KEPENTINGAN DETOKS UNTUK KESIHATAN TUBUH & KULIT YANG CANTIK


Ramai orang mengadu masalah mereka tidak dapat diselesaikan walaupun telah mengambil vitamin atau supplemen yang bagus. Ada sesetengahnya mengalami gejala atau simptom yang lebih teruk lagi.

Sebagai contoh, gadis A hendak menyelesaikan masalah jerawatnya yang teruk. Maka dicadangkan pengambilan Set Cantik Gebu atau Set Kulit yang terdiri daripada Vitamin B Complex, Sustained Release Vita C dan Vita E Complex.

Set Cantik Gebu tersebut seolah-olah tidak berkesan langsung, malah makin banyak pulak jerawat yang naik.... KENAPA YE?..

Soalan seterusnya yang patut ditanya ialah... Cik Adik ada mengalami masalah kurang ke tandas? Kalau ada, kemungkinan besar masalah pertama yang harus diselesaikan ialah memastikan fungsi pencernaan kita lawas terlebih dahulu.

Apakah kepentingan kelancaran membuang air besar dan kecil yang lawas?

Apabila kita mudah untuk membuang (tak kira membuang air kecil atau besar) bermakna tubuh badan kita sihat kerana toksin dan bahan buang yang tidak diperlukan dibuang secara konsisten.

Namun, jika kita kurang ke tandas, bermakna perut dan usus kita menyimpan banyak bahan-bahan yang tidak diperlukan. Hasilnya mungkin berlaku "blockage" dan menyebabkan kita harus melakukan sesuatu untuk "clear"kan "blockage" tersebut. Disebabkan "blockage" juga, badan kita tidak dapat menyerap nutrien-nutrien daripada makanan dan supplemen dengan baik.
Oleh itu, kita hendaklah detoks dulu badan kita. Dengan menjalani proses detoks, toksin dan bahan-bahan buangan yang tersekat di dalam badan akan dibuang dan memudahkan penyerapan nutrien-nutrien penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

Selepas detoks barulah senang badan kita hendak menyerap nutrien daripada supplemen-supplemen Set Cantik Gebu atau Set Kulit tadi.

Shaklee mempunyai pelbagai supplemen untuk menjalankan proses detoks: