SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Shaklee Collagen Powder adalah supplement yang unggul, mengandungi 4,000mg kolagen RRS (sisik ikan merah) proprietari, sejenis kolagen tulin dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisk ikan merah, Saiz molekul yang sangat kecil iaitu 1,000 Dalton ( berat molekul kolagen disukat dalam unit Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

MANFAAT UTAMA COLLAGEN

Semakin umur kita meningkat, tubuh kita menghasilkan semakin kurang kolagen, mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus di samping kulit yang semakin kendur. Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen di dalam tubuh kita. Kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisis, merokok dan sebagainya. Pengambilan Shaklee Collagen Powder mampu membantu mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedutan pada kulit.

KHASIAT DAN KELEBIHAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER




Tampak lebih muda, rasa lebih muda,
  • Kolagen juga bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula rambut
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat
  • Kulit menjadi lebih lembab dan elastisiti kan bertambah baik. Kulit juga kan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan
  • Kolagen adalah sama penting untuk tulang sama seperti tulang mememerlukan kalsium. Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kerapuhan tulang
  • Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi
  • Kolagen baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan kolagen membantu mngekalkan otot mata supaya tetap anjal
  • Memastikan otak sentiasa sihat. Sel gyla membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Kolagen penting dalam memastikan otak dan minda berkeadaan baik apabila umur semakin meningkat.

FUNGSI SETIAP RAMUAN UTAMA SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobasillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B, digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RRS dan meyokong kecantikan anda dari dalam.


Ramuan Utama Shaklee Collagen Powder

1) Kolagen dari sisik ikan merah
Shaklee menggunakan sisik ikan merah yang mengandungi kandungan kolagen yang bersifat premium yang mana ia mudah diserap dan kurang kontaminasi berbanding kolagen yang diperoleh daripada haiwan lain. Kolagen daripada ikan mempunyai banyak elastin yang berkerjasama dengan kolagen untuk memastikan kulit tegang, lembut dan anjal.

2) Ekstrak biji Camellia Japonica
Biji Camellia Japonica mengandungi Oleic Asid untuk meningkatkan kelembapan dan kelembutan kulit. Camellia japonica juga mengandungi Isoflavones , antioksida semulajadi yang membantu mengurangkan radikal bebas yang merosakkan kulit.

3) Ekstrak Pfaffia
Pfaffia juga digelar sebagai ginseng Brazil yg bila digabungkan dengan ekstrak biji benih camellia japonica dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik.Ia digunakan secara tradisional untuk merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin.

4) Elastin dari kolagen ikan
Elastin memelihara kulit menjadi flejsibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersamadengan kolagen untuk mnegekalkan kulit yang tegang, anjal dan elastik.

5) Vitamin C & Vitamin B
Vitamin C meningkatkan penghasilan kolagen dalam kulit, menentang radikal bebas, dan antioksida yang baik untuk kulit.

Vitamin B turut serta dalam memetabolismmakan karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

6) Ekstrak kekerang
Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesesaan mata.

7) Lactobacillus acidophilus
Lactobasilus acidophilus ialah sejenis bakteria baik. Ia membantu mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.

Klik sini untuk lebih info tentang Shaklee Collagen Powder dan Klik sini untuk testimonial Shaklee Collagen Powder yang hebat ini!