SKINCARE YOUTH SHAKLEE BERDAFTAR DAN MENDAPAT KELULUSAN KKM

Ramai yang bertanya dengan Effa adakah produk Skincare Youth Shaklee ini berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)??

Effa sendiri sebagai pengguna pun mestilah nak pastikan produk yang Effa pakai ni selamat. 

Sepertimana yang kita ketahui kesan buruk terhadap penggunaan produk yang mengandungi bahan terlarang dan tidak mendapat kelulusan KKM yang amat menakutkan.

Penggunaan produk tidak berdaftar ini kemungkinan memberi risiko:
  • produk ini mungkin dihasilkan di kawasan persekitaran yang kotor dan tidak mematuhi garis panduan yang ditetapka oleh KKM
  • produk ini mungkin dicampur dengan bahan-bahan aktif yang berbahaya, yang boleh mengakibatkan kerosakan pada kulit dan juga berisiko kepada kerosakan organ-organ badan yang lain atau berisiko terkena kanser
Jadi, janganlah risau kerana Shaklee memang telah mendaftarkan kesemua produknya sebelum dipasarkan. Dan pastinya Skincare Youth ini LULUS KKM.

YOUTH SKINCARE LULUS KKM

Youth Skincare tergolong dalam kumpulan Kosmetik. Jadi no pendaftaran yang diberikan oleh KKM disenaraikan "Notification No (NOT)"

Boleh semak sendiri di Website Rasmi   : National Pharmaceutical Regulatury Agency


Jadi jangan risau untuk menggunakan Skincare Youth ni. Bukan sahaja produk terbaik dan selamat tapi Youth juga boleh meningkatkan kesihatan kulit secara dramatik malah ianya 100% dijamin mampu menjadikan usia kulit 10 tahun lebih muda.