebaik usia kita mencecah 20-an. Kolagen juga sebenarnya mudah dimusnahkan oleh keracunan di dalam tubuh kita akibat tabiat pemakanan yang tidak sihat, stress, pencemaran kosmetik dan wangian sertapencemaran persekitaran.

Realitinya, hampir separuh kolagen hilang dari badan kita sebaik kita mencecah usia 40 tahun. Kesannya, mulalah kulit berkedut, hilang kelembapan, tampak kusam, jeragat kelihatan, kulit tidak keanjalan dan sebagainya.

Kesan kekurangan kolagen juga boleh dilihat dengan ketara pada bahagian payudara wanita, punggung dan abdomen/perut yang menggeleber ke bawah dan hilang keanjalannya. Bersediakah anda menghadapi masalah kekenduran ini? Mahukah anda kelihatan tua berbanding usia sebenar anda?

Saya pasti jawapannya tidak kan. Mahukah anda tahu rahsia untuk kekal menawan, cantik dan awet muda?

Jawapannya pastilah dengan Shaklee Collagen Powder!


Kenapa Shaklee Collagen Powder?

  • Supplement kolagen hebat yang mengandungi 400mg proprietari RSS Collagen
  • Kolagen yang berkualiti tinggi, tulen dan diekstrak dari sisik ikan merah
  • Molekulnya ringan, jadi lebih mudah diserap ke dalam kulit untuk kesan yang lebih hebat
  • Mempunyai 7 bahan tambahan iaitu Vitamin B, Vitamin C, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak kerang-kerangan, bakteria Lactobacilus acidopilus, ekstrak Pfaffia dan elastin dari kolagen ikan. Gabungan kesemua bahan ini menyokong kecantikan dalaman dan luaran anda.


Shaklee Collagen Powder terbukti amat berkesan dan selepas 8 minggu menggunakannya, anda akan dapati:
  • Kelembapan kulit –> meningkat 90%
  • Kekasaran dan pengeringan kulit –> berkurang 75%
  • Penampilan keseluruhan –> meningkat 71%
  • Kelembutan dan kelicinan kulit –> meningkat 69%
  • Make-up yang dipakai tahan lebih lama –> meningkat 60%
  • Kanjalan, ketegangan dan elastisiti kulit –> meningkat 55%
  • Ketebalan rambut –> meningkat 54%
  • Keserian, tona dan warna kulit –> meningkat 50%
  • Garis-garis halus dan kedutan –> berkurang 18%

Banyakkan kelebihannya. Jika anda mahu kekal awet muda dan sentiasa tampil cantik, sihat dan menawan, dapatkanlah Shaklee Collagen Powder sekarang.

SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Shaklee Collagen Powder adalah supplement yang unggul, mengandungi 4,000mg kolagen RRS (sisik ikan merah) proprietari, sejenis kolagen tulin dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisk ikan merah, Saiz molekul yang sangat kecil iaitu 1,000 Dalton ( berat molekul kolagen disukat dalam unit Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

MANFAAT UTAMA COLLAGEN

Semakin umur kita meningkat, tubuh kita menghasilkan semakin kurang kolagen, mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus di samping kulit yang semakin kendur. Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen di dalam tubuh kita. Kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisis, merokok dan sebagainya. Pengambilan Shaklee Collagen Powder mampu membantu mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedutan pada kulit.

KHASIAT DAN KELEBIHAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER




Tampak lebih muda, rasa lebih muda,
  • Kolagen juga bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula rambut
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat
  • Kulit menjadi lebih lembab dan elastisiti kan bertambah baik. Kulit juga kan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan
  • Kolagen adalah sama penting untuk tulang sama seperti tulang mememerlukan kalsium. Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kerapuhan tulang
  • Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi
  • Kolagen baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan kolagen membantu mngekalkan otot mata supaya tetap anjal
  • Memastikan otak sentiasa sihat. Sel gyla membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Kolagen penting dalam memastikan otak dan minda berkeadaan baik apabila umur semakin meningkat.

FUNGSI SETIAP RAMUAN UTAMA SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobasillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B, digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RRS dan meyokong kecantikan anda dari dalam.


