BAGAIMANA ESP MEMBANTU KURANGKAN GASTRIK?

Punca penyakit gastrik adalah amalan tabiat makan (minum pagi, makan tengahari dan makan malam) yang tidak mengikut waktu yang tetap. Sebagai contoh kadang-kadang makan tengahari pukul 11.00, kadang-kadang pukul 12.00, kadang-kadang pukul 1.00, kadang-kadang pukul 2.00 dan kadang-kadang bila tersangat sibuk sampai pukul 4.00 petang belum makan tengah hari.



Apabila amalan ini diteruskan untuk tempuh kira-kira 5 tahun, insyaAllah Allah akan memberikan penyakit gastrik. Setelah penyakit gastrik dikesan, namun tabiat ini masih diteruskan, insyaAllah dalam tempuh 2 tahun lagi, orang ini akan mendapat penyakit yang lebih serius lagi iaitu peptic ulcer atau ulser perut.

Tempuh matang untuk penyakit gastrik ini akan dipercepatkan lagi sekiranya seseorang itu merokok, suka makan nenas, makan mee segera, jeruk kering dan basah, junk food, minum minuman bergas, makan makanan berangin seperti pisang nangka, ubi dan cempedak / nangka; makan makanan terlalu pedas, makan hingga tersangat kenyang, makan ubat doktor atau tradisional tertentu dan makan makanan yang bercuka.

Penyakit ini dipercayai disebabkan oleh ketidakseimbangan kandungan asid dan pepsin di dalam usus. Pengeluaran asid yang berlebihan menyebabkan terjadinya ulser. Maka dengan itu..eloklah dicegah sebelum ia menjadi parah.

Bagaimana ESP boleh membantu?

Energising Soy Protein(ESP) adalah protein berasaskan soya yang mana mampu memperbaiki sel-sel baru di dinding perut. Ia juga untuk menstabilkan hormon badan dan meneutralkan keadaan asid dalam perut.
Kandungan gas dalam perut meningkat apabila tiada makanan dalam perut untuk diproses. Proetin bersifat lebih kompleks berbanding karbohidrat dan kekal lebih lama di dalam perut. Pengambilan 3 kali sehari, sesudu setiap kali mampu merendahkan risiko gastrik. Kerana itu beribu penghidap gastrik yang mengamalkan ESP dah bebas dari gastrik.

Jom baca apa kata mereka yang menjadikan ESP sebagai penawar gastrik....

TESTIMONI GASTRIK ESP

TESTIMONI GASTRIK ESP

TESTIMONI GASTRIK ESP

TESTIMONI GASTRIK ESP