PENJAGAAN KULIT DENGAN YOUTH SHAKLEE


YOUTH™ adalah sebuah revolusi. Dengan lapan paten dan paten-diproses, setiap produk YOUTH diformulasi secara spesifik untuk menangani pelbagai faktor penuaan, samada ianya cara hidup anda, kerosakan persekitaran, atau penuaan semulajadi. Terdapat 5 bahan semulajadi asas kepada kewujudan Youth ni.

KUASA BOTANIKAL

1.MUSCADINE GRAPE 

Muscadine Grape

Polifenol Muscadine Grape yang dalam proses patent melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elasti

2. LOTUS JAPONICUS


Lotus Japonicus

YOUTH Complex yang dalam proses paten, digabungkan dengan Lotus Japonicus, mengaktifkan protein youth yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin. YOUTH Complex dihasilkan bersama dengan Lotus Japonicus dan Schisandra Chinensis Fruit Extract, yang membekalkan lebih banyak nutrien dan tenaga kepada kulit anda secara berstruktur.

3. APPLE STEM CELL EXTRACT


Apple Stem Cell Extract

Kajian menunjukkan bahawa Apple Stem Cell Extract mengaktifkan dan mempercepat pembaharuan sel kulit untuk kulit kelihatan lebih muda. Ia juga mengekalkan serta memperbaiki tisu kulit supaya kulit anda kelihatan lebih berseri dan lembut, lebih lama.
 
4. SCHISANDRA CHINENSIS FRUIT EXTRACT


Schisandra Chinese Fruit Extract

Secara tradisionalnya, herba ini digunakan di China, Jepun dan Korea untuk melegakan dan menenangkan keradangan dan kegatalan kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit, Schisandra Chinensis Fruit Extract menyokong struktur kulit muda dengan menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksidan.

5. VITAL REPAIR+® COMPLEX


Vital Repair

Vital Repair Complex+® yang mempunyai pelbagai paten memberikan nutrien anti oksida dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

PRODUK DI DALAM YOUTH SHAKLEE

Luminous Gel Oil Cleanser
Pencuci muka 3-dalam-1 ini tidak mengandungi sabun, pH-seimbang, pembersih ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhalus dengan lembut, menyuci, dan menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya. Hadapi dunia dengan seri semulajadi anda.
Bahan-bahan Utama
Vital Repair+®, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang Menghaluskan.

Perfecting Skin Toner 

Toner ni bebaskan kulit dari sel kulit kusam dan ejen persekitaran yang mencemarkan kulit. Ia boleh buatkan kulit menjadi lebih cerah dan berseri. Toner ni berfungsi untuk membersihkan kulit mati, mengekalkan hidrasi kulit agar tak kering, dan juga bekalkan nutrisi pada kulit kerana ia juga miliki vitamin dari botanikal terpilih.

Toner ni boleh dipakai dengan dua cara. Iaitu dengan kapas mahupon dep dep gitu je. Kalau pakai dengan kapas, ia mencuci kali kedua. Kiranya sel mati dan kulit kusam boleh melekat kat kapas tu. Akan nampak kekuningan kat kapas tu nanti. 

Bahan-bahan Utama
Vital Repair+®, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang Meremajakan.

Activating Serum

Kunci untuk mengecapi kulit yang cantik, kelihatan-muda adalah denganmempercepatkan pembaharuan sel kulit kepada kadar yang lebih cepat. Kulit yang muda melakukannya dengan mudah. Ia akan memperbaharu pada kadar yang optimum dan menghasilkan semua kolagen dan elastin yang kita perlukan untuk kulit yang lembut, gebu serta berseri.

Tetapi dengan meningkatnya usia kita, keserian itu akan hilang. Pembaharuan sel kita akan menjadi perlahan dan kolagen dan elastin yang dihasilkan akan berkurangan.

Berbeza dari produk penjagaan kulit yang lain, teknologi canggih Shaklee bukan sahaja menangani penuaan di permukaan, malah ia bertindak pada sel kulit anda.

Ini bermakna yang Shaklee tidak hanya menyediakan manfaat perlindungan dan pembaikan, Shaklee juga menyokong fungsi penting sel yang dapat memulihkan keremajaan dan seri wajah.

Mengandungi 10 kali ganda kepekatan YOUTH Complex yang dalam proses paten, Youth Activating Serum semestinya produk yang diperlukan dalam koleksi YOUTH.

Bahan-bahan Utama
YOUTH Complex dengan Apple Cell, Lotus Japonicus, Vitamin A Berkapsul.

Age Defense Moisturizer – SPF 50

Disebabkan Malaysia memiliki UV yang tinggi sepanjang tahun, Moisturizer ni direka khas untuk pasaran Malaysia. Shaklee buat khas dengan SPF50.

Ia melindungi kulit kita daripada UV A dan UV B. Apa tu UV A dan UV B? UV A adalah pancaran cahaya yang masuk ke dalam lapisan kulit dalam. Kolagen dan elastin ada dalam lapisan kulit. Jadi kalau tak lindung dari UVA, habis semuanya termusnah. Dan inilah punca TUA. Kalau perasan, orang orang yang terdedah kepada matahari memang nampak lebih tua kan. Lagi lagi kalau takde guna perlindungan UV A. UV B pulak ia serang permukaan luar kulit. Jadi sunburn tu disebabkan oleh UV B. Dan Youth age defense moisturizer ni melindungi kulit kita dari kedua-duanya.

Bahan-bahan Utama   
SPF 50, Vital Repair+® Complex, Muscadine Grape Extract

Krim malam



ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM – LIGHT

Ia membantu dalam menggalakkan proses pembaharuan sel kulit semasa kita tidur. Campuran yang Shaklee buat ni bantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin. Ia membuatkan kulit kita menjadi lebih muda dan cerah. Saya pakai ni setiap malam dah masuk 17 hari tau. Kulit muka memang nampak lebih cerah. Tiap pagi bila bangun rasa makin semangat.

Bahan-bahan Utama
Vital Repair+® Complex, Schisandra Chinensis, Lotus Japonicus


ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM – RICH

Krim malam ini diformulasi dengan shea butter dan jojoba menghidratkan kulit dengan mendalam serta melembutkan kulit. Alga Marin ditambah dengan anti oksida yang kaya dengan vitamin membantu mengecas dan membantu sel kulit semasa anda tidur, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin, dan cerah.

Bahan-bahan Utama
Vital Repair+® Complex, Lotus Japonicus, Shea Butter, Jojoba 


Radiant C + E



Dos sebanyak 20% vitamin C tulen yang berpaten dan vitamin E serta ekstrak sel raspberi membantu untuk menegang, mencerah, dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan.

Radiance C+E mengurangkan kehadiran tompok usia, melicinkan tekstur kulit, dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan.

Untuk kesan yang lebih menakjubkan, gunakan bersama rejimen penjagaan kulit anda selepas menggunakan serum.

Kapsul berdos-tunggal yang mudah digunakan ini adalah berasaskan tumbuh-tumbuhan, vegan, 100% terbiodegradasi dan diformulasikan tanpa bahan pengawet.

Bahan-bahan Utama
20% Vitamin C Tulen, Vitamin E, Raspberi


Nak rasai Youth ni sendiri? Nak tanya sesuatu pasal Youth lagi? Atau nak order Youth set hari ni? Boleh Whatsapp saya segera.