Ramuan Utama Shaklee Collagen Powder

1) Kolagen dari sisik ikan merah
Shaklee menggunakan sisik ikan merah yang mengandungi kandungan kolagen yang bersifat premium yang mana ia mudah diserap dan kurang kontaminasi berbanding kolagen yang diperoleh daripada haiwan lain. Kolagen daripada ikan mempunyai banyak elastin yang berkerjasama dengan kolagen untuk memastikan kulit tegang, lembut dan anjal.

2) Ekstrak biji Camellia Japonica
Biji Camellia Japonica mengandungi Oleic Asid untuk meningkatkan kelembapan dan kelembutan kulit. Camellia japonica juga mengandungi Isoflavones , antioksida semulajadi yang membantu mengurangkan radikal bebas yang merosakkan kulit.

3) Ekstrak Pfaffia
Pfaffia juga digelar sebagai ginseng Brazil yg bila digabungkan dengan ekstrak biji benih camellia japonica dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik.Ia digunakan secara tradisional untuk merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin.

4) Elastin dari kolagen ikan
Elastin memelihara kulit menjadi flejsibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersamadengan kolagen untuk mnegekalkan kulit yang tegang, anjal dan elastik.

5) Vitamin C & Vitamin B
Vitamin C meningkatkan penghasilan kolagen dalam kulit, menentang radikal bebas, dan antioksida yang baik untuk kulit.

Vitamin B turut serta dalam memetabolismmakan karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

6) Ekstrak kekerang
Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesesaan mata.

7) Lactobacillus acidophilus
Lactobasilus acidophilus ialah sejenis bakteria baik. Ia membantu mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.

Klik sini untuk lebih info tentang Shaklee Collagen Powder dan Klik sini untuk testimonial Shaklee Collagen Powder yang hebat ini!

APA ITU KOLAGEN?

APA ITU KOLAGEN?


Kolagen adalah protein yang terdiri daripada asid amino yang khusus iaitu prolin, hidroxprolin dan arginine yang di dalamnya merupakan binaan struktur karbon, oksigen dan hidrogen.

Tubuh badan manusia merangkumi hampir 30% protein yang terdiri daripada kolagen yang didapati hampir dalam kesemua anggota badan terutamanya di dalam tulang, tendon dan ligamen.

Struktur kolagen yang kuat dan kukuh ini boleh kita perhatikan dalam gambar di bawah:




Kulit yang kerap terdedah kepada sinaran matahari dan pencemaran alam sekeliling menjadi faktor utama collagen di dalam sel menyusut dengan lebih cepat sebelum ia mampu dibina semula.

KESAN KEHILANGAN KOLAGEN


Kesan Kehilangan Kolagen

Kesan daripada kehilangan collagen pada kulit akan mengakibatkan kulit menjadi kendur, berkedut, kuku mudah patah dan menyebabkan rambut semakin nipis dan tidak bermaya.







KEHILANGAN KOLAGEN AKAN MENYEBABKAN


  • Rambut: kering dan bercabang
  • Muka: Pori besar, jeragat hitam & bintik-bintik
  • Tulang: Kekurangan kalsium & risiko osteoporosis
  • Kulit: Otot kendur, berkedut & hilang keanjalan
  • Sendi: Sakit sendi & penuaan
  • Mata: Penghilatan kabur, lingkaran hitam & sembap
  • Gigi: Kerosakan dan penyakit gigi
  • Payudara: Hilang kenajalan
  • Organ dalaman: Kurang berfungsi dengan baik
  • Kuku: Mudah pecah & kurang bersinar

Kini, lebih-lebih lagi wanita, lebih mengambil perhatian tentang keperluan kolagen untuk kecantikan. Antara penyelesaian yang ada di pasaran ialah:
  • Rawatan suntikan kolagen - Namun antara kesan negatif rawatan ini adalah alahan atau jangkitan yang menyebabkan kesan yang lebih teruk. Hasil yang didapati daripada rawatan ini juga hanyalah untuk sementara sahaja.
  • Aplikasi pada luaran - Molekul kolagen terlalu besar untuk diserap ke dalam kulit dan cara ini adalah tidak berkesan mengikut kajian.
  • Secara oral/minum - Cara paling mudah dan berkesan yang dapat memanfaatkan kolagen

SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Bahan utama Shaklee Collagen Powder ialah kolagen sisik ikan merah. Sisik ikan merah adalah sumber kolagen premium yang terbaik. Ikan merah merupakan ikan laut dalam, kurang pencemaran , tahan lasak dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen haiwan. Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m. Ikan merah juga boleh menahan tekanan sehingga 20 paun, bertelur dan hidup dengan bebas di lautan dalam. Ini menjadikan ia sumber kolagen yang sangat tahan lasak dan elastik.

