8 TANDA BUAH PINGGANG DALAM KEADAAN BERBAHAYA


Buah pingang bertanggungjawab untuk pembersihan dan detox, iaitu penapisan 10-150 liter darah setiap hari. Ini adalah penting untuk semua fungsi badan dan menjaga darah yang sihat buah pinggang.Ia  bertanggungjawab untuk mengeluarkan cecair yang berlebihan atau bahan buangan daripada badan kita. Ia juga berfungsi untuk mengawal tahap elektrolit dan tulang yang sihat dan kuat, membuat lebih banyak sel-sel darah merah dan menstabilkan tekanan darah.

Jika buah pinggang berada dalam keadaan tidak sihat dan hampir rosak serta tidak boleh lagi berfungsi, seperti biasa, tahap kesihatan kita akan menurun dan ini merupakan masalah besar kepada sistem badan kita.

Masalah yang dikaitkan dengan kerosakan atau kegagalan buah pinggang

BENGKAK

Apabila buah pinggang mula untuk gagal di "kerja" mereka, mereka boleh menghilangkan cecair berlebihan kurang dan kurang dan ini akan membuat wajah kembung dan bengkak, juga sendi dan anggota badan.

PERUBAHAN SEMASA BUANG AIR KECIL

Tanda-tanda yang paling jelas dan awal ialah ini:
  •     masalah membuang air kecil
  •     Tekanan semasa proses
  •     air kencing gelap, membuang air kecil kurang kerap dan dengan jumlah yang kecil
  •     warna 'Pale' air kencing, kerap dan dalam jumlah yang besar
  •     berbuih air kencing
  •     Banyak menggesa untuk membuang air kecil pada waktu malam

RUAM PADA KULIT

Pembentukan bahan buangan di dalam badan kita boleh dikaitkan dengan kegagalan buah pinggang - kulit mendapat banyak ruam dan gatal-gatal. Semua sisa buangan akan terkumpul dalam darah dan menjadikan kulit kelihatan tidak sihat, kering dan gatal-gatal. Losyen dan krim dan kosmetik boleh mengurangkan masalah kulit ini, tetapi tidak menyelesaikan masalah yang datang dari dalam - JIKA ruam disebabkan secara langsung oleh masalah buah pinggang sudah tentu.

KELETIHAN

Jika buah pinggang sihat mereka menghasilkan EPO (erythropoietin), hormon yang membuat lebih sel-sel darah merah yang membawa oksigen ke mana diperlukan. Jika bilangan sel-sel darah merah diturunkan, keletihan akan berlaku dan ia akan memberi kesan kepada otak dan otot juga. Ini juga merupakan tanda anemia yang teruk.

SESAK NAFAS

Ia adalah masalah biasa, tetapi ia mungkin dikaitkan dengan kerosakan buah pinggang. Jika badan tidak mempunyai oksigen yang mencukupi, ia adalah kerana jumlah yang rendah sel darah merah yang menghantar oksigen di mana-mana. Jumlah sel-sel darah adalah dihubungkan dengan menimbun toksin berbahaya di dalam paru-paru.

RASA LOGAM DALAM MULUT (METALLIC TASTE)

Sisa terkumpul di dalam darah akan berubah citarasa anda kepada makanan dan juga menyebabkan bau mulut sepanjang masa. Satu lagi tanda kerosakan buah pinggang adalah perubahan yang teruk dalam makanan tertentu atau kurang selera makan.

SAKIT

Rasa sakit di bahagian belakang atas adalah satu lagi tanda-tanda keadaan ini - iaitu kawasan yang sama lebih kurang di mana buah pinggang diletakkan. Sakit boleh dicetuskan lebih oleh jangkitan atau batu karang.

KEPEKATAN BAD DAN RASA PENING

Bad aliran oksigen ke otak adalah tanda yang jelas tentang anemia yang serius, tetapi juga kegagalan buah pinggang. Ia akan merosakkan fokus dan tumpuan, membuat anda pening dan pening dan menyebabkan masalah ingatan.

Menggabungkan makanan sihat dalam diet anda dan mempunyai lebih banyak makanan antioksidan atau makanan tambahan. Itulah ay buah pinggang anda akan berfungsi pada tahap terbaik dan memproses bahan yang baik juga.