GLA COMPLEX

Gla Complex
Kebaikan GLA Complex

Gla (Gamma-Linolenic Acid) adalah dihasilkan daripada Evening Primerose Oil (EPO). Bagi GLA Complex daripada Shaklee, ia diekstrak daripada borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali ganda lebih berkesan berbanding EPO. GLA Complex Shaklee diekstrak daripada borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan, Utara Amerika. 

InsyaAllah, pengambilan GLA Complex secara konsisten akan membantu membetulkan kitaran haid seseorang wanita. Di samping itu, dengan adanya gabungan minyak sunflower, vitamin E, dan juga kandungan Omega-6 akan menyumbang kepada kulit dan rambut yang lebih cantik dan menawan. Antara kebaikan lain GLA Complex adalah:
  • Merawat ulser, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  • Melambatkan Menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan membantu melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, dan membantu mencantikkan kulit.
  • Memperbaiki prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  • Menentang Kanser - GLA adalah bahan anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh dan menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Memperbaiki inflamasi kulit seperti eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, tinea, kurap. Juga membantu meringankan sakit dan bengkak yang terjadi daripada rheumatisma dan artritis.
  • Menghalang komplikasi diabetes dengan merendahkan gula darah, mengurangkan kebas dan kesakitan yang disebabkan oleh gula darah yang tinggi. Sesuai untuk penghidap diabetes semasa hamil dan semasa umur lanjut.
  • Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan - merendahkan kolesterol LDL, memberi tone kepada kulit dan otot secara berperingkat untuk mencapai bentuk tubuh yang menawan. Diambil semasa perut kosong untuk mengelak daripada keasidan hiper.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, membantu mengelakkan masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infection.
  • Hiperaktif dan Autisma - Dibuktikan secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma dan hiperaktif.
Untuk maklumat dan keterangan lanjut:

PENGEDAR SAH SHAKLEE
 COD AREA MELAKA/KRUBONG/MITC/AYER MOLEK/TIANG DUA/JASIN/MERLIMAU

SHARIFAH JAMIL
HP : 012-6412248 
Email : healthynurjannah@gmail.com
FB Pages : Healthy Nurjannah

Setiap pembelian daripada saya, anda layak mendapat panduan pemakanan vitamin dan konsultasi daripada saya setiap masa.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.