Shaklee Collagen Powder bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal. Kepaduan selnya yang tinggi, tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan.



Unit dalton adalah unit yang digunakan untuk mengukur saiz jisim molekul. Semakin rendah nilai dalton semakin tinggi potensinya untuk diserap dengan efektif kedalam badan. Berhati-hati jika molekul kolagen yang anda gunakan terlalu besar, ianya tidak akan dapat diserap sepenuhnya kedalam badan dan selebihnya akan termendak didalam badan dan kemungkinan besar akan jadi risiko lain pula di dalam badan. Kerana inilah, kebanyakan kolagen di pasaran tidak mempamerkan saiz dalton kolagen yang mereka hasilkan dan tiada kajian klinikal yang intensif dijalankan keatas produk mereka.



Di antara kebaikan Shaklee Collagen Powder adalah:
  • Membantu menghasilkan collagen yang amat diperlukan bagi memelihara kesihatan kulit, tendon, ligamen dan salur darah.
  • Menggalakkan kulit menjadi lebih tegang, anjal, gebu dan lembut.
  • Menggalakkan pertumbuhan rambut menjadi lebih kuat.
  • Membantu mengekalkan kesihatan tulang rawan, tulang dan gigi.

PENJUALAN SHAKLEE COLLAGEN DIHENTIKAN BERMULA 1.1.2015

Hari ini Shaklee Malaysia telah membuat satu lagi KEJUTAN dengan PROMOSI HEBAT untuk Disember ini!
 
 
"Atas sebab garis panduan proses pendaftaran yang baharu telah diperkenalkan oleh Kerajaan Malaysia, Shaklee Collagen Powder akan dihentikan jualannya buat sementara waktu bermula 1 JANUARI 2015. Ini bermakna, anda mempunyai masa sehingga 31 DISEMBER 2014 untuk membeli produk ini.

Oleh kerana tempoh pendaftaran dan permohonan lesen produk yang baru akan mengambil masa 9 hingga 12 bulan, pihak Shaklee Malaysia telah berbesar hati memberikan promosi HEBAT "Beli 3 PERCUMA 1" kepada anda!" 





BELI 3 PERCUMA 1!

 
Pembaharuan pendaftaran produk ini pernah berlaku kepada kemasukan Sustained Release Vita-C Plus pada tahun 2012, lebih setahun proses pendaftaran baru mengambil masa mengakibatkan ramai putih mata dan kecewa kerana ketiadaan stok Sustained Released Vita-C Plus pada ketika itu. Pendaftaran baru perlu dibuat untuk formulasi baru produk. Untuk tidak menghampakan ramai peminat Shaklee Collagen Powder, Shaklee telah membuat makluman awal dan juga promosi untuk membolehkan, pengguna dan pengedar untuk menyediakan stok penggunaan sehingga SETAHUN!

 
Segera dapatkan stok anda kerana penjualan akan di HENTIKAN bermula 1 JANUARI 2015!

Promosi HEBAT ini, bukan sahaja memberikan penjimatan pada nilai wang yang anda belanjakan tetapi memberikan anda KEAHLIAN SHAKLEE secara PERCUMA! PERCUMA COLLAGEN 1 KOTAK dan anda juga layak untuk menerima CASH REBATE bernilai RM3+
 

KENALI DAN FAHAMI TENTANG ITU KOLAGEN

Apakah Kolagen?




Kolagen adalah protin utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.

Kolagen terdapat pada, kornea, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi, gigi, hati, tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buah pinggang, jantung serta sistem limfatik.

Terdapat 29 jenis kolagen namun 90% adalah dari jenis kolagen I, II, III, 1V dan V.

