COQ HEALTH PENAWAR SAKIT JANTUNG

Apa itu CoQ Health Shaklee?

CoQ Health Plus Shaklee merupakan supplement yang  mengandungi 3 gabungan hebat iaitu campuran 28 miligram (mg)  (CoQ10), ekstract Teh Hijau dan vitamin E. Gabungan  Con enzim, ekstrak teh hijau dan vitamin E bagi memantapkan fungsinya untuk menghapuskan/mengoksidakan kolesterol jahat LDL. Vitamin ini juga dikenali sebagai vitamin Q atau CoQ10.
3 Gabungan Hebat CoQHealth Shaklee 


CoQ10 - ada terdapat dalam setiap sel badan manusia. Fungsinya adalah sebagai antioksidan, yang melindungi tubuh daripada kerosakan yang disebabkan oleh molekul merbahaya. CoQ10 hadir secara semula jadi dalam jumlah yang kecil yang terdapat dalam pelbagai jenis makanan, tetapi tahap amat tinggi dalam daging organ seperti jantung, hati dan buah pinggang, serta daging lembu, minyak soya, sardin, ikan kembung, juga kacang tanah.
Ekstrak Teh Hjau - Mengawal kadar kolesterol dalam tubuh, membantu mencegah kanser, mengurangkan risiko strok, darah tinggi dan penyakit berkaitan hati. antikoksida, membantu mencegah kerosakan akibat radikal bebas, mengandungi vit E dan C - untuk kulit, rambut. Menambah stamina,menghilangkan keletihan. Memberi manfaat untuk kesihatan gusi.
 
Vitamin E - vitamin larut lemak, melindungi tubuh dari radikal bebas, serta juga mencegah penyakit seperti PMS, mengurangi keletihan dan memperlambat penuaan badan yang disebabkan oleh proses pengoksidaan. Bersifat antikanser dan antioksida. Membantu menguatkan akar rambut.

Tahukah anda CoQhealth Shaklee?

1 kapsul CoQHealth= 28 cawan brokoli.

Dengan mengambil sebiji kapsul CoQ yang diambil sehari selepas makan, ia mampu menyokong penghasilan tenaga bagi jantung, meningkatkan peredaran serta membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah serta juga kaya dengan lain-lain kebaikan.


 

Apakah kelebihan mengamalkan  Coq Health Shaklee?

CoQ Health boleh membantu dalam hal-hal yang berkaitan dengan jantung kerana ia boleh meningkatkan pengeluaran tenaga dalam sel-sel, mencegah pembentukan darah beku dan bertindak sebagai antioksidan. Beberapa kajian menunjukkan bahawa dengan mengambil supplemen CoQ Health Shaklee, boleh membantu mencegah dan merawat penyakit berikut :


Serangan Penyakit Jantung

Satu kajian klinikal mendapati bahawa pengambilan supplemen CoQ10 setiap hari dalam tempoh 3 hari selepas serangan penyakit jantung seseorang tersebut akan kurang berisiko untuk mempunyai serangan jantung berikutnya.

Kegagalan Jantung

Orang yang mempunyai kegagalan jantung kongestif, di mana jantung tidak dapat mengepam darah biasanya akan mempunyai tahap rendah CoQ10. Kegagalan jantung boleh menyebabkan darah terkumpul di bahagian-bahagian badan yang lain, seperti paru-paru dan kaki. Ia juga boleh menyebabkan sesak nafas. Beberapa kajian klinikal menunjukkan bahawa suplemen CoQ10 membantu mengurangkan bengkak di kaki , mengurangkan cecair di dalam paru-paru, menjadikan pernafasan lebih mudah dan meningkatkan kapasiti untuk pesakit jantung melakukan senaman. CoQ Health Shaklee boleh membantu merawat kegagalan jantung apabila digabungkan dengan ubat-ubatan konvensional.

Tekanan Darah Tinggi

Beberapa kajian klinikal di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan seseorang yang mengamalkan Coq 10 .

Kelebihan-kelebihan lain Vitamin Coq Health.


  • Co-Q10 boleh meningkatkan insulin - baik untuk pesakit kencing manis
  • Membantu merawat migrain.
  • Kesuburan - Meningkatkan jumlah sperma dan membantu kesuburan lelaki
  • Co-Q10 boleh melindungi daripada kesan-kesan sampingan dari ubat-ubatan. Pengambilan ubat-ubatan yang kerap boleh mengganggu sintesis koenzim Q10 dalam tubuh.
  • Kesihatan Mental - Kajian tambahan menunjukkan Pesakit Parkinson boleh mendapat manfaat tambahan daripada CoQ10
  • Kanser -Merawat kanser payudara dan kesihatan sokongan kepada pesakit yang menerima kemoterapi
  • Penyakit Gusi
  • Penting untuk kesihatan ginjal
  • Rawatan Obesiti- Mengurangkan berat badan
  • Mengurangkan simptom-simptom masalah jantung seperti sesak nafas, sukar tidur, dan bengkak. Jadi CoQ10 penting untuk meningkatkan tenaga di dalam otot jantung, juga meningkatkan kekuatan jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan.
Siapakah yang sesuai makan CoQHealth Plus?

Bagi mereka yang sudah mencapai 3 series, CoQHealth Plus adalah suplement wajib diamalkan kerana pada peringkat usia ini kandungan Co enzim Q10 mula beransur-ansur berkurangan.

Tanda-tanda kekurangan co-enzim Q10 termasuk: -

- Kegagalan jantung kongestif
- Tekanan darah tinggi
- Angin
- Strok
- Kekurangan tenaga
- Gingivitis
- kelemahan umum sistem imun.

Hasil beberapa kajian menyatakan bahawa kegagalan jantung kongestif adalah disebabkan kekurang co-enzim CoQ10. Co-enzim Q10 terlibat dalam pengeluaran tenaga. Kekurangan CoQ10  memberi kesan kepada jantung dan sistem kardiovaskular kerana jantung adalah otot yang paling banyak menggunakan tenaga. 

Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.