MENGECUTKAN FIBROID & CYST BERSAMA SHAKLEE

Ramai yang menghubungi saya mengadu disahkan mempunyai cyst atau fibroid dan doktor menasihati supaya pembedahan segera dilakukan untuk membuang ketumbuhan tersebut. Berita yang mengejut & dipaksa untuk melakukan pembedahan dalam masa yang terdekat sememangnya menakutkan. Untuk pengetahuan anda, cyst & fibroid ialah satu ketumbuhan abnormal sel dalam badan yang disebabkan oleh faktor radikal bebas. Ia juga boleh tumbuh semula selepas pembedahan jika radikal bebas tidak dikawal baik oleh antioksidan. Sebab tu kita selalu dengar kisah cyst & fibroid yang tumbuh semula selepas pembedahan. 



Jika anda disahkan mempunyai cyst atau fibroid dan disarankan untk menjalani pembedahan dengan segera, nasihat saya ialah dapatkan second opinion dari doktor yang lain sebelum setuju untuk menjalani pembedahan. Seeloknya, anda berjumpa dengan sekurang-kurangnya 2 orang doktor pakar yang lain. Jika anda seorang yang beragama Islam, anda boleh melakukan solat hajat & istikharah untuk mendapatkan gerak hati sama ada anda perlu menjalani pembedahan atau mencuba rawatan alternatif untuk mengecutkan cyst & fibroid tersebut.

Set Fibroid Shaklee boleh membantu anda mengecutkan fibroid & cyst dengan cara semulajadi tanpa anda perlu menjalani pembedahan.  Bergantung kepada saiz & jenis ketumbuhan yang anda alami, Insya Allah set ini akan dapat membantu mengecutkan ketumbuhan tersebut secara perlahan-lahan. Untuk jenis fibroid & cyst yang boleh dikecutkan oleh set ini.

Set ini terdiri daripada:

GLA untuk menstabilkan hormon di dalam badan. Tumbuhan fibroid dirangsang oleh hormon estrogen. Kandungan hormon estrogen yang berlebihan menggalakkan tumbuhan fibroid. Biasanya ada perimbangan antara 2 jenis hormon dalam tubuh wanita. Estrogen sentiasa dikeluarkan oleh kilang ovary, manakala progesteron dikeluarkan jika berlaku ovulation atau penetasan telur yg berlaku pada hari 13-14-15-16 dalam pusingan haid.


Jika tiada ovulation, maka kandungan progesterone tidak meningkat dan ini menggalakkan tindakan estrogen tanpa kaunter tindakan progesterone. Kesannya banyak yang tak baik , berbagai jenis tumbuhan dirahim dan dalam payaudara akan berlaku, dan diantaranya fibroid dan kanser. GLA Complex Shaklee membantu menstabilkan hormon dalam badan anda sekali gus mencegah fibroid & kanser.
Vitamin E & Vitamin C yang merupakan Anti oksidan yang kuat. Antioksidan adalah ejen pembasmi sel kanser & merupakan penentang radikal bebas yang akan memusnahkan molekul yang boleh memusnahkan sel sihat.

Alfalfa yang kaya dengan iodin. Dalam dunia perubatan, iodin telah lama digunakan untuk merawat cyst.