  • Kolagen I: terdapat pada kulit, tendon, pembuluh darah, ligatur, organ, tulang (komponen utama tulang) dan gigi
  • Kolagen II: tulang rawan (komponen utama tulang rawan), mata
  • Kolagen III: reticulate (komponen utama retikuler serat). Rangkaian ini bertindak sebagai penyokong dalam tissue lembut seperti hati, jantung, tulang sumsum, arteri, kulit, usus, rahim
  • Kolagen IV: membentuk asas kepada sel membran dasar(serat yang melapisi permukaan rongga dan organ seperti buah pinggang ) kanta mata, atau endothelium yang melapisi permukaan interior pembuluh darah.
  • Kolagen V: permukaan sel, rambut dan uri.

Apakah Fungsi Kolagen?
- menghasilkan asid amino penting seperti :
  • lysin, prolin dan glysin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tisu penyokong, dan untuk mengawal fungsi sel.
  • hydroxyprolin - memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong dan tulang
  • glisin - melembapan kulit.
  • alanin, prolin dan asparagin - menstabilkan struktur, melembap, menegang dan menganjalkan kulit lantas mengekalkan kulit cantik serta menghalang penuaan.
  • arginin - memudahkan tidur nyenyak, menghasilkan pola tidur.
- mengawal metabolisme tubuh dengan mencerna secara enzimatik.
- melindungi tulang rawan pada sendi daripada enzim dan kerosakan oksidatif .
- menegang, menganjal dan melembapkan kulit.
- menampung air dalam tubuh. 
- meningkatkan penyerapan kalsium.
- menguatkan salur darah dan melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit
- meningkatkan isyarat induksi
- menghasilkan kualiti rambut dan kuku yang baik


Apakah Kesan Kekurangan Kolagen Pada Tubuh?

Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1-4g/sehari selepas usia 20 tahun. Kesan penurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 40-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit. 






CARA PENGAMBILAN COLLAGEN SHAKLEE




Memandangkan, ramai yang dah tahu tentang Collagen Shaklee ini, sekarang saya nak tunjukkan bagaimana cara makan kolagen Shaklee yang betul. 

Secara peribadi, dulu saya tak suka nak makan makan kolagen segala. Rasa renyah dan remeh kerjanya. Tapi sebenarnya mudah saja cara nak makan kolagen ini. Boleh dibancuh terus dalam segelas air sejuk.

Tapi saya tak bancuh dalam air kosong biasa, biasanya saya masukkan sedikit kordial oren atau sirap, sebagai penambah rasa. Takdelah rasa plain saja kan dan boleh hilangkan bau hanyir ikan. Boleh juga kalau nak mix kan dengan kordial lain. Janji bancuh dengan air sejuk ya, jangan air panas. Sebab air panas boleh menyebabkan kalogen musnah. Nanti makan hampas saja! Rugi tu.


Resepi ESP, Performance Drink dan Collagen
  • 2 sudu besar ESP
  • 2 sudu besar Performance Drink untuk rasa oren
  • 1 peket Shaklee Collagen Powder (SCP)

Campurkan semua dalam bekas minuman atau shaker kemudian masukkan air sejuk. Goncangkan dan sedia diminum! Yum yum !

Cukup lengkap untuk membantu nutrisi penyusuan saya , membekalkan tenaga sepanjang hari dan menjaga kecantikan luaran dan dalaman.

Anda juga boleh pelbagaikan cara makan kolagen shaklee ini, tak semestinya ikut cara diatas. Asalkan tak menggunakan air panas, itu dah betul.

Satu lagi tips penting berkaitan cara makan kolagen ini ialah , ambil kolagendi waktu perut kosong seperti awal pagi sejam sebelum sarapan atau sebelum tidur waktu malam. Ini adalah untuk memastikan supaya kolagen tadi dapat diserap semaksima mungkin. Kalau ketika perut penuh, alamat tak dapatlah kesan yang di impikan. Kesian pulak, nanti produk yang disalahkan

Jadi pastikan syarat syarat di atas dipenuhi barulah menjadi!

Ok itu saja serba ringkas penerangan berkaitan cara makan Shaklee Collagen Powder yang betul. Mudahkan sebenarnya untuk nak jaga kecantikan! Saya saja yang banyak alasan (dulu… sekarang tidak lagi)

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE

COD AREA MELAKA CHENG/BUKIT RAMBAI/ALOR GAJAH/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL

HP : 012-6412248

Email : healthynurjannah@gmail.com

FB Pages : AJLegacy

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.