MEALSHAKE MEMBANTU MENINGKATKAN SELERA MAKAN KANAK-KANAK


Mealshake

Mealshake memang berperanan baik untuk meningkatkan selera makan anak. Mealshake kaya dengan vitamin dan mineral termasuk asid folik, Biotin, kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses kanak-kanak membesar.

Selain itu Mealshake memberikan 24 jenis vitamin penting daripada vitamin A ke Z dengan mineral dan mineral surih. Mineral sangat penting kepada tubuh untuk meningkatkan kadar penyerapan vitamin dan menjadikan enzim kekal aktif. Ia turut mengandungi lecithin soya yang penting untuk bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

Memandangkan ia kaya dengan protein (tanpa laktosa), Mealshake membantu dalam pembentukan sel-sel bagi kulit, kuku, rambut, organ, darah, sel-sel vaksin dan lain-lain. Selain itu ia turut meningkatkan imun kanak-kanak.

Mealshake mengandungi vitamin seperti vitamin A, C, E, zink, selenium. Vitamin ini merupakan komponen anti oksida untuk melawan penuaan. kanak-kanak juga terdedah kepada radikal bebas yang boleh melemahkan sel badan.

Mealshake mengandungi vitamin B Complex, zat besi dan copper yang penting untuk pembentukan sel darah merah yang sihat. Ini membantu meningkatkan warna kulit muka dan mencantikkan kulit anak.

Ia kaya dengan serat larut yang membantu mengeluarkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut. Justeru Mealshake membantu mengatasi masalah sembelit di kalangan kanak-kanak.