VITAMIN A PENAWAR RABUN/ RABUN MALAM/ KULIT KUSAM



Ramai yang mengetahui apakah fungsi vitamin A namun ramai antara kita kurang menitikberatkan kecukupan vitamin A dalam kehidupan harian. Tahukah anda pengambilan kecukupan vitamin A dapat mengelakkan anda dari penggunaan cermin mata jika rabun pada peringkat awal. Shaklee mengeluarkan produk vitamin A yang dikenali sebagai Carotomax Shaklee. Ianya memudahkan anda untuk mendapatkan kecukupan vitamin A dalam tubuh. 


Vitamin A


Apakah akibat kekurangan vitamin A dalam tubuh?
 
Kekurangan vitamin A boleh menyebabkan kornea mata mengalami kerosakan yang teruk dan ianya sukar untuk dipulihkan. Setiap individu mempunyai retina mata yang mana terdapat 4 jenis foto pigmen yang semuanya memerlukan vitamin A. Fungsinya  adalah untuk menyerap sinar pada pelbagai gelombang, sehingga mata dapat membezakan warna dan ketepatan yang jelas dan tepat.

Vitamin A juga dapat mengimbangi fungsi mata. Kekurangan vitamin A juga boleh menyebabkan mata kurang jernih serta kurang sel penghasilan cecair yang boleh menyebabkan mata kurang bersinar.

Kulit kusam juga boleh dikaitkan dengan kekurangan Vitamin A kerana vitamin A terlibat dalam proses mengawal membentuk sel. Ini kerana sel epitel yang menjadikan kulit kelihatan segar.

Vitamin A Shaklee
 
Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.