CARA PENGAMBILAN COLLAGEN SHAKLEE




Memandangkan, ramai yang dah tahu tentang Collagen Shaklee ini, sekarang saya nak tunjukkan bagaimana cara makan kolagen Shaklee yang betul. 

Secara peribadi, dulu saya tak suka nak makan makan kolagen segala. Rasa renyah dan remeh kerjanya. Tapi sebenarnya mudah saja cara nak makan kolagen ini. Boleh dibancuh terus dalam segelas air sejuk.

Tapi saya tak bancuh dalam air kosong biasa, biasanya saya masukkan sedikit kordial oren atau sirap, sebagai penambah rasa. Takdelah rasa plain saja kan dan boleh hilangkan bau hanyir ikan. Boleh juga kalau nak mix kan dengan kordial lain. Janji bancuh dengan air sejuk ya, jangan air panas. Sebab air panas boleh menyebabkan kalogen musnah. Nanti makan hampas saja! Rugi tu.


Resepi ESP, Performance Drink dan Collagen
  • 2 sudu besar ESP
  • 2 sudu besar Performance Drink untuk rasa oren
  • 1 peket Shaklee Collagen Powder (SCP)

Campurkan semua dalam bekas minuman atau shaker kemudian masukkan air sejuk. Goncangkan dan sedia diminum! Yum yum !

Cukup lengkap untuk membantu nutrisi penyusuan saya , membekalkan tenaga sepanjang hari dan menjaga kecantikan luaran dan dalaman.

Anda juga boleh pelbagaikan cara makan kolagen shaklee ini, tak semestinya ikut cara diatas. Asalkan tak menggunakan air panas, itu dah betul.

Satu lagi tips penting berkaitan cara makan kolagen ini ialah , ambil kolagendi waktu perut kosong seperti awal pagi sejam sebelum sarapan atau sebelum tidur waktu malam. Ini adalah untuk memastikan supaya kolagen tadi dapat diserap semaksima mungkin. Kalau ketika perut penuh, alamat tak dapatlah kesan yang di impikan. Kesian pulak, nanti produk yang disalahkan

Jadi pastikan syarat syarat di atas dipenuhi barulah menjadi!

Ok itu saja serba ringkas penerangan berkaitan cara makan Shaklee Collagen Powder yang betul. Mudahkan sebenarnya untuk nak jaga kecantikan! Saya saja yang banyak alasan (dulu… sekarang tidak lagi)